AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Del Skrevet 10. mars 2016 Familien har planer om å tilbringe påskeferien på hytta. Vi har invitert med oss svigerfar, som er alene. Han får bli så lenge han vil, noe som vanligvis betyr max 4 dager. Så hinter svoger om at han kunne tenkt seg en tur. Det er hyggelig, men han vil jo gjerne ta med den litt ferske kjæresten. Og sønnen hennes... Men dama mangler sosiale antenner og er ganske slitsom å være sammen med. Samtalene er alltid på hennes premisser, og humor er vanskelig. Sambo er enig, og vi vet ikke hvordan vi skal gjøre alle glade... Selvsagt er det mulig å si at det ikke er plass, men det er jo alltid plass til en eller to til, dersom vi virkelig vil. Vi blir da 9 personer, og det blir fullt både med tanke på overnatting og våken tid. Sukker litt, og går ut fra at vi ender opp med hele gjengen sammen. Jeg liker best å være sammen med bare nærmeste familie i ferien, det er slik jeg samler energi. Full hytte og mye prat/en del drikking gjør at jeg bare er sliten etterpå. Synd at kjærester blir levert uten sosiale antenner.... Anonymkode: 02a45...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 11. mars 2016 #2 Del Skrevet 11. mars 2016 Dere trenger ikke være sammen hele tiden, du kan gå på skitur osv når det måtte passe deg. Om hun ikke har sosiale antenner er en ting, men å holde dem utenfor familien på grunn av det syns jeg var trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juanita Skrevet 11. mars 2016 #3 Del Skrevet 11. mars 2016 4 minutter siden, globalagogo skrev: Dere trenger ikke være sammen hele tiden, du kan gå på skitur osv når det måtte passe deg. Om hun ikke har sosiale antenner er en ting, men å holde dem utenfor familien på grunn av det syns jeg var trist Dette er vel den typen situasjon som går helt fint på dagtid, men litt slitsomt på kveldene... Ts, skjønner hva du mener med samtaler og humor. Det er ikke veldig lett å gjøre noe med. Og mer drikking enn man ønsker er ikke så koselig heller. Heldigvis virker det som om du har et raust og humoristisk og voksent syn på saken! Dete får ta styringa litt, kan f eks kortspill/brettspill være noe? Eller andre aktiviteter som er litt "styrt" og ikke bare innebærer sitte og prate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #4 Del Skrevet 11. mars 2016 Hvem er det som eier hytten? Uansett. Skjønner deg godt. Nesten som en må ha ferie for å lade opp etter ferien før man skal på jobb igjen... Du får kjøpe deg hørselsvern og grave deg ned i godstolen med en bok eller 50. Og så sier du det så alle hører det, at du er SÅÅÅ glad for at dere ble så mange på hytta, for da kan dere ta runden på hvem som lager middager (og ellers en lang liste med arbeidsfordeling) osv. Og så fordeler dere på forhånd hvem som kjøper inn hva, så de ikke tror de kan komme og få gratis mat og drikke (som jeg har lest litt i andre tråder her). Anonymkode: 2592d...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 11. mars 2016 #5 Del Skrevet 11. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det som eier hytten? Uansett. Skjønner deg godt. Nesten som en må ha ferie for å lade opp etter ferien før man skal på jobb igjen... Du får kjøpe deg hørselsvern og grave deg ned i godstolen med en bok eller 50. Og så sier du det så alle hører det, at du er SÅÅÅ glad for at dere ble så mange på hytta, for da kan dere ta runden på hvem som lager middager (og ellers en lang liste med arbeidsfordeling) osv. Og så fordeler dere på forhånd hvem som kjøper inn hva, så de ikke tror de kan komme og få gratis mat og drikke (som jeg har lest litt i andre tråder her). Anonymkode: 2592d...086 Enig med deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 11. mars 2016 #6 Del Skrevet 11. mars 2016 "Vi trenger noen rolige dager også, passer det å komme søndag til mandag?" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #7 Del Skrevet 11. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det som eier hytten? Uansett. Skjønner deg godt. Nesten som en må ha ferie for å lade opp etter ferien før man skal på jobb igjen... Du får kjøpe deg hørselsvern og grave deg ned i godstolen med en bok eller 50. Og så sier du det så alle hører det, at du er SÅÅÅ glad for at dere ble så mange på hytta, for da kan dere ta runden på hvem som lager middager (og ellers en lang liste med arbeidsfordeling) osv. Og så fordeler dere på forhånd hvem som kjøper inn hva, så de ikke tror de kan komme og få gratis mat og drikke (som jeg har lest litt i andre tråder her). Anonymkode: 2592d...086 Det er vi som eier hytta, så vi kan i teorien gjøre akkurat som vi vil... Svoger er flink til å lage mat, så han bidrar. Kjæresten er elendig på både matlaging og opprydding. Heldigvis er svoger gourmet;) Det bruker å bli tatt med noe snadder fra hans side. Anonymkode: 02a45...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 12. mars 2016 #8 Del Skrevet 12. mars 2016 Hva med å prøve å gjøre det minst mulig attraktivt/behagelig for de å overnatte på hytten? Fortelle at alle sengeplassene er tatt og at det kun er en sofa, men at det er jo dårlig plass på den og at alle kommer til å vandre frem og tilbake til alle døgnets tider. Kanskje dere kan hinte frempå at det hadde vært hyggelig om de besøkte dere på hytten, men at de må overnatte på hotell? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 12. mars 2016 #9 Del Skrevet 12. mars 2016 15 timer siden, happiest skrev: Hva med å prøve å gjøre det minst mulig attraktivt/behagelig for de å overnatte på hytten? Fortelle at alle sengeplassene er tatt og at det kun er en sofa, men at det er jo dårlig plass på den og at alle kommer til å vandre frem og tilbake til alle døgnets tider. Kanskje dere kan hinte frempå at det hadde vært hyggelig om de besøkte dere på hytten, men at de må overnatte på hotell? Du høres virkelig medgjørlig og hyggelig ut du. Til Ts. Som en skrev over her,så er jo div spill og quiz osv en ide? Og så er det noe med å mobilisere sin humoristiske sans. Bedre det enn å irritere seg. Musunte deg nesten litt jeg da,for syns hytteturer med mange er veldig ok. Det er jo lettere å "stikke seg unna"litt også,da de andre har selskap i hverandre. Syns du har fin innstilling da. Håper det blir bra: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg ville latt de komme, men jeg er veldig glad i familiesammenkomster da. Får selv masse familiebesøk i påsken og gleder meg veldig! Har selvsagt forståelse for at alle ikke føler som meg. Er det for frekt å trekke seg unna på soverom el. noen ganger? Dette gjør jeg i et overbefolket hus noen ganger (men da er jeg riktignok ikke verten). Legger meg i senga og ser litt på serier, leser litt nyheter eller leser en bok. Det må jo være lov det.. Er det evt mulig å få svoger til å komme uten kjæresten? Hehe.. Anonymkode: b61d6...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Del Skrevet 12. mars 2016 Si at de gjerne må komme og bli noen dager, men at de bare kan være der fra f.eks mandag til torsdag. Da kontrollerer du hvor lenge de kan være der og samtidig får du noen dager til å slappe av på. Det er din hytte, og de bør bli glad for at de får være der i det hele tatt. Anonymkode: cd0c0...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #12 Del Skrevet 12. mars 2016 Den Friday, March 11, 2016 at 19.50, AnonymBruker skrev: Det blir nok hyttetur med hele flokken, ja. Men det ser ut til at vi klarer å styre svoger med ekstragjester til å vente til omtrent torsdag før de står på døra. Så da rekker vi noen dager med bare svigerfar, så kommer min bror på en natts overnatting, siden de reiser forbi. Og så står svoger klar i kø etterpå. Skal sørge for nok kryssord og en god krim, da er det "lov" å være usosial. Anonymkode: 02a45...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå