Surikatta Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Hei Jeg kjøpte meg Nikon i 2005 men det ble frastjålet for par år siden. Jeg innser at jeg ikke klarer meg uten min speilrefleks og vurderer å kjøpe nytt. Jeg liker å ''leke'' hobbyfotgraf (har lite tid til å pleie drømmen) , vært på en del kurs, omgås fotografer og følger flere på Insta. I første omgang har jeg ikke råd til dyre objektiver så jeg må satse på et greit kamerahus for så å oppgradere objektivene etter hvert. Tenker på dette. Hva synes dere? http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/D53001855VRII/nikon-d5300-slr-kamera-18-55mm-objektiv-sort Jeg vet at jeg kan få enda bedre kamerahus om jeg kjøper privat men vet ikke om jeg tør. Hva er deres erfaringer?
Walterwhite Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har det du linker til og det fungerer supert til hobbyfotografering Mitt er vel 4 år gammelt og det at det fortsatt er på markedet og koster det samme sier vel at det er et godt kamera
Leo Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 Det har skjedd en god del med tanke på ISO-egenskapene hos Nikon de siste årene, så hvis du fotograferer en del i dårlig lys, så ville jeg ha lagt litt mer i en nyere og litt mer avansert hus. Også med tanke på at du har en del erfaring. D7100 er et veldig bra hus som du kan gjøre gode bruktkjøp på fordi D7200 nylig ble lansert. Stavangerfoto.no selger for eksempel brukt fotoutstyr. Når du kjøper objektiver så bør du passe på å kjøpe objektiver som også kan brukes på fullformat. De er dyrere, men holder seg bedre i pris og du slipper å bytte ut objektivparken hvis du skulle finne på å gå over til fullformat.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Objektiver er vel det du ikke skal spare penger på? Objektivene har du tross alt i flere år enn huset. Men så er jo 5300(5500/7200) billige kameraer og det er jo grenser for hvor billig huset kan være. Anonymkode: 5b91a...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå