Gå til innhold

Kjøpt ny bolig, selger nekter oss å komme å måle litt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt ny leilighet. Da det er et gammelt bygg (nyoppusset) er det f.eks ikke standard husmorvindu i stuen f.eks. Vi sendte mld til megler om vi kunne få komme å ta noen mål til gardiner og møbler, men det var IKKE greit. Fikk som begrunnelse at selger ikke ville ha flere inn pga de er slitne etter salgsrunden. Ser den, men det er snakk om max en halvtime, og vi har sagt flere gsnger at vi kan komme når som helst, bare det er ok for selger, men nei...

What? Er det vanlig å være så kjipe? Nå må vi altså vente til vi flytter inn om 2,5 mnd for å finne gardiner, og for å skjekke om vi får plass til div møbler. Kjipe folk! 

Anonymkode: ed383...6d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har akkurat kjøpt ny leilighet. Da det er et gammelt bygg (nyoppusset) er det f.eks ikke standard husmorvindu i stuen f.eks. Vi sendte mld til megler om vi kunne få komme å ta noen mål til gardiner og møbler, men det var IKKE greit. Fikk som begrunnelse at selger ikke ville ha flere inn pga de er slitne etter salgsrunden. Ser den, men det er snakk om max en halvtime, og vi har sagt flere gsnger at vi kan komme når som helst, bare det er ok for selger, men nei...

What? Er det vanlig å være så kjipe? Nå må vi altså vente til vi flytter inn om 2,5 mnd for å finne gardiner, og for å skjekke om vi får plass til div møbler. Kjipe folk! 

Hahahahaahahahahahah

du tuller, ikke sant? 

Anonymkode: 5c0b0...ddc

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

ja, sånn er det. Du kan heller prøve å overta leiligheten raskere hvis du er utålmodig.:)

Anonymkode: 8cca9...f01

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahaahahahahahah

du tuller, ikke sant? 

Anonymkode: 5c0b0...ddc

Eh, nei jeg tuller faktisk ikke. Dette er første boligen vår, sorry at vi stiller et spørsmål!

Skrevet

Det er vanlig, og også faktisk anbefalt, å være så kjip. Om dere finner en mangel før overtagelse, vil i verste fall ikke eierskifteforsikringen til selger være gyldig. Kan dere høre om selger kan ta målene for dere?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig er de ja, men dere kan nå vente. Det er best å bo seg til litt uansett. Se farger og lys osv for man gjør innkjøp

Anonymkode: 9ea32...a9e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig for dere, men fullt forståelig. De er sikkert slitne, og har det travel med å vaske ut og pakke.

Anonymkode: 237a8...5fd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spør om selger kan ta mål av vinduet for dere heller.

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke spørre om de har mulighet til å ta målene og sende dere? 

Det gjorde de vi solgte til, og var helt greit. Jeg hadde faktisk opplevd det ganske stressende om de hadde spurt om å komme fordi alt sto på hodet i flytteprosessen. 

• Liker 8
Skrevet

Møbler er fullt mulig å kjøpe nå. Gardiner er ikke akkurat must-have før dere flytter inn, sant? Så vent. Jeg hadde ikke heller sagt ja dersom jeg vær de som bodde der. Det er slitsomt med visninger.

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette hadde jeg også sagt nei til, men jeg hadde sendt med en målsatt tegning.

Og det er ikke vanlig å få tilgang til boligen før man overtar. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg solgt hjemmet mitt ville jeg ikke at de nye eierne skulle komme hit å ta mål og styre. Det får de gjøre når nøklene er overtatt. Trodde det var vanlig? Jeg hadde heller aldri spurt om det før jeg fikk nøklene. Dere har vell fått en overtakelses dato?

Anonymkode: ec5d1...bac

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Solknapp skrev:

Kan dere ikke spørre om de har mulighet til å ta målene og sende dere? 

Det gjorde de vi solgte til, og var helt greit. Jeg hadde faktisk opplevd det ganske stressende om de hadde spurt om å komme fordi alt sto på hodet i flytteprosessen. 

Det er best om vi får tatt de selv, vi har behov for å se litt hvor vi tenker oss å plassere sofa osv, det kan være flere muligheter, og vi vet ikke om vi kanskje må ha ny sofa og evt nytt spisebord. Og gardinene er ikke standardmål, muligens må vi spesialbestille liftgardiner osv. I tillegg kunne vi tenkt å målt en vegg på soverommet mtp et ekstra klesskap. Skjønner ikke hvorfor alle synes det er så utrolig vanskelig? Det tar maks en halvtime, er sikker på at vi klarer å gjøre det på 10-15 min, om det tar så lang tid. I tillegg kunne jeg tenkt meg å sjekke fargekoder på veggene, med tanke på farge på sofaen. Hvitt er jo ikke altid hvitt. I tillegg glemte vi å måle om fryseboksen får plass i boden. Ser virkelig ikke det store problemet med det. 

Vil det bli dumt å kontakte selger direkte? Kanskje de svarer ja om vi sier det ikke tar mer enn max 10-15 min? Evt bare stikke bortom å ringe på? Det er ikke bare-bare å kjøpe egen bolig, det er mye vi lurer på, som det hadde vært fint å få klarhet i før vi står der med hele flyttelasset. 

Ts

Skrevet

Det er uansett fryktelig dumt å kjøpe møbler etc. før man har flyttet inn. Sjansen er stor for at virkeligheten ikke er helt slik man husker den fra visning selv om man har målene.

• Liker 20
Gjest Raindrops
Skrevet

Her skal dere inn i så og si alle rom for å ta mål virker det som, det hadde nok jeg også sagt nei til. Kan ikke se for meg at det er så vanlig å slippe inn folk for å inspisere boligen utenfor visningstiden, før man har gitt fra seg nøkkelen.

AnonymBruker
Skrevet

Stikke bortom og ringe på? Det kan du ikke mene. De har allerede sagt nei, det må dere respektere. Skjønner godt at de ikke vil ha dere sigende rundt i alle kriker og kroker.

• Liker 48
Skrevet

Dette ville jeg aldri sagt ja til som selger. De har allerede sagt nei, hadde du fortsatt å ringe eller enda verre, dukket opp på døra hadde jeg nok blitt forbanna.

• Liker 26
Skrevet

Skjønner at dere har lyst på å komme i gang med planleggingen. Mange selgere har ikke noe i mot at kjøper kommer bort med et målebånd før overtakelse, men selgeren deres har ikke lyst. Da er det intet dere kan gjøre og dere må vente på overtakelse. Kjipt for dere men slik er det. 

Uansett er det ofte greit å vente med de store innkjøp til dere har vært der en stund. Lett å gjøre bomkjøp i ny-bolig-rusen. 

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Har solgt fire leiligheter. Alltid sagt nei til dette. Også de som kjøpte usett (forkjøp). Leiligheten er min til penga er på konto!! 

Gjest cheshirecat
Skrevet

Det er sylfrekt! Det er fortatt deres bolig. Hva om det er tragiske årsaker til at de må selge? Skilsmisse, dårlig økonomi ? Og uansett om det er andre gode grunner til at de må flytte er det faen ikke greit at dere skal komme valsende inn.. Det er fortsatt DERES hjem, så ha litt respekt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...