Gå til innhold

Jeg er så kvalm - hvordan sovne lettere? (Intervju imorgen tidlig...)

Anbefalte innlegg

Gjest FruPotter
Skrevet

Har et viktig jobbintervju i morgen tidlig kl 10. Spiste litt godteri i dag, og ble av en eller annen grunn så utrolig kvalm at jeg ikke klarer å sove. Når jeg bøyer meg kjennes det ut som noe kommer opp i halsen, og har utrolig vondt i magen. Må sove nå, så jeg lurer på om dere har noe råd? Finnes det noe enkelt man kan gjøre for å lindre kvalme? 

Jeg tør ikke presse fingeren ned i halsen for å bare få det ut, fordi jeg har angst for å kaste opp. Helt seriøst, er utrolig redd for det! Haha... Så det er ikke et alternativ! 

AnonymBruker
Skrevet

Drikk vann, det renser kroppen og prøv å finne roen, så sovner du til slutt. Lykke til imorgen på intervju!

Anonymkode: cb394...b10

Gjest FruPotter
Skrevet

Takk! :-)

men jeg får bare vondt i magen av vann nå. Føler det blir verre; og så skvulper magen min noe forferdelig haha!

Må vel kanskje bare lukke øynene og prøve å "overse" det på et eller annet vis. Er bare så vanskelig når man er kvalm.

Æsj, kunne jeg heller ikke fått en kvise som jeg vanligvis gjør av godteri?? Haha! :) 

Skrevet

Ingefær er kvalmestillende, så drikk en kopp ingefær te hvis du har. Evn lakris te hvis du har det. :)

Gjest FruPotter
Skrevet
1 minutt siden, Freia. skrev:

Ingefær er kvalmestillende, så drikk en kopp ingefær te hvis du har. Evn lakris te hvis du har det. :)

Har kamillete eneste; kan det hjelpe tror du? Hmm :) 

Skrevet

Kamille er ikke kvalmestillende, men kamille er beroligende så det kan være det blir lettere å falle i søvn hvis du lager deg en sterk kopp :) 

Gjest FruPotter
Skrevet
2 minutter siden, Freia. skrev:

Kamille er ikke kvalmestillende, men kamille er beroligende så det kan være det blir lettere å falle i søvn hvis du lager deg en sterk kopp :) 

Okei! :) Men da gjør jeg det, så sovner jeg kanskje! Takk for svar. Hadde sikkert bare ligget som en vuggende ball i senga hvis jeg ikke kom på her :fnise:

Er det noe jeg er redd for her i verden så er det:

1) kvalme og oppkast

2) sykdommer

3) edderkopper

Haha... 

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg håper du har sovnet nå. Og lykke til med jobbintervju! :)

(Og om du ikke har sovnet. Ta en varm dusj)

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, FruPotter skrev:

Har et viktig jobbintervju i morgen tidlig kl 10. Spiste litt godteri i dag, og ble av en eller annen grunn så utrolig kvalm at jeg ikke klarer å sove. Når jeg bøyer meg kjennes det ut som noe kommer opp i halsen, og har utrolig vondt i magen. Må sove nå, så jeg lurer på om dere har noe råd? Finnes det noe enkelt man kan gjøre for å lindre kvalme? 

Jeg tør ikke presse fingeren ned i halsen for å bare få det ut, fordi jeg har angst for å kaste opp. Helt seriøst, er utrolig redd for det! Haha... Så det er ikke et alternativ! 

For meg hjelper det å ligge på høyre side (pga å unngå trykk mot magesekken som det blir når jeg ligger på venstre side).

Ligg gjerne også med overkroppen og hodet litt høyere enn vanlig (støtt opp med mer puter el.l.)

White sound (du finner det på youtube) er søvndyssende

Anonymkode: 7a8da...dcd

Gjest FruPotter
Skrevet

Tusen takk!! :-D drikker kamillete, skiftet side å sove på, og er begynt å bli trøtt. Ser en dyster ep av en serie, og tror jeg sovner snart! :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FruPotter skrev:

Tusen takk!! :-D drikker kamillete, skiftet side å sove på, og er begynt å bli trøtt. Ser en dyster ep av en serie, og tror jeg sovner snart! :) 

Takk for hyggelig tilbakemelding! :)

God natt og sov godt! :hjerte:

Anonymkode: 7a8da...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...