AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Vi har bestemt oss for å få oss hund. I og med at det er første gang vi selv eier hund, så har vi bestemt oss for å gå for en omplasseringshund. Vi tenker oss en hund som blir omplassert på grunn av typ. sykdom hos eier, eller lignende, ikke noen som er preget av mishandling og sånt. Jeg har mange spørsmål, men det største er hvor lenge en av oss bør være hjemme på dagtid? Tenker at hunden bør bli litt kjent med oss før vi forsvinner i flere timer, liksom.. Det vil være en Bichon Havanais, hvis det har noe å si.. Anonymkode: a533b...9dc
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Kommer vel an på situasjonen og om den er vant til å være alene hjemme. Vi var hjemme en uke med vår omplasseringhund og det gikk helt fint Anonymkode: acaa3...1a3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3 Skrevet 11. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har bestemt oss for å få oss hund. I og med at det er første gang vi selv eier hund, så har vi bestemt oss for å gå for en omplasseringshund. Vi tenker oss en hund som blir omplassert på grunn av typ. sykdom hos eier, eller lignende, ikke noen som er preget av mishandling og sånt. Jeg har mange spørsmål, men det største er hvor lenge en av oss bør være hjemme på dagtid? Tenker at hunden bør bli litt kjent med oss før vi forsvinner i flere timer, liksom.. Det vil være en Bichon Havanais, hvis det har noe å si.. Anonymkode: a533b...9dc Det er ikke sånn at dere bare kan velge og vrake på omplasseringshunder. Dere må ta det dere får. Anonymkode: adeac...3fe 1
Tvist Skrevet 11. mars 2016 #4 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn at dere bare kan velge og vrake på omplasseringshunder. Dere må ta det dere får. Anonymkode: adeac...3fe Hvis de ikke har sett seg ut en allerede...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Skrevet 11. mars 2016 2 minutter siden, Tvist skrev: Hvis de ikke har sett seg ut en allerede... Det inntrykket fikk jeg ikke av HI.. Anonymkode: adeac...3fe
Brimi Skrevet 11. mars 2016 #6 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn at dere bare kan velge og vrake på omplasseringshunder. Dere må ta det dere får. Anonymkode: adeac...3fe Det spørs vel helt hvor de finner omplasseringshunden det. Og jeg tviler på at organisasjoner prakker på deg en hund du ikke vil ha. Hunden og eieren må jo passe sammen også. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #7 Skrevet 11. mars 2016 2 minutter siden, Brimi skrev: Det spørs vel helt hvor de finner omplasseringshunden det. Og jeg tviler på at organisasjoner prakker på deg en hund du ikke vil ha. Hunden og eieren må jo passe sammen også. Det har du helt rett i! Men her har de allerede bestemt seg hvor hvilken rase det skal være-som i tillegg er ren raset hund og en veldig populær selskaps hund. Anonymkode: adeac...3fe
Brimi Skrevet 11. mars 2016 #8 Skrevet 11. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har du helt rett i! Men her har de allerede bestemt seg hvor hvilken rase det skal være-som i tillegg er ren raset hund og en veldig populær selskaps hund. Anonymkode: adeac...3fe Ja og hva er problemet med det?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 19 timer siden, Brimi skrev: Ja og hva er problemet med det? Er du kverulant eller? Klarer vel lese mellom linjene at det som menes er at man ikke må ha så stoor forventning på at man kan få akkurat DEN rasen vel? Det er ikke en butikk. Anonymkode: adeac...3fe 1
Brimi Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kverulant eller? Klarer vel lese mellom linjene at det som menes er at man ikke må ha så stoor forventning på at man kan få akkurat DEN rasen vel? Det er ikke en butikk. Anonymkode: adeac...3fe Ja, jeg er faktisk en kverulant, men det er ikke temaet her. Hvis man har kriterier til hva slags hund man vil ha så klarer man også å vente til den hunden dukker opp. Hvorfor skal "alle andre" få lov til å velge og vrake, men ikke de som ser etter en omplasseringshund? De fleste som skaffer seg hund, uansett hvordan, tar ikke takke til hva som helst.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, Brimi skrev: Ja, jeg er faktisk en kverulant, men det er ikke temaet her. Hvis man har kriterier til hva slags hund man vil ha så klarer man også å vente til den hunden dukker opp. Hvorfor skal "alle andre" få lov til å velge og vrake, men ikke de som ser etter en omplasseringshund? De fleste som skaffer seg hund, uansett hvordan, tar ikke takke til hva som helst. Ja du er en jævla kverulant- og det utheved er ikke det som blitt sagt,i det hele tatt! Men det å diskutere med kranglefant gidder jeg ikke. Ha en god helg! Anonymkode: adeac...3fe
Brimi Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du er en jævla kverulant- og det utheved er ikke det som blitt sagt,i det hele tatt! Men det å diskutere med kranglefant gidder jeg ikke. Ha en god helg! Anonymkode: adeac...3fe Forskjell på kranglefant og kverulant
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 Et lite tips: kontakt folk som driver oppdrett med den rasen dere ønsker og si at dere ønsker en omplasseringhund. De har ofte gode kontakter i "rasemiljøet" eller eventuelt egne avlsdyr som skal settes bort Da får du riktig rase og forhåpentligvis en hund uten så mye bagasje. Anonymkode: acaa3...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå