Gå til innhold

Gravid uke 27 - tørr hud, klør meg til blods..

skullealdri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 27, og har slitt en del med tørr hud. Har aldri hatt dette problemet tidligere og vil si jeg har vært utrolig heldig når det kommer til huden min. Nå står jeg her rådløs over hva jeg kan gjøre. Byttet ut alt av produkter med parfymefrie produkter osv, men ingenting hjelper. Ligger å klør til langt på natt og huden sprekker opp mellom fingerene mine og det svir jo værre enn noe annet.. Noen som har noen erfaringer med dette?? 

All hjelp mottas med stor takk og mange klemmer!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker dusjolje kjøpt på apoteket, smører mage, bryst, rygg og rumpe med olje etter dusj og bruker en litt fetere bodylotion fra apoteket på resten av kroppen . Jeg har også vært veldig plaget med tørr hud og kløe, men det har roet seg litt nå som jeg har blitt mer konsekvent på å smøre meg godt inn! Er i uke 24:) 

Har du nevnt det til jordmor/lege eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg også to ganger om dagen med bodyloation for tør tørr hud så den er fet, men kanskje olje kan være noe. Takk for tips - skal rett å kjøpe olje imorgen tidlig. 

Jeg har nevnt det til jordmor og lege og de sier det er vanlig pga hormoner, men nå tar det nye høyder så skal be om en blodprøve da jeg leste at svangerskapskløe kan tyde på at ting ikke er som det skal. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap så er helt stresset over alt som kan skje i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært tørr og sart vinterhud og når det er som verst har jeg rett og slett babyolje i badekaret, blir veldig god og myk i huden da. Hvis du ikke har badekar kan du smøre deg med olje når du er ferdig dusjet, før du tørker deg :) Til hendene har jeg av og til smørt med en veldig fet krem, et godt lag, også hatt på tynne bomullshansker. Gjerne over natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klødde og klødde hele natten og hele dagenm, utrolig irriterende ! Nå trodde jeg forøvrig det var allergi så fikk allergimedisin, men e visst elveblest eller hva det heter :-P. Men har nå sluttet å klø helt ! Så det hjalp hvertfall for meg. Er allergimedisin som ikke er skadelig for foster vel og merke. Men det kan ikke være noe du reagerer på da ? Jeg fikk denne kløen mest sansynlig pga hormoner som legen sa, men hjalp meg ivertfall veldig å få noe som hjalp! Det hjelper også på vanlig svangerskapskløe :-) 

Anonymkode: d7362...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Få i deg nok drikke (helst vann), ta tran/omega3 og smør med kokosolje :) 

Anonymkode: d599a...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...