Gjest O.G. Skrevet 23. februar 2016 #1 Del Skrevet 23. februar 2016 Vår alles kjære nydelige bloggerinne Camilla Phil er i trøbbel, reisereportasjen i Elle var kamuflert reklame for Louis Vuitton som også sponset reisen, noe som ikke var merket i artikkelen. Camilla og Elle får refs fra reisebloggeren Vibeke Montero for dårlige Veneziatips og bra er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 23. februar 2016 #2 Del Skrevet 23. februar 2016 Det var jo merket, dog ikke veldig tydelig kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 23. februar 2016 #3 Del Skrevet 23. februar 2016 Camilla og ektemannen trekker i de fleste tråder i bloggnorge, så det kommer ikke akkurat som noen overraskelse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 23. februar 2016 #4 Del Skrevet 23. februar 2016 3 minutter siden, Trosten skrev: Camilla og ektemannen trekker i de fleste tråder i bloggnorge, så det kommer ikke akkurat som noen overraskelse. ? Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 23. februar 2016 #5 Del Skrevet 23. februar 2016 Et øyeblikk siden, Gjesten29 skrev: ? Hva mener du? Jeg mener at det ikke er overraskende siden ektemannen er manager for bloggere som bryter reklamebestemmelsene over en lav sko. Hun sitter i styret i firmaet hans. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 23. februar 2016 #6 Del Skrevet 23. februar 2016 7 minutter siden, Trosten skrev: Jeg mener at det ikke er overraskende siden ektemannen er manager for bloggere som bryter reklamebestemmelsene over en lav sko. Hun sitter i styret i firmaet hans. Hm, tydligvis en del penger å tjene på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 23. februar 2016 #7 Del Skrevet 23. februar 2016 Et øyeblikk siden, Gjesten29 skrev: Hm, tydligvis en del penger å tjene på dette. De driver flere firmaer sammen og eier morselskapet 50% hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 23. februar 2016 #8 Del Skrevet 23. februar 2016 Det er som tidligere diskutert underlig at hun har fått så mange Vixen priser. Det er tydelig at at de har et bredt kontaktnett og at Peter Peters har gjort en god jobb som manager. Når hun i første omgang dro inn reklame jobb for Define var det vell knapt noen som hadde hørt om henne. Etter hvert har de jo også fått i gang den gjeve David Andersen samarbeidet og det uten at bloggen har vært noe stor. Jeg begynte å lese bloggen når de hadde nettsiden Girlfriend.no og har fulgt de helt fra starten. Hun har virkelig klart å bli en IT jente på bakgrunn av kontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 23. februar 2016 #9 Del Skrevet 23. februar 2016 Syns det er merkelig at ved alle disse motemagasin "skandalene" har enten Camilla Phil, eller klienter av firmaet deres vært involvert. Hadde jeg trengt en manager, så hadde de vært de siste jeg kontaktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 24. februar 2016 #10 Del Skrevet 24. februar 2016 Denne manageren er heller aldri tilgjengelig for pressen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 24. februar 2016 #11 Del Skrevet 24. februar 2016 11 timer siden, O.G. skrev: Vår alles kjære nydelige bloggerinne Camilla Phil er i trøbbel, reisereportasjen i Elle var kamuflert reklame for Louis Vuitton som også sponset reisen, noe som ikke var merket i artikkelen. Camilla og Elle får refs fra reisebloggeren Vibeke Montero for dårlige Veneziatips og bra er det. Vel, jeg synes først og fremst at dette er kritikkverdig av ELLE. Bloggerne lever jo av innholdsmarkedsføring, og Pihl har tydelig informert magasinet om bakgrunnen for 'reportasjen.' At hun velger å selge sjela si på den måten, og skade sin egen kredibilitet, sier en god del om henne, og jeg er kritisk til det også - men først og fremst er det ELLE som har gjort en dårlig jobb med presentasjonen i mine øyne. Journalister kan gjerne skrive om sponsede reiser etc, men da SKAL det merkes tydelig. Hvem som mener at Pihl er dyktig nok til å uttale seg og å skrive, er jo et annet godt spørsmål. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 24. februar 2016 #12 Del Skrevet 24. februar 2016 Tråden ryddet for latterliggjøring og svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 24. februar 2016 #13 Del Skrevet 24. februar 2016 6 timer siden, LucyLiu skrev: Vel, jeg synes først og fremst at dette er kritikkverdig av ELLE. Bloggerne lever jo av innholdsmarkedsføring, og Pihl har tydelig informert magasinet om bakgrunnen for 'reportasjen.' At hun velger å selge sjela si på den måten, og skade sin egen kredibilitet, sier en god del om henne, og jeg er kritisk til det også - men først og fremst er det ELLE som har gjort en dårlig jobb med presentasjonen i mine øyne. Journalister kan gjerne skrive om sponsede reiser etc, men da SKAL det merkes tydelig. Hvem som mener at Pihl er dyktig nok til å uttale seg og å skrive, er jo et annet godt spørsmål. Det er helt klart Elle som kommer dårligst ut ja. MEN, det er ikke merking i liten skrift som er verst. Det aller, aller verste er jo kvaliteten på reportasjen. Når Elle bare møler sammen noe oppgulp ene og alene for å selge sier det jo litt... Her har de ikke brydd seg det fnugg om leserne, kun tenkt inntjening. Phils tid burde for lengst vært over, aldri hørt om noen som faktisk leser bloggen. Hun er 100% konstruert spør du meg.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #14 Del Skrevet 24. februar 2016 53 minutter siden, Unika skrev: Det er helt klart Elle som kommer dårligst ut ja. MEN, det er ikke merking i liten skrift som er verst. Det aller, aller verste er jo kvaliteten på reportasjen. Når Elle bare møler sammen noe oppgulp ene og alene for å selge sier det jo litt... Her har de ikke brydd seg det fnugg om leserne, kun tenkt inntjening. Phils tid burde for lengst vært over, aldri hørt om noen som faktisk leser bloggen. Hun er 100% konstruert spør du meg.. Ikke jeg heller, så det her er snedig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 24. februar 2016 #15 Del Skrevet 24. februar 2016 4 timer siden, Unika skrev: Det er helt klart Elle som kommer dårligst ut ja. MEN, det er ikke merking i liten skrift som er verst. Det aller, aller verste er jo kvaliteten på reportasjen. Når Elle bare møler sammen noe oppgulp ene og alene for å selge sier det jo litt... Her har de ikke brydd seg det fnugg om leserne, kun tenkt inntjening. Phils tid burde for lengst vært over, aldri hørt om noen som faktisk leser bloggen. Hun er 100% konstruert spør du meg.. Camilla er jo en PR-tørst blogger som selger sjela si for omtale og penger, ingenting nytt i det. Helt enig i at hun er opphypet til det kjedsommelige, men det er det jo også disse moteredaktørene som står bak. Jeg har flere venner som har jobbet i magasinbransjen, og vet du, jeg tror aldri jeg har hørt om et eneste menneske som leser den bloggen. Og ja, som jeg nevnte, kvaliteten er jo tragisk dårlig. Nå skal jeg ærlig innrømme at Elles tomhjernede, gjenbrukte og til tider misvisende svada aldri har fremstått som journalistikk for meg, men godeste Signy har virkelig gjort noen bremmere i det siste. Jeg husker ikke i farta hva det var, men det var jo en annen sak hvor de også sendte en eller annen 'kjendis' på en reise, og fikk en artikkel ut av det. Den saken ble ikke merket i det hele tatt, og Signy fikk massiv kritikk. Ganske imponerende at hun da tør å følge opp med noe sånt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 24. februar 2016 #16 Del Skrevet 24. februar 2016 4 minutter siden, LucyLiu skrev: Camilla er jo en PR-tørst blogger som selger sjela si for omtale og penger, ingenting nytt i det. Helt enig i at hun er opphypet til det kjedsommelige, men det er det jo også disse moteredaktørene som står bak. Jeg har flere venner som har jobbet i magasinbransjen, og vet du, jeg tror aldri jeg har hørt om et eneste menneske som leser den bloggen. Og ja, som jeg nevnte, kvaliteten er jo tragisk dårlig. Nå skal jeg ærlig innrømme at Elles tomhjernede, gjenbrukte og til tider misvisende svada aldri har fremstått som journalistikk for meg, men godeste Signy har virkelig gjort noen bremmere i det siste. Jeg husker ikke i farta hva det var, men det var jo en annen sak hvor de også sendte en eller annen 'kjendis' på en reise, og fikk en artikkel ut av det. Den saken ble ikke merket i det hele tatt, og Signy fikk massiv kritikk. Ganske imponerende at hun da tør å følge opp med noe sånt. Var ikke det Jenny Skavland eller noe sånn? Bikinikolleksjonen hennes, også fikk hun og Signy sponsa ferie for å ta en photoshoot eller noe slik. Også var intervjuet på 10 sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 24. februar 2016 #17 Del Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, ElizabethTaylor skrev: Var ikke det Jenny Skavland eller noe sånn? Bikinikolleksjonen hennes, også fikk hun og Signy sponsa ferie for å ta en photoshoot eller noe slik. Også var intervjuet på 10 sider. De er dessverre like ille hele gjengen, det du refererer til var det Vanessa Rudjord i Costume som stod bak. Hun deltok også som stylist på shooten. Fant saken jeg tenker på nå. Det var da Signy Fardam selv ikke ønsket å opplyse om en pressetur var sponset: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23328410/elle-redaktoer-innroemmer-sponsetur Sms-loggen er gull, les den! Og her er den sponsede helsesaken jeg tenkte på. Med andre ord, ikke nytt for Elle, dette: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23509603/elle-faar-kritikk-for-sponset-helsereportasje 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 24. februar 2016 #18 Del Skrevet 24. februar 2016 Likte Elle veldig godt tidligere, men har tapt seg. Veldig ekstremt lei av å lese om: - Pia tjelta - Jenny Skavlan - Siri T -Maria Mena For å nevne noen, disse går også igjen i Costume.. det blir rett og slett for mye det samme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 24. februar 2016 #19 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) 25 minutter siden, LucyLiu skrev: De er dessverre like ille hele gjengen, det du refererer til var det Vanessa Rudjord i Costume som stod bak. Hun deltok også som stylist på shooten. Fant saken jeg tenker på nå. Det var da Signy Fardam selv ikke ønsket å opplyse om en pressetur var sponset: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23328410/elle-redaktoer-innroemmer-sponsetur Sms-loggen er gull, les den! Og her er den sponsede helsesaken jeg tenkte på. Med andre ord, ikke nytt for Elle, dette: http://www.minmote.no/#!/artikkel/23509603/elle-faar-kritikk-for-sponset-helsereportasje Stemmer! Off, ja. Litt for mange slike saker i mote-Norge. Og sakene er så like, samtidig som de gjør samme feil gang på gang. Kunne trengte litt utskiftninger, og fått inn mennesker som tok jobben litt mer seriøst. Endret 24. februar 2016 av ElizabethTaylor Innlegget ga ikke mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 24. februar 2016 #20 Del Skrevet 24. februar 2016 Dette er ELLE sitt ansvar, ikke Camilla Pihl. De har redaktøransvar, og har flere ganger vist at de ikke er så fryktelig nøye på merking. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg