Gå til innhold

Han klarer å ødelegge alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier hos min egen far. Under flytting, kunne jeg ikke ta med alle mine eiendeler fordi det ikke var plass til alt i leiligheten jeg nå leier av min far. Han lovte å oppbevare mine ting og møbler inne i huset på et småbruk han har som ferie/fristed. Blant annet en seng på 200 x 200, i spansk stil med madrasser til over ti tusen kroner. Jeg la den ut på finn.no siden jeg trenger pengene, og skal selge unna en del ting. Skulle ta to tusen kr for den. Det meldte seg en som var interessert. Så ringer min far og sier at han tror ikke senga kan selges, og sier at jeg må trekke annonsen fra finn. Hvorfor? Jo, fordi han har oppbevart madrassene og senga ute i uthuset. Dette uthuset er eldgammelt, ikke tett, og det ferdes tidvis rotter der... Samtidig vil det bli mugg i madrassen om den oppbevares der ute. Jeg ba han spesifikt om å IKKE oppbevare mine ting og møbler der ute. Joda. Han har oppbevart senga mi der, to stk store og flotte bilder og andre saker jeg har mista oversikten over. Jeg hadde blant annet en fontene hvor min mor plutselig kunne fortelle at "i kveld så har vi prøvd fontenen for den er så fin!" Ja, ok... "Dere brukte vel ikke tilfeldigvis springvann i den?" spurte jeg henne. Å joda, det gjorde de. Den fontenen kan det brukes kun destillert vann på. Og sånn fortsetter det. De ødelegger alle mine ting som jeg ble lovet at de skulle oppbevare til jeg fikk solgt de. Jeg leier av han, istedenfor at han stilte opp som garantist på et lån. Lista over alt han har gjort, er lang. Men nå taper jeg også penger på grunn av han og hans egoisme, psykiske sykdom og psykopati. Hvordan i all verden forholder jeg meg fremover? 2000 kr er mye for en som er aleneforsørger og student...  (Hadde det vært andre, hadde jeg anmeldt... Har aldri hatt et godt forhold til han fordi han i hele barndommen utsatte meg for vold og overgrep.) 

Anonymkode: 3517d...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg gått til en advokat, bare for råd i første omgang. Siden du er student, er dette mulig å gjøre billig via universitetets juss studenter. Husker ikke helt hva det heter, men det finner man fort ut hvis man googler det. Det er forferdelig at du må forholde deg til dette, og spesielt med barndommen din på toppen av det hele. Lykke til!

Skrevet

Hvor gammel er du? Tenker at det er på tide å løsrive deg fra foreldrene dine, ingen grunn til at de skal oppbevare ting for deg fordi du ikke har plass.... Pass på dine egne ting og ikke la din far (som er både voldsmann og overgriper??) komme nær verken deg eller tingene dine! Tar forbehold dersom du er 15 år, da trenger du annen hjelp.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Pås skrev:

Hvor gammel er du? Tenker at det er på tide å løsrive deg fra foreldrene dine, ingen grunn til at de skal oppbevare ting for deg fordi du ikke har plass.... Pass på dine egne ting og ikke la din far (som er både voldsmann og overgriper??) komme nær verken deg eller tingene dine! Tar forbehold dersom du er 15 år, da trenger du annen hjelp.

Har ikke noe med alder å gjøre, men å stole på feil person og å rett og slett bli manipulert og lurt av en psyk psyk person. Folk som har hatt sånne nære seg, vet hvordan de kan være. som to personer. I det ene momentet skal de "hjelpe" deg, mens det de egentlig vil, er å bare ødelegge alt for deg. Kutter alle bånd den dagen jeg kan. Tro meg. Er ikke bare - bare å leie av han der. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leier du hos han da?

og hvis du mener at han er ute etter å ødelegge for deg, hvorfor tok du da sjansen på å oppbevare ting hos han? 

Hvis han er psykisk syk så gjør han nok ikke disse tingene for å være slem....

Anonymkode: a2132...77b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig viktig at du ikke setter deg i situasjoner der du må stole på ham eller mottar noe du må være takknemlig for.

På sikt vil det være bedre om du hele veien har klart deg selv uten hjelp derfra. Det tapte er tapt. Sett en strek og ikke sett deg selv i situasjoner som gir uhygge og skuffelser. 

Anonymkode: b66fe...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe med alder å gjøre, men å stole på feil person og å rett og slett bli manipulert og lurt av en psyk psyk person. Folk som har hatt sånne nære seg, vet hvordan de kan være. som to personer. I det ene momentet skal de "hjelpe" deg, mens det de egentlig vil, er å bare ødelegge alt for deg. Kutter alle bånd den dagen jeg kan. Tro meg. Er ikke bare - bare å leie av han der. 

Man er ikke psykisk syk kun fordi man putter møbler i ett utehus da kjære deg. Om du var så redd for tingene dine så kunne du ha leid ett lager som andre voksne mennesker.

Anonymkode: 77f0b...a13

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kjøpt så mye dyrt ræl når du har så lite penger at du ikke har råd til et sted å ha det?

Anonymkode: 96751...7e6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du kjøpt så mye dyrt ræl når du har så lite penger at du ikke har råd til et sted å ha det?

Det er ikke ræl og hadde en annen økonomisk situasjon før...

AnonymBruker
Skrevet

Du har leid oppbevaringsplass. Hva står det i leiekontrakten? Hvor plasserte du møblene da du flyttet dem til lagringsplassen? 

Anonymkode: 2fbcf...249

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke psykisk syk kun fordi man putter møbler i ett utehus da kjære deg. Om du var så redd for tingene dine så kunne du ha leid ett lager som andre voksne mennesker.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden angriper dere TS? Føler dere dere tøffe som kan tråkke på noen som ligger nede? Det er støtte TS trenger nå!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også foreldre som ikke var helt som de skulle i oppveksten, for å si det pent. Det du beskriver kunne sikkert pappa ha gjort. Saken er bare den at jeg ikke lar slike situasjoner oppstå. Du kan ikke leie hos ham, du kan ikke ha tingene dine lagret hos ham, grunnen vet du godt: du kan ikke stole på ham.
 Jeg har også slitt og det hadde vært fint å ha foreldre til hjelp, men jeg har alltid klart å stable meg på beina uten dem. Tror det beste du kan gjøre for deg selv er å la være å sette deg i denne type situasjon.

Anonymkode: 0ed30...88f

• Liker 5
Gjest Holititten
Skrevet

Hvorfor i all verden leier du hos en psykisk syk person som har gjentatte ganger har utsatt deg for vold og overgrep?

AnonymBruker
Skrevet

Finn et annet sted og leie og ta m tingene dine. Var du ikke med å satte tingene dine på lager, eller har sett til dem i tiden de har blitt lagret?? 

Anonymkode: 2e5cb...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har en fortid som inn og ut av psykiatrisk institusjon, går på nervepiller, sovepiller, klarer ikke å ta ordentlig vare på seg selv i perioder, og har utøvd grov vold mot meg som barn og til jeg flyttet ut som sekstenåring, og gjort såpass psyke ting at jo; Ingen tvil om at han er psykisk syk. Kjenner han LITT bedre enn en tilfeldig anonymbruker på KG. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Holititten skrev:

Hvorfor i all verden leier du hos en psykisk syk person som har gjentatte ganger har utsatt deg for vold og overgrep?

Fordi noen ganger er man bare etterpåklok og er naiv og dum nok til å tro på det gode i mennesker, og på at de klarer å forandre seg... 

AnonymBruker
Skrevet

Han har en fortid som inn og ut av psykiatrisk institusjon, går på nervepiller, sovepiller, klarer ikke å ta ordentlig vare på seg selv i perioder, og har utøvd grov vold mot meg som barn og til jeg flyttet ut som sekstenåring, og gjort såpass psyke ting at jo; Ingen tvil om at han er psykisk syk. Kjenner han LITT bedre enn en tilfeldig anonymbruker på KG. 

Og likevel velger du å leie leilighet og måtte forholde deg til han?? 

Anonymkode: 2e5cb...6d3

Skrevet

Høres ut som min far. Heldigvis bor ikke foreldrene mine sammen. Og heldigvis er det jeg som eier alt nå, ikke han... 

Har ingen trøstende ord til deg TS... Men jeg kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne av å lese alt sammen. Det er ikke alltid så lett å bryte ut av familie heller. Stor :klem:

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Fiberhusk skrev:

Høres ut som min far. Heldigvis bor ikke foreldrene mine sammen. Og heldigvis er det jeg som eier alt nå, ikke han... 

Har ingen trøstende ord til deg TS... Men jeg kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne av å lese alt sammen. Det er ikke alltid så lett å bryte ut av familie heller. Stor :klem:

Takk! :klem: til deg også. 

AnonymBruker
Skrevet

Er alltid så trist å lese om de som har et dårlig forhold til sine foreldre, pga psykisk sykdom o.l. Man kan jo lure på hvem som er den voksne.

hva med å få en oversikt over disse tingene, hva er ødelagt og hvor mye koster det. Skriv det og snakk med din far om det går.....

eller;

Kontakt jussbuss.

Anonymkode: 7c64f...1a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...