Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løpeskoene har vært helt perfekte en stund, men nå har plutselig begynt å få gnagsår av de. Jeg kjenner ikke noe til det når jeg løper, men når jeg går etter løpinga er det helt jævlig vondt og når jeg kommer hjem har jeg fått digre kjøttsår. Det tar dagevis å hele de såpass at jeg kan gå igjen og herrefredus så lei jeg er. 

Luftet problemet med samboer, og han lurte på om det kunne komme av at jeg nå løper med barnevogn? At jeg løper annerledes? Har flere sko å bytte på, men er nesten avhengige av disse på snø/is. 

Noen som har noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd med løpesokker?

Ellers er skoene gode og stramme?

Skrevet

Bruk sportstape over, det hjelper. Litt vondt å dra det av igjen, men du får trent :) Bruk det til såret er borte

Skrevet
20 timer siden, ekkoet skrev:

har du prøvd med løpesokker?

Ellers er skoene gode og stramme?

Ja, har testet litt forskjellig den siste tiden, tror jeg har funnet et par som er litt bedre enn de andre.  

Ja, jeg synes de sitter like godt på som når jeg kjøpte de, eneste forskjellen er at nå får jeg gnagsår hver gang jeg bruker de. Går bra med 3-4 km, men mer enn det lager gnagsår.  

3 timer siden, Mrs.Fox skrev:

Bruk sportstape over, det hjelper. Litt vondt å dra det av igjen, men du får trent :) Bruk det til såret er borte

Har brukt silketape og sportstape over sårene, men de blir bare større så til slutt er jeg omtrent sengeliggende i noen dager. :ler: Skal prøve å tape før joggetur når sårene er helt borte neste gang. 

Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Ja, har testet litt forskjellig den siste tiden, tror jeg har funnet et par som er litt bedre enn de andre.  

Ja, jeg synes de sitter like godt på som når jeg kjøpte de, eneste forskjellen er at nå får jeg gnagsår hver gang jeg bruker de. Går bra med 3-4 km, men mer enn det lager gnagsår.  

Har brukt silketape og sportstape over sårene, men de blir bare større så til slutt er jeg omtrent sengeliggende i noen dager. :ler: Skal prøve å tape før joggetur når sårene er helt borte neste gang. 

Huff, det hørtes vondt ut. Ja, tror det er best å være "føre var" når det gjelder gnagsår.

• 3 uker senere...
Skrevet

Pokker.. Jeg skulle jo tape nå som sårene var borte,  men gjorde jo selvsagt ikke det. Nå GIKK jeg en tur på 7 km i skoene (med løpesokker) og fikk alvor-gnagsår etter omtrent 3 km. Var jo like langt å snu som å fortsette, så jeg gikk ferdig runden. Var bare på det ene beinet denne gangen, da. Nå skal jeg halte ned på apoteket og kjøpe sportstape - silketapen bare løsner. 

Må kanskje kjøpe nye sko, men hva om jeg ikke passer de heller? Disse kjentes jo helt fine ut da jeg kjøpte de og en stund etter.

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt skoene lenge? Jeg hadde et par løpesko jeg plutselig fikk gnagsår av og det var når de begynte å bli litt slitt.

Anonymkode: ab79d...211

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt skoene lenge? Jeg hadde et par løpesko jeg plutselig fikk gnagsår av og det var når de begynte å bli litt slitt.

Anonymkode: ab79d...211

Kjøpte de i høst, men har flere par jeg bytter på så de virker ikke til å være slitte, men.. Skal se nøyere på de.

Men på sist tur så fikk jeg bare gnagsår på den ene foten - og ikke begge som jeg pleier. Hm.

Skrevet

Jeg får gnagsår av omtrent 97% av sko jeg bruker!

Løsningen på problemet er løpesokker. Eller stramme sokker av syntetisk materiale. Som nylon.

Da blir det friksjon på sokkene og ikke på huden min! 

Det er altså ikke skoene som er problemet. Det er sokkene! Bomull er lagd av djevelen selv og minner om torturredskap.

Kjøp Nike løpesokker. Løpesokker fra H&M funker også. Bare det ikke er bomull!

AnonymBruker
Skrevet
Den 10.3.2016 at 9.48, FantasDick skrev:

Løpeskoene har vært helt perfekte en stund, men nå har plutselig begynt å få gnagsår av de. Jeg kjenner ikke noe til det når jeg løper, men når jeg går etter løpinga er det helt jævlig vondt og når jeg kommer hjem har jeg fått digre kjøttsår. Det tar dagevis å hele de såpass at jeg kan gå igjen og herrefredus så lei jeg er. 

Luftet problemet med samboer, og han lurte på om det kunne komme av at jeg nå løper med barnevogn? At jeg løper annerledes? Har flere sko å bytte på, men er nesten avhengige av disse på snø/is. 

Noen som har noen tanker?

Bruker du evt annen type sokker nå enn før? Kanskje det er en årsak?

Anonymkode: 838ca...d6b

Skrevet

Kompeed gnadsårplaster er bedre enn sportstape. Du river bare såret opp igjen om du tar av sportstape hver gang. Kompeed kan sitte på til såret har grodd. Kjøpes på apotek☺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...