Gå til innhold

Falsk hortensia. Stabbursbua?

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøa
Skrevet

Noen som vil anbefale en fin og naturtro, men falsk hortensia? Fant en side som heter stabbursbua. Noen som har erfaringer derfra? Ønsker å kjøpe en passe stor hortensia. Vet ikke helt med plantasjen, om de er finere?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette. Syns de falske hortensianene generelt ikke er så pene i forhold til en del andre falske planter. Er noe rart med blomsterbladene, de ser ut som kål eller noe..

Anonymkode: 9ca1b...260

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.3.2016 at 8.52, Bøllefrøa skrev:

Noen som vil anbefale en fin og naturtro, men falsk hortensia? Fant en side som heter stabbursbua. Noen som har erfaringer derfra? Ønsker å kjøpe en passe stor hortensia. Vet ikke helt med plantasjen, om de er finere?

Takk for svar!

Har du link til den du har funnet? Klarte ikke å google meg frem til det

Skrevet

Den ser så ekte ut som falsk hortensia kan gjøre. Ved første øyekast ser den helt greit ut, men studerer du den litt nærmere er den åpenbart falsk. Skulle du likevel ha lyst på en, har jeg en du kan få kjøpe billig! ;) (Helt sant! Bare å sende PM!)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Leo skrev:

Den ser så ekte ut som falsk hortensia kan gjøre. Ved første øyekast ser den helt greit ut, men studerer du den litt nærmere er den åpenbart falsk. Skulle du likevel ha lyst på en, har jeg en du kan få kjøpe billig! ;) (Helt sant! Bare å sende PM!)

Fant den stabbursida nå. Syns at de så ganske greie ut for å være falske. Men har sett bedre, men de har vært veldig dyre og er uansett utsolgt nå. Tok og bestilte to av den blå. Elsker Hortensia, men de vil ikke leve hos meg. Har faktisk kjøpt ny senest i dag, men den er vel dau til de falske kommer i posten :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke prøvd selvvanningspotter som f.eks den hos mester grønn?

Anonymkode: ead78...aa5

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke prøvd selvvanningspotter som f.eks den hos mester grønn?

Nei, har ikke prøvd, men syns ikke alltid at de er så veldig fine.. Har du link?

AnonymBruker
Skrevet

https://www.mestergronn.no/blomster/grow-in-xs-6/ f.eks. De finnes i ganske mange farger og også tekstiler. De har også sånne små innlegg til å bare ha rundt bunnen, men de er nok mindre effektive. Har ikke prøvd de selv.

De er ikke så lekre hos alle, spørs på stilen, men du kan faktisk ha de inne i andre potter om det er litt størrelse på de. Utrolig effektivt!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.mestergronn.no/blomster/grow-in-xs-6/ f.eks. De finnes i ganske mange farger og også tekstiler. De har også sånne små innlegg til å bare ha rundt bunnen, men de er nok mindre effektive. Har ikke prøvd de selv.

De er ikke så lekre hos alle, spørs på stilen, men du kan faktisk ha de inne i andre potter om det er litt størrelse på de. Utrolig effektivt!

Ja her så det jo ut som om man kan ha den oppi noe annet. Skal kjøpe med en gang! Jeg er fremdeles svak for hortensia i champagnekjøler selv om det sikkert er umoderne nå. Så den greia der var jo genial! Tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

I de champagne-bollene er de helt geniale! Jo større grow-in jo mer vann, jo mindre vanning! De funker også til potteroser, og alt som trenger mye vann. Sånne krydderplanter også!

Gjest Bøllefrøa
Skrevet
Den 12.3.2016 at 17.38, AnonymBruker skrev:

Fant den stabbursida nå. Syns at de så ganske greie ut for å være falske. Men har sett bedre, men de har vært veldig dyre og er uansett utsolgt nå. Tok og bestilte to av den blå. Elsker Hortensia, men de vil ikke leve hos meg. Har faktisk kjøpt ny senest i dag, men den er vel dau til de falske kommer i posten :fnise:

:ohmy: var det du som stakk av med den blå ? De hadde 1 igjen når jeg var innpå men nå var de utsolgt for den fargen:fnise:

selvvanningspotter blir ikke noe jeg kjøper, vil ha en falsk blomst men takk for forslaget:)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bøllefrøa skrev:

:ohmy: var det du som stakk av med den blå ? De hadde 1 igjen når jeg var innpå men nå var de utsolgt for den fargen:fnise:

selvvanningspotter blir ikke noe jeg kjøper, vil ha en falsk blomst men takk for forslaget:)

Oi sorry! :fnise: Så ikke at det bare var en igjen, trodde faktisk at jeg hadde bestilt to, men ser nå at jeg har bare fått ordrebekreftelse på en, så jeg tok nok den siste ja. Håper det kommer inn flere! 

Gjest Bøllefrøa
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi sorry! :fnise: Så ikke at det bare var en igjen, trodde faktisk at jeg hadde bestilt to, men ser nå at jeg har bare fått ordrebekreftelse på en, så jeg tok nok den siste ja. Håper det kommer inn flere! 

Haha! Da får du være prøvekaninen og si ifra om du vil anbefale den videre !:laugh: De må jo ta inn flere? Eller så får jeg ta en annen farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...