Gå til innhold

Gjør-det-hjemme-sett som funker?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tannbleker'n

Det finnes jo flust av gjøre-selv-produkter på tannblekingsfronten. Vil ikke gjøre det "på ordentlig" hos tannlege, har hørt nok skrekkhistorier om porøse tenner som følge av denslags. Dessuten er det dyrt.

Har du prøvd noe som funker? Testa selv ut noe som var kjøpt i utlandet for en god tid tilbake, det virket faktisk over all forventning, men husker jeg hva det het? Nix. Effekten er borte nå, skulle ikke holde i mer enn opptil 6 mnd.

Så altså: Tannblekemiddel som virker, merke og hvor kjøpt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier nå gjerne å være nettopp hjemmeblekingen det går stygge historier om, da. Hvis jeg først var redd for tennene mine ville jeg nok heller satset på å betale litt ekstra og få det gjort av en som vet hva h*n driver med. Gjør-det-selv-bleking inneholder ofte mye syre som sliter veldig på emaljen på tennene dine, og emalje er ikke noe som kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Enig med Virvel; en tannlege er tross alt ekspert på tenner, og siden det dreier seg om sterke saker, er det best å overlate denslags til fagfolk. En tannlege kan dessuten vurdere hva tennene dine tåler/ikke tåler av behandling. Bleking sliter ALLTID på tannemaljen, og derfor kan man få svakere tenner som reagerer på varme og kulde. Men risikoen er større hvis man gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gjøre det "på ordentlig" hos tannlege, har hørt nok skrekkhistorier om porøse tenner som følge av denslags. Dessuten er det dyrt.

Og du tror virkelig at noe man får kjøpt på H&M eller TV-shop er bedre enn gos tannlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Tipper det er billigere å få bleket tennene hos tannlegen i første instans enn å la tannlegen rette opp skadene forårsaket av DIY tannbleking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minette - ikke innlogget

Jeg har prøvd CleverWhite og det fungerte veldig bra. Det har det og gjort på flere andre jeg kjenner. Produktet inneholder ikke noen syrer. Hørte forøvrig at det ikke er lov til å selge slike hjemmeprodukter med syrer eller lignende i Norge?

Her kan du lese om det: http://www.cleverwhite.be/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...