Gjest carmabell Skrevet 10. mars 2016 #1 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei! Jeg og min samboer mistet nylig en veldig, veldig liten spire. Barn var ikke planlagt, men da sjokket ga seg ble vi veldig glade og gledet oss masse. Dessverre veldig kortvarig lykke da vi mistet allerede i uke 5. Nå ønsker vi å prøve på en ny liten spire i magen og har innsett at dette er noe vi virkelig vil og som vi vil nå. Selvom det var ekstremt trist å miste var det også en stor lettelse å vite at jeg kan bli gravid. Jeg slet med alvorlige spiseforstyrrelser i flere år så det var litt usikkert om jeg faktisk hadde ødelagt muligheten til å bli gravid, noe jeg heldigvis ikke har. Så for å se det positive i det negative så er jeg uendelig lettet over å faktisk kunne bli mamma, noe jeg har gledet meg til siden jeg var liten. Vi er ganske unge, med da det er umulig å vite hvordan konsekvenser sykdommen min har gitt ang graviditet er det ikke lurt å vente for mange år. En liten spire er hjertelig velkommen til oss og vi krysser fingrene for at det skal gå greit og at vi ikke må prøve i mange år. Vi har bodd sammen i litt over et år nå i et nydelig lite hus og vi gleder oss til å kunne bli tre. Akkurt nå er vi i PP2 og forventer TR om 6-7 dager, så det blir spennende! Her kan dere følge min reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 11. mars 2016 #2 Del Skrevet 11. mars 2016 Nå hadde jeg bestemt meg for å ikke lete etter symptomer, men noen symptomer er bare umulig å overse. Akkurat nå ligger jeg med sterke menstrasjonssmerter i korsryggen på høyre side, noe jeg alltid får dagen før mensen og under selve menstrasjonen. "Problemet" er bare det at det er 6 dager til IKM og syklusen min er veldig punktlig. Jeg skal i alle fall slutte å være like testetøs som jeg har vært før hehe, så hvis det ikke er noe tegn til mensen to dager etter IKM skal jeg teste. Krysser fingrene for to streker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 12. mars 2016 #3 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg vil gjerne legge igjen en liten hilsen og følge med på reisen din Hopper rett inn på et spennende tidspunkt nå da! Håper det ender med to blå veldig snart. Symptomene høres lovende ut, kanskje er det feste-smerter? Jeg har også en fortid med alvorlige spiseforstyrrelser, så jeg fikk lyst til å si noe om det. Jeg har som deg, bekymret meg mye for om det kan påvirke mulighetene til å få barn, så derfor har jeg lest og spurt mye. Og de svarene jeg har funnet og fått, er positive Noen kan slite med å få stabil menstruasjon igjen hvis den har vært borte over tid, og dermed også å bli gravide. Men jeg ser jo at det ikke gjelder for deg. Det samme gjelder hvis man ikke er helt symptomfri. Men når man er frisk igjen, vekta, næringsinntaket og syklusene er stabile, viser forskningsstudier at det ikke er noe vanskeligere å bli gravid for en tidligere spiseforstyrret enn en som aldri har hatt en sånn sykdom. En lege fortalte meg at det kan være litt større risiko for å føde for tidlig, så det kan være lurt å si i fra om at man har hatt en alvorlig spiseforstyrrelse når man blir gravid. Og en studie jeg leste sa at av en gruppe som hadde hatt alvorlig anoreksi og en kontrollgruppe som ikke hadde vært syk, var en like stor prosentandel blitt gravide innen ett år. Innen seks mnd. var det litt færre av de som hadde hatt anoreksi enn av kontrollgruppa som var blitt gravide. Altså, det tok litt mer tid for noen av dem som hadde vært syke, men ikke over et år. Alt dette har vært beroligende for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 14. mars 2016 #4 Del Skrevet 14. mars 2016 Så hyggelig at du vil følge meg på reisen og takk for gode ord! Mistet mensen i 1,5 år, men den er helt tilbake og stabil nå heldigvis, noe den var vært en god stund. Veldig beroligende å høre om hva du skrev, har jo bekymret meg svært mye for å ikke kunne bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 14. mars 2016 #5 Del Skrevet 14. mars 2016 Akkurat nå har jeg så ømme pupper at jeg ikke klarer å ligge på magen eller på siden. Pleier faktisk aldri å ha ømme pupper rundt eller i menstrasjon, de pleier kun å bli litt større. Så var det jo jeg som ikke skulle lete etter symptomer da, men de ømme puppene er så ømme at det er umulig å unngå å kjenne de. Siste graviditet som endre med tidlig SA så hadde jeg festeblødning, noe jeg ikke har hatt denne syklusen. Så kan for all del være at mensen kommer om to dager, men det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 14. mars 2016 #6 Del Skrevet 14. mars 2016 Det er definitivt lov å håpe! Og å ikke lete etter symptomer er vanskelig nok i seg selv, så når det dukker opp ett som er både nytt og tydelig, så skjønner jeg godt at du tenker på det. Jeg syns egentlig det høres ut som du er gravid, jeg. Men det er kanskje litt dårlig gjort å skrive det, for det er ikke godt å få forhåpninger og bli skuffet. Litt håp, tror jeg imidlertid er sunt, samme hvordan det går. Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 16. mars 2016 #7 Del Skrevet 16. mars 2016 Nå er IKM-dagen her og null mensen! Har vært en del stresset i det siste, så hvis den ikke har kommet innen mandag tar jeg en test. Pleier alltid å ha ekstreme korsryggsmerter og magesmerter dagen før mensen (og gjennom mensen), men null tegn til det også. Samboer kommenterte faktisk akkurat at puppene mine var mye hardere, så det er ikke innbilling fra min side heller De føles større, hardere og ikke minst er de fortsatt veldig vonde. Gjør vondt å gå litt fort, til tross for støtte fra god BH. Ligge på magen eller siden er håpløst. Åh, nå håper jeg virkelig! Skal likevel ikke prøve å håpe for hardt da jeg er redd for å bli skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 17. mars 2016 #8 Del Skrevet 17. mars 2016 Åhh, nå gleder jeg med til testene kommer i posten! Fortsatt null tegn til mensen som skulle ha kommet på morgenen i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 17. mars 2016 #9 Del Skrevet 17. mars 2016 Hei! Her var det jo riktig så spennende! Hvis du har bestilt fra billig-tester så pleier de å levere kjemperaskt, så du får nok snart svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 17. mars 2016 #10 Del Skrevet 17. mars 2016 2 timer siden, Weebs skrev: Hei! Her var det jo riktig så spennende! Hvis du har bestilt fra billig-tester så pleier de å levere kjemperaskt, så du får nok snart svar Vet du sånn ca hvor land tid det tar? Er så spent! Bestilte i går fra billig-tester og fikk mail i går kveld om at de ble sendt da. Jeg bor på østlandet, så regner med de kommer i morgen. Håper bare jeg slipper å vente til over helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 18. mars 2016 #11 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg opplevde å få de i posten to dager etter jeg gjorde bestillingen, og jeg bor i Nord-Norge. Så de er superraske! Skjønner veldig godt at du er spent altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. mars 2016 #12 Del Skrevet 18. mars 2016 Det tok 2-3 dager til Vestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 18. mars 2016 #13 Del Skrevet 18. mars 2016 Takk for svar! Testene kom i dag og begge var helt blendahvite.. Hadde jeg vært gravid burde de jo slått ut lett. Har fortsatt ikke fått mensen og skulle hatt det for to dager siden. Så hvis ikke mensen har kommet innen søndag blir det nok en ny test. Tviler sterkt på at jeg er gravid denne måneden da. Da jeg hadde en tidlig SA så fikk jeg festeblødning noen dager etter EL og det har jeg ikke fått denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 18. mars 2016 #14 Del Skrevet 18. mars 2016 Så synd! Og så merkelig at mensen er såpass sen. Men det er kanskje som du sier, stresset som har gjort det. Jeg hadde også festeblødning første gang jeg ble gravid, men ikke den andre. Og jeg sjekket nøye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 22. mars 2016 #15 Del Skrevet 22. mars 2016 Og der kom mensen, mange dager på overtid Jaja, da er det bare å prøve igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Del Skrevet 26. mars 2016 Den 22.03.2016 at 9.02, carmabell skrev: Og der kom mensen, mange dager på overtid Jaja, da er det bare å prøve igjen. Da kan det bety at EL var også forsinket. Kn det hende dere bommet på EL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 28. mars 2016 #17 Del Skrevet 28. mars 2016 Den 25.3.2016 at 12.08, Ny Bruker skrev: Da kan det bety at EL var også forsinket. Kn det hende dere bommet på EL? Er ikke sikker på når EL er, men vi har samleie hver dag så og si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 30. mars 2016 #18 Del Skrevet 30. mars 2016 Hei! Jeg "mistet" eller hadde kjemisk nå for bare en måned siden. Det er veldig vondt når det ikke går som man ønsker, men heldigvis er det gode sjanser for at man blir gravid igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carmabell Skrevet 8. mai 2016 #19 Del Skrevet 8. mai 2016 Da var dagen med eggeløsning over i følge kalkulator (tar ikke tempen eller noe slikt) med innsats både i går og i dag, så da er det bare å krysse fingrene. Dagene fremover kommer til å gå veldig tregt, men det er bare å bite tennene sammen og vente på å kunne teste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 10. mai 2016 #20 Del Skrevet 10. mai 2016 Lykke til! Tålmodigheten får virkelig testet seg i dagene mellom EL og IKM. Jeg syns den første uka er den verste, da er det lenge igjen, og for tidlig med tegn. Håper tida flyr avgårde for deg, og at du koser deg og nyter våren så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå