Gå til innhold

Trener, men føler ikke jeg ser noe bedring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå så er målet mitt å i det hele tatt få trent jevnlig. Ikke ha så store ambisjoner om hvordan kroppen min skal se ut, for det viktigste er jo at man trener og holder seg sunn. I tillegg er jeg ikke overvektig så det er ikke krise. Men jeg kunne likevel gjerne ønske meg en kropp som er super digg sånn som man ser på insta. Når det blir bikinisesong så hadde jeg ikke hatt noe i mot å ha litt ruter på magen, en strammere rumpe og litt smalere midje. 

Det er litt rart med det. Fordi når jeg gikk en periode uten å trene i det hele tatt, så syns jeg kroppen min egentlig så ganske bra ut til å ikke trene. Og når jeg begynner å trene så får jeg så utrolig stort matsug at jeg spiser mye mer. Det er jo kjipt.. 

Jeg får aldri den magen jeg har ønsket meg, helt flat og med lite fett. Hjelp takk. Helst ikke kom  med sånne kostholdsgreier som inneholder dyre matvarer, har ikke råd til det. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Hvor lenge har du holdt på? Resultater kommer ikke over natta. Matsuget kommer nok fordi du bruker mye energi på trening og derfor så trenger kroppen naturligvis mer mat for å holde energinivået oppe. Så lenge du spiser sunt så skal det ikke ha særlig betydning om du øker inntaket litt.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan du spiser, men om du har mye karbohydrater i kostholdet så kan det funke å begrense det litt til fordel for mer proteiner og grønnsaker. Jeg spiser de mest karbohydratrike måltidene før og etter trening.

Og så spørs det jo hva du trener, selvsagt. Hvis du varierer veldig mye, f.eks. mange forskjellige gruppetimer og et apparat her og der, så er det ikke sikkert du oppnår det du vil. Skal du forme kroppen så må det være mer målrettet enn som så. 

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilke kropper på instagram du ser på, men de fleste jentene der har bare en moderat trent kropp, trikset deres er en lav fettprosent. Med andre ord er det kostholdet ditt du må fokusere mest på, med fokus på styrkeøvelser for mage og rumpe.

Helt ærlig håper jeg du dropper å se på tilsynelatende "perfekte" bikinikropper på instagram, og heller fokuserer på å ha en sunn kropp. Den fettprosenten og vekta som mange av instagram babesene har faller ikke i kategorien sunn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...