AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 La oss si jeg har 3 soverom. Jeg leier ut 2. Da må jeg vel betale 28% skatt. Men dersom jeg kun tar husleie for det ene rommet, og lar den andre betale all strøm, internett, fellesutstyr, kanskje litt mat og slik som nesten tilsvarer en husleie for soverom - er det lov? Eller er det utspekulert og svindel? Anonymkode: ecffe...2f8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Høres ut som et veldig kunstig skille som i praksis ikke skiller seg fra å leie ut svart, dersom noen skulle finne på å melde deg eller det skulle bli oppdaget på annet vis. Dette er synsing fra min side altså, jeg vet det ikke men synes alt annet ville være veldig rart. Da hadde det i så fall vært et smutthull som var mye mer kjent og utnyttet. Anonymkode: a1ce8...d52
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Du kan leie ut svært mye av boligen din før skattekontoret kan skattlegge leieinntektene dine. Det stilles ett hovedkrav for at leieinntektene fra hybler/hybelleiligheter er skattefrie: Summen av leieinntektene fra hyblene/hybelleilighetene må ikke overstige den anslåtte leieinntekten av den delen av huset du selv bebor. Anonymkode: ee196...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå