Gå til innhold

Prøve møbler før man kjøper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på om det går an å kjøpe et møbel for å se om det passer inn hjemme, og hvis ikke levere det tilbake å få pengene igjen? Altså bare dra hjem for å prøve og dra rett tilbake om det ikke passer? Har lyst på et nytt salong bord, men det koster såpass mye at jeg vil ikke kjøpe det for så å finne ut at det ikke passer i min stue i det hele tatt (tenker ikke på mål, men stilmessig) klarer ikke se for meg i hodet om det vil passe inn her.

Anonymkode: a7946...732

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du har krav på, men det kan hende butikken lar deg få lov som en ekstraservice.

Anonymkode: 5be6f...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bestiller det i en norsk nettbutikk har du angrerett. Du må gjerne betale frakt, men selve møbelet vil du få refundert. 

Anonymkode: f1a0c...5b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ta med meg spisestoler hjem for å prøve! Leverte de tilbake samme dag. Uten å betale. Måtte bare signere og skrive tlf nr i en bok.  Dette var på bohus:)

Skrevet (endret)

Det kan være at møbelbutikken har såkalt åpent kjøp i et visst antall dager. Det vil si at møbelet kan leveres tilbake (selvfølgelig ikke brukt) innen f.eks. fjorten dager fra kjøpsdato, så får du pengene igjen uten spørsmål. Mange butikker har åpent kjøp-policy, men det er altså opp til butikken selv å avgjøre, ikke noe man har krav på iflg loven eller noe. Men dette er altså vanlige butikker som f.eks. H&M jeg har sett det i, har ikke lagt merke til om dette finnes også i møbelbutikker.

Ta en telefon og spør! Verre er det ikke. Spør rett og slett om det går an å kjøpe bordet, ta det med hjem og prøve det på plassen det skal stå, og så evt returnere det samme dag hvis det ikke falt i smak hjemme. Et spørsmål jeg er sikker på du får raskt svar på av møbelbutikken :)

Handler du på nett, har du angrerett. Dessverre gjelder ikke den lovbestemte angreretten ved kjøp face-to-face i vanlig walk-in-butikk.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte to kommoder, fikk prøve de hjemme

Anonymkode: f7010...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...