AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 En person står i det jeg kalle "knebøystativet" (med fri stang og frie vekter.). Personen holder på med noen vekter og andre vekter henger på siden av stativet. Så kommer det noen bort og tar noen av vektene som henger på siden, uten å spørre. Anser du det som frekt? Anonymkode: 5f1a7...ecb
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 nei, hvis personen ikke brukte disse er det ikke frekt. Anonymkode: d4ac2...1b1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei, hvis personen ikke brukte disse er det ikke frekt. Anonymkode: d4ac2...1b1 Men det vet man ikke. Man vet bare at akkurat NÅ bar de ikke i bruk... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb
Mann 42 Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Hvorfor i all verden skulle det være frekt? Det pleier ikke akkurat å være noen mangel på vekter i et treningsstudio. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #5 Skrevet 11. mars 2016 10 timer siden, Mann 42 skrev: Hvorfor i all verden skulle det være frekt? Det pleier ikke akkurat å være noen mangel på vekter i et treningsstudio. når noen holder på med ett apparat så tenker jeg at det er vanlig høflighet å spørre før man forsyner seg...? Har opplevd flere ganger at det ikke er ledige vekter... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb 2
Sushi Skrevet 11. mars 2016 #6 Skrevet 11. mars 2016 Nei, det synes jeg er helt greit. Blir heller litt irritert hvis noen avbryter meg for å spørre om å få ta vekter som bare henger der. Ledig vektskive er ledig vektskive! Stang, klemmer, benker og annet ekstrautstyr som ser ut til å være i bruk tar man ikke uten å spørre. 1
Mann 42 Skrevet 11. mars 2016 #7 Skrevet 11. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: når noen holder på med ett apparat så tenker jeg at det er vanlig høflighet å spørre før man forsyner seg...? Har opplevd flere ganger at det ikke er ledige vekter... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb Det høres ut som en sak for senterledelsen. De bør gå til innkjøp av mer metall. Og selv kan du jo vurdre å si fra om at du f.eks bare varmer opp og at du trenger 90 kg til om et par minutter. Eller hvor mye du nå løfter. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #8 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Det høres ut som en sak for senterledelsen. De bør gå til innkjøp av mer metall. Og selv kan du jo vurdre å si fra om at du f.eks bare varmer opp og at du trenger 90 kg til om et par minutter. Eller hvor mye du nå løfter. Ja jeg har begynt å si fra, igjen og igjen og igjen. for dette skjer omentrent hver gang jeg trener. Jeg står der og varmer opp og folk bare forsyner seg. Så må jeg gå på letetur og prøve å få samlet sammen nok vekter igjen, imens jeg håper folk ikke stjeler stativet mens jeg er borte Jeg bare syntes det er så merkelig å ikke spørre før man forsyner seg av et stativ som folk bruker... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #9 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, Sushi skrev: Nei, det synes jeg er helt greit. Blir heller litt irritert hvis noen avbryter meg for å spørre om å få ta vekter som bare henger der. Ledig vektskive er ledig vektskive! Stang, klemmer, benker og annet ekstrautstyr som ser ut til å være i bruk tar man ikke uten å spørre. Ja det er selvsagt ikke greit å bli avbrutt. Jeg venter alltid til noen har pause før jeg spør... Som regel benytter jo folk forskjellige vektskiver til forskjellige øvelser, så jeg regner liksom med at de som står der skal benytte litt forskjellig... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb 2
Oz- Skrevet 11. mars 2016 #10 Skrevet 11. mars 2016 (endret) Hei, Det er helt vanlig at knebøyrackene er oppbevaringsstativ for vektskivene, slik at det bare er å forsyne seg av det som henger der. Dersom du hadde tenkt å bruke noen av skivene som henger der kan du ta dem ned og legge dem på innsiden av racket, da vil folk spørre deg om du skal bruke dem eller om de er ledig :-) Endret 11. mars 2016 av Oz- skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #11 Skrevet 11. mars 2016 Dersom de ikke kommer og tar vektene direkte fra stangen du bruker er det helt greit. Høres ut som det egentlige problemet er at senteret du trener på har for lite vektskiver tilgjengelig. Ta en prat med de som driver senteret. Anonymkode: ce476...433
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #12 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, Oz- skrev: Hei, Det er helt vanlig at knebøyrackene er oppbevaringsstativ for vektskivene, slik at det bare er å forsyne seg av det som henger der. Dersom du hadde tenkt å bruke noen av skivene som henger der kan du ta dem ned og legge dem på innsiden av racket, da vil folk spørre deg om du skal bruke dem eller om de er ledig :-) har gjort det også, folk forsyner seg like mye. Klatrer over stativet mens jeg står der og tar de med seg om jeg ikke protesterer.... TS Anonymkode: 5f1a7...ecb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #13 Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom de ikke kommer og tar vektene direkte fra stangen du bruker er det helt greit. Høres ut som det egentlige problemet er at senteret du trener på har for lite vektskiver tilgjengelig. Ta en prat med de som driver senteret. Anonymkode: ce476...433 det er helt vanlig mange vekter her (har trent ved to andre sentere jeg kan sammenligne med). Det er jo ofte nok til alle, bare at folk tar de de ser først... TS Anonymkode: 5f1a7...ecb
Mann 42 Skrevet 11. mars 2016 #14 Skrevet 11. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har begynt å si fra, igjen og igjen og igjen. for dette skjer omentrent hver gang jeg trener. Jeg står der og varmer opp og folk bare forsyner seg. Så må jeg gå på letetur og prøve å få samlet sammen nok vekter igjen, imens jeg håper folk ikke stjeler stativet mens jeg er borte Jeg bare syntes det er så merkelig å ikke spørre før man forsyner seg av et stativ som folk bruker... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb Kan du ikke si fra om at du trenger de vektene som er der, fordi du skal løfte tyngre når du er ferdig med oppvarminga?
Gjest Sisti Skrevet 11. mars 2016 #15 Skrevet 11. mars 2016 Ja det er greit, og vanlig. Det er derimot ikke greit å ta det som ligger innenfor racket uten å spørre (og det har jeg aldri opplevd at folk gjør). Prøv å legge en genser over eller noe. Men ikke reserver vekter du ikke har tenkt å bruke før neste øvelse... På mitt senter (10 racks) er det heldigvis nok skiver til at man aldri trenger å lete veldig - men det er jo ikke plass til alle typer skiver på ett rack, så det er jo meningen at man skal kunne forsyne seg fra flere racks.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #16 Skrevet 12. mars 2016 Nei, det er ikke greit. Man venter til den som holder på i stativet er ferdig med det den hen holder på med, så spør man "unnskyld, kan jeg ta/bruker du denne?" For alt du vet så skal utstyret i bruk allerede neste sett. Er det noen som har seks typer av samme skive kan man fint ta uten å spørre, men gjør det for all del uten å komme i veien for den som løfter. Anonymkode: 17caf...361 2
Cambria Skrevet 12. mars 2016 #17 Skrevet 12. mars 2016 Den 11. mars 2016 at 12.20, Oz- skrev: Hei, Det er helt vanlig at knebøyrackene er oppbevaringsstativ for vektskivene, slik at det bare er å forsyne seg av det som henger der. Dersom du hadde tenkt å bruke noen av skivene som henger der kan du ta dem ned og legge dem på innsiden av racket, da vil folk spørre deg om du skal bruke dem eller om de er ledig :-) Dette tenkte jeg og. Legger man de rett ved seg så er det jo spesielt om folk bare tar dem. Men ser at TS har svart at det gjør de likevel. Så mitt forslag blir ta å ta dette opp med senterledelsen, og bytte om det ikke blir bedre når dette er et så stort problem for deg. Går det ikke å bytte så må du nesten leve med det eller trene utenfor treningssenteret. Siden dette skjer med deg, så tenker jeg at det og skjer med andre at de tar vektene som ligger ved siden av den som skal bruke de. Da bør jo senterledelsen få en beskjed, for det viser jo ukultur. At de derimot tar ledige vekter som står på plassen sin er ikke noe jeg ser på som uhøflig.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #18 Skrevet 12. mars 2016 Den 11. mars 2016 at 17.11, Mann 42 skrev: Kan du ikke si fra om at du trenger de vektene som er der, fordi du skal løfte tyngre når du er ferdig med oppvarminga? Jo jeg sier fra, jeg er bere forundret over at jeg er nødt til å si fra, anser det som vanlig høflighet å spørre... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb 2
Mann 42 Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg sier fra, jeg er bere forundret over at jeg er nødt til å si fra, anser det som vanlig høflighet å spørre... ts Anonymkode: 5f1a7...ecb Vel, som du ser av svarene i denne tråden så er det delte meninger om det er greit å bare ta vekter som ikke er i bruk for øyeblikket. Så det er vel forskjellige oppfatninger om det blant de som trener på studioet du går på, også. Så hvis du vil at det skal bli vanlig kutyme at man spør, så må du nok belage deg på å si fra. Etter hvert vil det kanskje sige inn i ryggmargen på de andre der at det ikke alltid er greit å bare ta vekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå