AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #21 Del Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager O'store kredittgud. Skulle vel tro at du som vet alt om kredittkort også var smart nok til å skjønne at ordet KREDITTKORT i overskriften, var en uskyldig skrivefeil. Beklager så meget Sorry men når du kommer med et sånn innlegg så får du heller ikke et ordentlig svar Anonymkode: 0d123...628 Du har startet tråden, du har bedt om råd, ikke omvendt. Jeg forventer ikke svar fra deg. For du er verken moden nok til å forstå kredittkortets funksjon eller å ta i mot råd når du ikke får støttende råd du er fornøyd med. Anonymkode: 4db71...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #22 Del Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sånn egentlig ikke råd til å ta de 5000 fra sparekontoen...den kontoen er mitt levebrød i sommer. Og ja, jeg skulle gjerne spart til ny tlf. Selvfølgelig hadde jeg gjort det hvis det var et alternativ. Men når tlf jeg har nå er så og si ubrukelig så hjelper det meg lite om jeg har råd til ny tlf om 4 mnd... må ha den nå Anonymkode: 0d123...628 Finn evt en rimeligere telefon, gjerne brukt(?) I løpet av 3 mnd frem til sommeren, får du vel til å betale tilbake til deg selv en god del av de pengene som du låner fra sparekontoen? (du nevnte at kredittkortlånet ville du betale tilbake på få mnder, så da kan du heller betale til deg selv på de mndene) Å kaste bort hundrevis av kroner (som etterhvert blir over tusen kr osv) på kredittkortkjøp, er et dårlig valg Anonymkode: d8ee6...0a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mars 2016 #23 Del Skrevet 10. mars 2016 Det hjelper mye å kjøpe seg tlf som ikke koster så mye penger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 10. mars 2016 #24 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg forstår ikke hvorfor så mange er så negative til kredittkort. Så fremt man betaler regningen hver måned er det mange fordeler med kredittkort. Jeg har flere forskjellige typer, blant annet et AmEx Platinum kort som jeg bruker til å bestille f.eks. flybilletter og hotell med. De har en helt genial concierge-tjeneste også som gir deg mange fordeler. Mastercard er også greit å ha, da får man jo stadig tilbud i ulike butikker. TS, så lenge du klarer å betale regningen din, er det ingenting i veien med å ha kredittkort 5000 er dessuten et lite beløp som er lett å betale ned, det hadde vært mer bekymringsverdig om du hadde kjøpt deg noe til flerfoldige tusen, og nå satt i kredittkortgjeld til langt oppetter ørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #25 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke betaler telefonen kontant med sparepengene og så bruker det beløpet du ville betalt ned på kredittkortet hver måned til å spare deg opp igjen isteden. Det er jo definitivt det smarteste valget. Anonymkode: 370f3...630 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 10. mars 2016 #26 Del Skrevet 10. mars 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kommer jeg til å betale ned. Har nok selvinnsikt til la være å bruke kredittkort hvis jeg ikke kan betale ned. Telefonen er nedbetalt på noen måneder. Alternativet er å betale mangefoldige tusen kroner på et år, ved nebetaling. og det har jeg i hvertfall ikke råd til Anonymkode: 0d123...628 Alternativet er å ikke bruke penger på noe du ikke har råd til. Dersom du må ha smarttelefon bør du kjøpe en til under 1000 kroner. Dersom du ikke må ha smarttelefon bør du kjøpe en til under 300. n 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sånn egentlig ikke råd til å ta de 5000 fra sparekontoen...den kontoen er mitt levebrød i sommer. Og ja, jeg skulle gjerne spart til ny tlf. Selvfølgelig hadde jeg gjort det hvis det var et alternativ. Men når tlf jeg har nå er så og si ubrukelig så hjelper det meg lite om jeg har råd til ny tlf om 4 mnd... må ha den nå Anonymkode: 0d123...628 Dette er jo fjottskap. Det du planlegger er å låne penger for å sette dem inn på sparekontoen. Du ser vel selv at å låne penger med 14 til 25% renter for å spare dem med 0.55 til 2.1% renter er helt bak mål? Hvorfor ikke heller bruke sparepengene, og så bruke kredittkortet når du trenger det? Da vil du låne penger når du trenger lånet, og betale mindre renter. Da kan du også låne pengene gratis, la oss si forbruket ditt på en måned er 5000, da når du kommer til den måneden der du er tom for penger, så¨bruker du kredittkortet til de utgiftene. Neste måned betaler du hele summen, og betaler utgiftene dine med kredittkortet. Spør venner og familier om de ikke har en brukt telefon i en skuff, jeg har vel 4-5 telefoner som fungerer fint som jeg ikke gidder å bruke. Hadde en kompis hatt behov for en telefon kunne han/hun fått eller lånt en av dem. Og hvorfor låner du ikke bare pengene fra kjæresten din? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mars 2016 #27 Del Skrevet 10. mars 2016 5 minutter siden, hockeyfrue skrev: Jeg forstår ikke hvorfor så mange er så negative til kredittkort. Så fremt man betaler regningen hver måned er det mange fordeler med kredittkort. Jeg har flere forskjellige typer, blant annet et AmEx Platinum kort som jeg bruker til å bestille f.eks. flybilletter og hotell med. De har en helt genial concierge-tjeneste også som gir deg mange fordeler. Mastercard er også greit å ha, da får man jo stadig tilbud i ulike butikker. TS, så lenge du klarer å betale regningen din, er det ingenting i veien med å ha kredittkort 5000 er dessuten et lite beløp som er lett å betale ned, det hadde vært mer bekymringsverdig om du hadde kjøpt deg noe til flerfoldige tusen, og nå satt i kredittkortgjeld til langt oppetter ørene. Men man bør ha pengene på forhånd. Ikke bruke penger man ikke har. Ånei nå har jeg ikke mer penger igjen. Bruker kredittkort og tenker at man betaler neste mnd. Nei! Har man 6000 å kjøpe tlf fra før da kan man bruke kredittkortet. Dersom det skulle lønne seg. Ja det lønner seg å kjøpe reiser med et kredittkort. DERSOM MAN HAR PENGENE FRA FØR! Inntrykk av at mange ikke forstår dette. Da blir man en av de kredittselskapene tjener penger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 10. mars 2016 #28 Del Skrevet 10. mars 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt dårlitg formulert i startinnlegget seg jeg. Mente at jeg heller ville ha en slags nedbetaling istedet for å punge ut med mange tusen på en gang Anonymkode: 0d123...628 Hvorfor vil du ha nedbetaling heller enn å punge ut alt med en gang? Det gjør totalprisen for telefonen høyere, hva er så glupt med det? Du sparer iallefall ingenting. Et lite tips du kan ta med videre i livet: forbruksvarer med relativt lav pris som du ikke MÅ ha - spar opp og kjøp kun når du har penger. Jeg har kredittkort, bruker det til jobbreiser bare. Og netthandel. Betaler ned i helhet før frist, så det legges ikke på noe ekstra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 10. mars 2016 #29 Del Skrevet 10. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn evt en rimeligere telefon, gjerne brukt(?) I løpet av 3 mnd frem til sommeren, får du vel til å betale tilbake til deg selv en god del av de pengene som du låner fra sparekontoen? (du nevnte at kredittkortlånet ville du betale tilbake på få mnder, så da kan du heller betale til deg selv på de mndene) Å kaste bort hundrevis av kroner (som etterhvert blir over tusen kr osv) på kredittkortkjøp, er et dårlig valg Anonymkode: d8ee6...0a5 5000 * 0.25 = 1250 1250 / 12 = 104 Selv med det dårligste kredittkortet er det kun snakk om 312 kroner. Selvsagt idiotisk for noen som ikke har råd til en telefon til 5000, men ikke allverdens penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mars 2016 #30 Del Skrevet 10. mars 2016 Og hvem i alle dager MÅ HA en telefon til 6000 ??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 10. mars 2016 #31 Del Skrevet 10. mars 2016 10 minutter siden, Klink skrev: Har man 6000 å kjøpe tlf fra før da kan man bruke kredittkortet. Dersom det skulle lønne seg. Ja det lønner seg å kjøpe reiser med et kredittkort. DERSOM MAN HAR PENGENE FRA FØR! Inntrykk av at mange ikke forstår dette. Da blir man en av de kredittselskapene tjener penger på. Jeg har selv et MasterCard Premium fra Nordea, og en bufferkonto. Bruker jeg masterkortet så overfører jeg, når jeg får regning, fra bufferen. Jeg bruker hovedsakelig masterkortet når jeg reiser, og noen få ganger ellers og, men har aldri gått over maksgrensen. O_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mars 2016 #32 Del Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, Peanut skrev: Jeg har selv et MasterCard Premium fra Nordea, og en bufferkonto. Bruker jeg masterkortet så overfører jeg, når jeg får regning, fra bufferen. Jeg bruker hovedsakelig masterkortet når jeg reiser, og noen få ganger ellers og, men har aldri gått over maksgrensen. O_O Ja nettopp. Du har pengene fra før på bufferkontoen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 11. mars 2016 #33 Del Skrevet 11. mars 2016 Et øyeblikk siden, Klink skrev: Du har pengene fra før på bufferkontoen. Ja, synes nesten man bør ha det. Også i tilfellet uforutsigbare utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. mars 2016 #34 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Ja da er vi enige da ? Svarer peanut. Endret 11. mars 2016 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. mars 2016 #35 Del Skrevet 11. mars 2016 4 minutter siden, Peanut skrev: Ja, synes nesten man bør ha det. Også i tilfellet uforutsigbare utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 11. mars 2016 #36 Del Skrevet 11. mars 2016 Yip! Det er vi. ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 11. mars 2016 #37 Del Skrevet 11. mars 2016 Forøvrig kan du kjøpe billigere telefon hvis du MÅ ha ny. iPhone er ca 6000, Samsung med android ca halve. Har man lite penger, så velger man det man har råd til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 11. mars 2016 #38 Del Skrevet 11. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sånn egentlig ikke råd til å ta de 5000 fra sparekontoen...den kontoen er mitt levebrød i sommer. Og ja, jeg skulle gjerne spart til ny tlf. Selvfølgelig hadde jeg gjort det hvis det var et alternativ. Men når tlf jeg har nå er så og si ubrukelig så hjelper det meg lite om jeg har råd til ny tlf om 4 mnd... må ha den nå Anonymkode: 0d123...628 Har du ike råd til å ta 5000 fra sparekontoen, har du ikke råd til ny tlf nå. Det eneste du oppnår ved å bruke kredittkort er å bruke mye mer penger totalt sett, enn om du hadde betalt den med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. mars 2016 #39 Del Skrevet 11. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: ....(var billigere å bestille tlf på dansk nettside). Da kan jeg også bestemme litt selv hvor mye jeg vil betale inn i mnd, siden lønna mi varierer veldig fra måned til måned. Anonymkode: 0d123...628 Har du faktisk kjøpt mobiltelefonen din fra en utenlandsk nettside, og tror det vil bli billigere? Venter du på å få den tilsendt derfra nå? Du er kanskje ikke klar over at det tilkommer avgifter til den norske stat på varer kjøpt i utlandet. Først og fremst må du betale 25% moms, pluss et fortollingsgebyr til tollpost. En hel del varer er tollpliktige i tillegg. Nå vet jeg ikke på stående fot om akkurat telefoner er tollpliktig, men det det kan være at du må betale toll også, i tillegg til momsen.... Har du overhodet ikke tenkt på dette, eller har du medregnet dette i telefonens pris der du fant den på en dansk nettside? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking1980 Skrevet 11. mars 2016 #40 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg har flere kort uten å ha problemer med det. 50,000kr på begge. Bruker kun master da jeg ikke hat mer penger på kontoen min eller om jeg må ha noe eller legge ut for noe viktig. Ny mobil,kjøleskap,tannlege osv Kredittkort er jo til akkurat dette å legge ut for ting du ikke har penger til. Jeg ser på meg selv som en økonomisk person. Det er viktig å ha respect for å ikke låne mer en du vet du klarer å betale tilbake. Om jeg bruker 8000kr en måned betaler jeg hele beløpet ned ved første lønning. Så lønner/bruker jeg helle master på nytt neste måned også men da mindre så klart. På denne måten betaler jeg aldri % til banken. Kompisen min har 1,000,000kr i gjeld på master som nå han har fått baket inn i sitt boliglån. Viktig å ikke drite seg ut her som mange faktisk gjør. Lykke til med master Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå