Gå til innhold

Til hvilken matretter bruker man coleslaw

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..som tilbehør?

Anonymkode: c125a...ed8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

burger, grillmat, spare ribs, biff

Anonymkode: 8678b...ffa

Skrevet

Burger i alle fall, det kan sikkert brukes til mye mer og.

Skrevet

Fint til grillet laks og slikt også.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, agg skrev:

Burger i alle fall, det kan sikkert brukes til mye mer og.

Som fyll i en burgerbrød?

Anonymkode: c125a...ed8

Skrevet

Alt :nigo:

Skrevet (endret)

Brukes mye til pulled pork, spare ribs, brisket og det meste innen BBQ egentlig. Funker fint rett på en vanlig burger også :) Ser noen sier fisk, det er sikkert ypperlig det også :) Lage selv da, det kjøpegreiene har jeg til gode syns noe særlig om.

Endret av debattanten
Skrevet

Sykt digg til burger, biff, BBQ, og den type mat!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har oppskrift på en god coleslaw da? :)

Anonymkode: d9855...f1d

Skrevet

Prøv det på grovt brød med tomater og salt og pepper! 😋

Skrevet

Godt til kylling også :)

Skrevet
20 timer siden, debattanten skrev:

Brukes mye til pulled pork, spare ribs, brisket og det meste innen BBQ egentlig. Funker fint rett på en vanlig burger også :) Ser noen sier fisk, det er sikkert ypperlig det også :) Lage selv da, det kjøpegreiene har jeg til gode syns noe særlig om.

Jeg kopierer ditt innlegg fordi det er er mest omfattende angående coleslaw. Hva betyr dette ordet og alle dem du nevner i begynnelsen? Bruker du og andre engelsk bare fordi det låter "finere" og mer kontinentalt eller noe, eller finnes det ikke norske ord for disse matrettene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg kopierer ditt innlegg fordi det er er mest omfattende angående coleslaw. Hva betyr dette ordet og alle dem du nevner i begynnelsen? Bruker du og andre engelsk bare fordi det låter "finere" og mer kontinentalt eller noe, eller finnes det ikke norske ord for disse matrettene?

Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: 324a4...11e

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: 324a4...11e

Jeg har ikke noe problem. Kan du ikke heller svare på det jeg spør om?

Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Bruker de mest fordi det ikke finnes gode norske ord og folk vet hva det er. Pulled pork kan jo omtales som fillegris kanskje.

Brisket er veldig amerikansk har ikke noe godt norsk alternativ. Ikke spare ribs heller. Det har ikke BBQ heller. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, debattanten skrev:

Bruker de mest fordi det ikke finnes gode norske ord og folk vet hva det er. Pulled pork kan jo omtales som fillegris kanskje.

Brisket er veldig amerikansk har ikke noe godt norsk alternativ. Ikke spare ribs heller. Det har ikke BBQ heller. 

Takk for et saklig svar!

• Liker 1
Skrevet

Røkt svineknoke. Ertesuppe kokt på samme. Erter, kjøtt og flesk.

AnonymBruker
Skrevet

Fiskeburger

Anonymkode: d70ce...223

Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Takk for et saklig svar!

Bare hyggelig. Vi burde etterstrebe å være saklige ;)

BBQ er jo et veldig amerikansk fenomen og de fleste kjøttstykker har ikke gode norske navn virker det som.

BBQ betyr egentlig å grille kjøtt indirekte på lav varme over lang tid, gjerne rundt 110 grader hvor man bruker ved, trebiter av frukttrær eller eik for smak. Kjøttstykker som Brisket er vel fra oksebrystet, men i Norge vet ikke en norsk slakter hvilken del av det som utgjør Brisket. I USA er det en kjent utskjæring. Her i landet må man forklare hos en velvillig slakter får å få tak i det.

Osv :)

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Arabella skrev:

Det nærmeste du kommer innen norsk partering av slakt for brisket er det vi kaller bog, men amerikansk partering er ikke aldeles lik norsk, og dermed blir det ikke helt presist å bare oversette bog med brisket.

Knabber denne fra Wiki:

400px-US_Beef_cuts.svg.png

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...