Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Timber
Skrevet

Det virker som om KG og andre nettforum/kommentarfelter flyter over av kjønnshat. Det er mye stygg generalisering av begge kjønn, nedlatende ordbruk og holdninger som jeg heldigvis treffer ekstremt sjeldent på i RL. Nå eskalerer vel alle ting på nettet, særlig med muligheten til å være anonym. Men man ser jo at selv steder som krever fult navn eller kommentarfelt på FB flommer over av det også.

Hvor kommer dette kjønnshatet fra? Hvorfor har vi så stort behov for å hakke på det motsatte kjønn, og fremheve sitt egent kjønn? Hvorfor klarer vi ikke å sette pris på ulikheter og likheter på en bedre måte? Og hvorfor denne evige generaliseringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MAnnfolk som ikke får fitte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange folk med problemer der ute, og internett er en måte for de å få dette ut...anonymt. 

Anonymkode: e427d...8e5

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
3 minutter siden, Silfen skrev:

Og kvinnfolk som ikke får pikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror noen av de rett og slett er troll som vet at det å nevne menn vs. kvinner fort blir en opphetet krangel. De er bare ute etter å skape kvalm. Bedre å bare overse istedenfor å svare de.

Anonymkode: ca1c4...fd7

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Silfen skrev:

Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Og kvinnfolk som ikke får pikk.

Gode eksempler på det ts vil frem til?

Anonymkode: f1f9d...f94

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke gode eksempler, siden jeg ikke går rundt og hater menn her inne. Men det er tilsynelatende slik at de mannfolk som hater mest er også de som sliter mest. Ser ikke dette kjønnshatet andre veien.

• Liker 2
Gjest Klopp
Skrevet (endret)

Skjønner heller ikke alt dette hatet. Så ofte det jeg ser tråder "menn er sånn og sånn, og kvinner er sånn og sånn" moro og dra et helt kjønn under samme kam. Har til og med sett tråder der det står jeg hater menn osv..

Problemet er at de er frustrert for den de har vert sammen med har såret de, eller at de ikke får seg noe. Det gjelder vel helst menn.

Endret av Klopp
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Silfen skrev:

Nei, det er ikke gode eksempler, siden jeg ikke går rundt og hater menn her inne. Men det er tilsynelatende slik at de mannfolk som hater mest er også de som sliter mest. Ser ikke dette kjønnshatet andre veien.

Og jeg går ikke rundt og hater kvinnfolk men det er nok av kvinner her inne som skriver dritt om menn.

Vist du faktisk ikke ser det andre veier så må jeg si at du er ekstremt selektiv i hva du ser og ikke ser. 

Eller du synes kanskje det er greit og skrive dritt om menn. Både menn og kvinner er like ille når det kommer til å slenge dritt om kjønnene her inne. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gode eksempler på det ts vil frem til?

Det var det som var poenget mitt. At kvinner er ikke noe bedre enn menn når det gjelder å slenge dritt her inne. 

Endret av Balian de Ibelin
AnonymBruker
Skrevet

Selvhevdelse. 

En merkelig følelse av st det er oss mot dem. Enten menn eller kvinner. Gamle holdninger om at menn har spesifikke roller, kvinner har andre roller. 

Anonymkode: 78e33...311

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Silfen skrev:

Se der kom det enda en av haterene frem ja...

Anonymkode: 5035c...00e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Silfen skrev:

Nei, det er ikke gode eksempler, siden jeg ikke går rundt og hater menn her inne. 

Du har jo nettopp demonstrert at det er akkurat det du gjør...

Anonymkode: 5035c...00e

• Liker 1
Skrevet

Kommentarfelt og forumer har definitivt blitt en yngleplass for hat og ekstreme meninger. Det er vel mye enklere å uttale seg om kontroversielle temaer skriftlig enn muntlig, da spesielt anonymt så man slipper den moralske fordømmelsen. Men, som du sier, folk poster også med fult navn, kanskje de samme personene ville sagt nøyaktig det samme ansikt til ansikt? Kanskje det eskalerer såpass på nettet siden de finner andre likesinnede, like kvasse meningsmotstandere, og begge sidene hauser hverandre opp? Lurer på hvor mye av holdningene som er overtatt relativt ureflektert fra bl.a. foreldre.  

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Arktis skrev:

Kommentarfelt og forumer har definitivt blitt en yngleplass for hat og ekstreme meninger. Det er vel mye enklere å uttale seg om kontroversielle temaer skriftlig enn muntlig, da spesielt anonymt så man slipper den moralske fordømmelsen. Men, som du sier, folk poster også med fult navn, kanskje de samme personene ville sagt nøyaktig det samme ansikt til ansikt? Kanskje det eskalerer såpass på nettet siden de finner andre likesinnede, like kvasse meningsmotstandere, og begge sidene hauser hverandre opp? Lurer på hvor mye av holdningene som er overtatt relativt ureflektert fra bl.a. foreldre.  

Vi er alle anonyme her

Anonymkode: 1a23c...e12

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle anonyme her

Anonymkode: 1a23c...e12

Tenkte på kommentarfelt der folk poster kommentarer via facebook med fult navn. Skulle jo tro at folk har en litt større sperre for akkurat det. 

Skrevet

Et minst like stort problem er vel at generaliseringer og relativt rett på beskrivelser og betraktninger av det motsatte kjønn man stusser over umiddelbart stemples som kvinnehat. Jeg velger "kvinnehat" bevisst. Mannshat eksisterer ikke, så vidt meg bekjent. 

• Liker 1
Skrevet

Du får slutte å lage slike tråder da, hvis du ikke tåler at vi er forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, 44h skrev:

Du får slutte å lage slike tråder da, hvis du ikke tåler at vi er forskjellige.

:klo:

Skrevet (endret)

Spørsmålet kan like gjerne være hvorfor mange kvinner kun lager tråder og innlegg hvor de kritiserer kvinnehatet og  ikke hatet generelt. Ikke-vestlige får da nok av hat de også.

Er mye hat på internett.

Endret av Summers
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...