Gå til innhold

Alle kjenner apen.. Hjelp meg i kampen mot baksnakk og rykter.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Flyttet til et nytt sted for noen år siden og har minimalt med sosialt liv. Har ingen ordentlige venner her, mye fordi det ofte er litt vanskelig å treffe folk fordi jeg har en mann som reiser mye i jobben, når han er hjemme prioriterer vi å være sammen med hele familien. Vi har et par små barn, så det er ikke bare å stikke litt ut for seg selv, når jeg er alene hjemme. 

Jeg har en stund hatt på følelsen at noen baktanker meg/ oss, pga helt diffuse signaler. Helt til nå har jeg tenkt at det kanskje er jeg som er litt paranoid som følte på disse små vibbne jeg fikk fra  enkelte folk som slett ikke kjenner meg, men vet hvem jeg og familien min er. 

I dag fikk jeg faktisk bekreftet at det er noen som snakker og at de finner på ting.  Jeg vet ikke hvem det er, men har en viss anelse om at en av dem er et menneske jeg jobbet noen måneder sammen med og som har lett for å fare med halvsannheter, usannheter og sladder. 

Jeg vil ikke si for mye om hva som ble sagt og hvordan jeg fikk vite det, for det blir alt for gjenkjennbart, selv om jeg skulle være anonym. Denne tingen var et nytt påfunn, fordi den krevde at noen hadde bittelitt info av nyere dato, som de kunne finne på noe oppspinn om.

Det er jo lett å tro på sladder om folk man ikke omgås sapass at man ser at det ikke er sant det som blir sagt. Dessuten har vi ikke en helt a4 tilværelse og mannen har ikke noe A4 utseende/ stil. 

Synes egentlig det er litt snålt at jeg blir mer utsatt for slikt her jeg egentlig ikke kjenner noen,  enn der jeg kjenner de fleste. 

Hva ville dere gjort? 

Skjønner jo at jeg tydeligvis må bli mer sosial, slik at flere får gleden av mitt bekjentskap ;) 

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spurt vedkommende som sa at det var noen som hadde sagt det om hva som ble sagt og hvem som sa det og dermed konfrontert vedkommende som startet ryktene og såklart gjort det klart for andre at jeg aldri har hatt noen relasjon til vedkommende så det er uforståelig at dem går rundt å dikter opp ting om deg og at vedkommende må være syk eller ha en personlig agenda mot deg uten grunn. 

Anonymkode: f71f2...5f6

• Liker 1
Skrevet

Tatt en kaffe med vedkommende og spurt rett ut hva det her var for noe.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med alle kjenner apen? Er det et ordtak eller prøver du å si noe mer i overskriften (som jeg ikke forstår)?

Anonymkode: d2654...bc9

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med alle kjenner apen? Er det et ordtak eller prøver du å si noe mer i overskriften (som jeg ikke forstår)?

Anonymkode: d2654...bc9

Ordtaket:Alle kjenner apen, men apen kjenner ingen.

dvs alle vet (tilsynelatende) mye om den som skiller seg ut, men den som skiller seg ut, vet ikke så mye om dem-

Endret av absinthia
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Tatt en kaffe med vedkommende og spurt rett ut hva det her var for noe.

Det ville nok fungert med den jeg tror kan være opphavet til en del, dersom jeg hadde noe helt konkret og hadde tilhørere som hadde hørt at hun hadde sagt det. Dette er et menneske som smisker deg i ansiktet, men snakker bak ryggen og hun er feig. Dessverre er det vanligvis litt lite håndgripelige ting som det er lett å si at man har hørt av noen andre og snike seg unna.

Synd jeg ikke bare kan spørre alle og så nøste trådene frem.

Da jeg fortsatt lurte på om jeg hadde litt paranoia, som fikk slike merkelige vibber fra enkelte, så var det bare på grunn av småting som at noen få var litt frekke, virket litt nedlatende og nesten fiendtlig innstilt, til tross for at jeg ikke hadde hatt noe med dem å gjøre og at jeg ligger lavt i terrenget.  Har vært småting som kom via skolebarnet mitt, eller foreldre til vennene til skolebarnet mitt - Det kunne jo ha vært at de bare var litt lite sosialt kompetente, eller generelt litt skeptisk, så jeg valgte å tro at disse bare var litt spesielle grinebitere.

Blir kvalm, det er faktisk mobbing og voksne folk burde være bedre, siden de jevnlig skriker opp om hvor mye de er i mot mobbing, når det er barn og unge som utfører den.

Skrevet
Et øyeblikk siden, absinthia skrev:

Det ville nok fungert med den jeg tror kan være opphavet til en del, dersom jeg hadde noe helt konkret og hadde tilhørere som hadde hørt at hun hadde sagt det. Dette er et menneske som smisker deg i ansiktet, men snakker bak ryggen og hun er feig. Dessverre er det vanligvis litt lite håndgripelige ting som det er lett å si at man har hørt av noen andre og snike seg unna.

Det kan bli verre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...