AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Tenkte å legge en slitesterk laminatgulv i stua. Stua er ca 20 kvadratmeter. Og tenker å få fagfolk til å gjøre dette, jeg finns ikke kompetent. Hva er pris for sånt tror dere? Altså for jobben. Anonymkode: 70678...26e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Kommer ann på om det er mye forarbeid før legging. Hvilket gulv har du fra før? Du kan soare mye på å rive det gamle gulvet selv. For legging kan du regne med ca 180-200 kroner pr. kvadrat. Anonymkode: e7cfa...8f9
asterix Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Det er kjempelett å legge laminatgulv selv da. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Jeg eier ikke et eneste handy gen, og jeg har lagt laminat i stua her. Det vanskeligste var å fjerne og spikre på plass listene, det fikk jeg hjelp til. Jeg kjøpte en laminatkutter på Clas ohlson, så slipper du å sage. Tok litt tid de første metrene, så gikk det som en lek :-) Anonymkode: 5b772...e82
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eier ikke et eneste handy gen, og jeg har lagt laminat i stua her. Det vanskeligste var å fjerne og spikre på plass listene, det fikk jeg hjelp til. Jeg kjøpte en laminatkutter på Clas ohlson, så slipper du å sage. Tok litt tid de første metrene, så gikk det som en lek :-) Anonymkode: 5b772...e82 Jeg er litt handy, så det KAN være jeg klarer det. Bare utrolig kjedelig om jeg ikke gjør det for det er jo litt penger det er snakk om, redd jeg skal ødlegge det.  Idag har jeg eik parkett eller laminat? Jeg er usikker, hvordan ser man forskjell? Det er endel småriper i det og ser slitt ut enkelte steder. Kan jeg legge Pergo laminat rett på eksisterende gulv, og uavhengig pm det er parkett eller laminat jeg har fra før? jeg tror det å legge gulvet skal gå lett, problemet er vell å fjerne alt av gulvlister og dørlister... I tillegg til vedovnen. Må fjerne hele beskyttelses plata på gulvet, som henger fast i vedovnen..så må fjerne vedovnen og bor i firemannsbolig så om naboen fyrer må jeg jo få tettet igjen hullet der ovnen sto så ikke det kommer røyk inn. Anonymkode: 70678...26e
Leviora Skrevet 11. mars 2016 #6 Skrevet 11. mars 2016 Høres ut som om du har mye Ã¥ gjøre. Ã… legge gulv er enkelt, men det er mye annet arbeid rundt som du kanskje burde ha hjelp til av fagpersonell.Â
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #7 Skrevet 11. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt handy, så det KAN være jeg klarer det. Bare utrolig kjedelig om jeg ikke gjør det for det er jo litt penger det er snakk om, redd jeg skal ødlegge det.  Idag har jeg eik parkett eller laminat? Jeg er usikker, hvordan ser man forskjell? Det er endel småriper i det og ser slitt ut enkelte steder. Kan jeg legge Pergo laminat rett på eksisterende gulv, og uavhengig pm det er parkett eller laminat jeg har fra før? jeg tror det å legge gulvet skal gå lett, problemet er vell å fjerne alt av gulvlister og dørlister... I tillegg til vedovnen. Må fjerne hele beskyttelses plata på gulvet, som henger fast i vedovnen..så må fjerne vedovnen og bor i firemannsbolig så om naboen fyrer må jeg jo få tettet igjen hullet der ovnen sto så ikke det kommer røyk inn. Anonymkode: 70678...26e Høres ut som du heller burde få fagpersoner til å gjøre forarbeidet og eventuelt satse på å legge gulvet selv. Du kan få noen gode tips og råd hos dem om leggingen mens de er hos deg og fjerner det gamle. Anonymkode: e7cfa...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå