MiniMjau Skrevet 11. mars 2016 #1 Del Skrevet 11. mars 2016 Vi bor i 2. Etg, med trapp ned til utgang/entreen i 1.etg. Ingen andre utganger. Vi må male trappen nå, men hvordan gjør vi det uten og male oss inne? La noen trinn være umalt og ta de når de malte trinnene har tørket? Vi må jo kunne gå ut og inn, dessuten ser jeg for meg at jeg må starte øverst og male, og jeg må jo komme meg opp i leiligheten igjen 😂 Noen som har praktiske tips? Vi har barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 11. mars 2016 #2 Del Skrevet 11. mars 2016 Du maler annethvert trinn. Du må jo ha noen strøk for å få slitesterke trappetrinn, så det kan kanskje være lurt å vente til sommeren og sende barna på en ukes ferie til besteforeldre eller noe, hvis det er mulig. Eller male et strøk på annethvert trinn hver kveld etter barna er i seng, så det får tørket en stund før dere skal bruke trappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Del Skrevet 11. mars 2016 Skal det så innmari lang tid til før du kan gå på moderne maling? Altså: sist jeg tok plattingen utenfor (den eneste) inngangsdøra gikk jeg på den etter 5-10 minutter. Da var den helt ok å stige på. Så ta deg en tur til nærmeste (kompetente) butikk som selger maling og få et godt råd på sitestek, hurtigtørkende og miljøvennlig maling og jeg tipper på at det løser seg av seg selv. Anonymkode: 2bde9...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 11. mars 2016 Har ikke sjekket tørketid på oljemaling, men dere har rett i at tørketiden nok er kort. Annethvert trinn eller noe i den dur var lurt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2016 En må vel kanKje ikke bruke oljemaling lengre heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #6 Del Skrevet 11. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det så innmari lang tid til før du kan gå på moderne maling? Altså: sist jeg tok plattingen utenfor (den eneste) inngangsdøra gikk jeg på den etter 5-10 minutter. Da var den helt ok å stige på. Så ta deg en tur til nærmeste (kompetente) butikk som selger maling og få et godt råd på sitestek, hurtigtørkende og miljøvennlig maling og jeg tipper på at det løser seg av seg selv. Anonymkode: 2bde9...c11 Alle malinger tørker raskt. Men malinga må få tid til å herde skjønner du. De fleste gulvmalinger skal tørke minimum 8 timer mellom hvert strøk. Så skal det herdes i et døgn etter siste strøk. Full belastning skal helst ikke skje før bortimot en uke etter påføring. Nettop for at sluttresultatet skal holde seg så lenge som mulig. Når det gjelder å male gulv så er ikke det det samme som å male en vegg. Anonymkode: 26b6f...d07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. mars 2016 #7 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg malte annenhvert trinn. Første runde var det jo greit å se hvor man kunne gå, siden det var den gamle fargen på halvparten av trinnene. Da de første var herdet la jeg bøker på dem, så selv i halvsvime om morgenen så vi hvilke trinn vi kunne gå på. Jeg brukte skikkelig gulvmaling med lang herdetid, men fy søren så godt det har holdt seg gjennom flere år. Definitivt verdt noen dager med tungvint trapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #8 Del Skrevet 11. mars 2016 2 timer siden, MiniMjau skrev: Vi bor i 2. Etg, med trapp ned til utgang/entreen i 1.etg. Ingen andre utganger. Vi må male trappen nå, men hvordan gjør vi det uten og male oss inne? La noen trinn være umalt og ta de når de malte trinnene har tørket? Vi må jo kunne gå ut og inn, dessuten ser jeg for meg at jeg må starte øverst og male, og jeg må jo komme meg opp i leiligheten igjen 😂 Noen som har praktiske tips? Vi har barn. Hvis dere er på jobb/skole, ta med barna ned tidlig på morgenen, de kan evnt. hvile seg litt i sofaen, mens dere maler trappa ovenfra og ned. Kvelden før har dere malt nedenfra og opp. Og når 3. strøket skal males, maler dere før dere legger dere, nedenfra og opp. Anonymkode: 3c5ce...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mars 2016 Blir jo fryktelig knot og male nedenfra. Trappen er smal . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #10 Del Skrevet 11. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere er på jobb/skole, ta med barna ned tidlig på morgenen, de kan evnt. hvile seg litt i sofaen, mens dere maler trappa ovenfra og ned. Kvelden før har dere malt nedenfra og opp. Og når 3. strøket skal males, maler dere før dere legger dere, nedenfra og opp. Anonymkode: 3c5ce...874 Et dårlig råd, synes jeg. Maling av trapp bør ikke være hastverksarbeid, det er ofte så mange kriker og kroker og veldig viktig for sluttresultatet at man har tid til å være nøye uten å måtte tenke på at man skal rekke å skifte av seg malertøyet, vaske/sette i bløt pensler, få malingsøl ut av håret, mate barna etc. etc. før man får barna til barnehage, skole etc. og skal rekke jobb selv. I tillegg til at å male nedenfra og opp høres ut som noe som krever slangemenneskeevner. Jeg stemmer for forslaget om å ta det når dere har mulighet til å sende barna på ferie til besteforeldrene, og ta annethvert trinn. Anonymkode: 75170...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå