Gå til innhold

Tips til lite måltid før trening?

Anbefalte innlegg

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg drar som regel rett på trening etter jobben og trenger råd om hva jeg helst bør spise før en økt. Lunsjen min på jobben er kl. 12:30 og og når jeg da kommer på treningssenteret kl 16:30 merker jeg at jeg er litt sulten. Jeg vil ikke spise så altfor mye før en økt, men jeg må allikevel ha noe for å stille sulten og få litt ekstra energi. Hva pleier dere andre å spise? jeg har til nå bare hatt med meg noe frukt, eller en yoghurt men jeg vet ikke om det er nok? Jeg greier jo fint å trene i 1-2 timer, men jeg vet jo ikke om jeg kanskje kunne prestert enda bedre dersom jeg spiste noe annet. Setter pris på alle tips og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å spise en ladning bananpannekaker før jeg går på trening. 2 egg, en banan, 40 gram havregryn, kjøres i foodprocessor og stekes som lapper. Men jeg vet ikke om det kan kalles et "lite måltid" etter dine referanser. inkludert stekefett, så blir det ca 400 kalorier. Men det er kjapt å lage. Dessuten smaker det godt.

Føler at jeg trenger såpass, siden jeg har et program som består av omtrent en time sytrketrening og 45 minutter kardio pluss at jeg går frem og tilbake, en halv time hver vei. Jeg svir av alle 400 kcal på romaskina.

Gjest Honeyblossom
Skrevet
1 time siden, Mann 42 skrev:

Jeg pleier å spise en ladning bananpannekaker før jeg går på trening. 2 egg, en banan, 40 gram havregryn, kjøres i foodprocessor og stekes som lapper. Men jeg vet ikke om det kan kalles et "lite måltid" etter dine referanser. inkludert stekefett, så blir det ca 400 kalorier. Men det er kjapt å lage. Dessuten smaker det godt.

Føler at jeg trenger såpass, siden jeg har et program som består av omtrent en time sytrketrening og 45 minutter kardio pluss at jeg går frem og tilbake, en halv time hver vei. Jeg svir av alle 400 kcal på romaskina.

Høres ut som dette kan være en god ide på de dagene jeg trener både styrke og kardio, hvertfall. Men jeg er ikke hjemme før trening, men det går vel ann å steke dem kvelden før og ta dem med i bagen og spise dem som kalde pannekaker regner jeg med. Hvor mange pannekaker får man av en sånn miks? Når du skriver "ladning" så ser jeg for meg at det er mer enn et par stykker men utifra oppskriften så høres det veldig lite ut :P

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt :)

(Det lager du enkelt ved å varme opp en skål eller et stort krus med vann eller melk (helst melk grunnet næringsinnhold)  i microen og deretter rører i lettkokte havregryn)

Anonymkode: 03339...0cc

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 timer siden, Honeyblossom skrev:

Høres ut som dette kan være en god ide på de dagene jeg trener både styrke og kardio, hvertfall. Men jeg er ikke hjemme før trening, men det går vel ann å steke dem kvelden før og ta dem med i bagen og spise dem som kalde pannekaker regner jeg med. Hvor mange pannekaker får man av en sånn miks? Når du skriver "ladning" så ser jeg for meg at det er mer enn et par stykker men utifra oppskriften så høres det veldig lite ut :P

Jeg får mellom 9 og 12 små runde lapper ut av en slik røre. Med omtrent samme omkrets som et hamburgerbrød eller litt mindre. Jeg har forsøkt å steke pannekaker i full størrelse, men det funket relativt dårlig. Oppskriften høres kanskje liten ut, men det er tross alt 110 gram egg, like mye banan og 40 gram havregryn. Så i overkant av 250 gram, som dessuten blir mer voluminøs pga at det piskes inn luft når du kjører den i blenderen.

Du kan saktens erstatte havregryna med andre ting. Jeg har hørt at folk bruker både cottag cheese og enda mer eksotiske ingredienser. Det viktigste er bananer og egg.

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal løpe på mølla etter skole/jobb, så spiser jeg bare et par knekkebrød med kremost eller en brødskive. Speltlomper med kremost og skinke er også godt. Da vil jeg ikke være så tung i magen, som jeg blir av mye annen mat. Hvis jeg skal trene styrke kan jeg godt spise tyngre mat/mer mettende mat først, f.eks middagsaktig mat. Går jo an å lage store porsjoner med wok, pasta eller/og andre retter, og ta med litt på jobb for å spise før trening :) men nå trener jeg aldri styrke og cardio i samme økt, så vet ikke egentlig hva som er bra å spise hvis du skal begge deler..

Anonymkode: b8dfa...a1b

Skrevet

Jeg spiser gjerne en boks cottage cheese med pære, eple og vanilje. Den er vel på 250kcal eller deromkring, så jeg fyller på med et knekkebrød i tillegg. Hvis jeg ikke lager bananpannekaker. Det går helt fint å lage dem dagen før og spise dem kalde. 

Skrevet

Jeg spiser en skyr og/eller en banan bare for å få noe i magen

Skrevet

En banan er greit, eller et par knekkebrød f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...