Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!  

Jeg og typen bruker ikke prevensjon fordi vi synes passer med et nytt familiemedlem :-) Jeg har aldri vært gravid før, og er som en klokke når det gjelder mensen. Første dag av siste mens var 3. februar, og har en syklus på 28 dager. Vi hadde sex den 14/2, og jeg har i ettertid regnet ut at eggløsningen skal ha vært rundt den 17/2. Vi er ikke aktive prøvere, vi stresser ikke, men begge er klar for en liten. 

Nå er jeg 8 dager på overtid. Hadde typiske menssmerter i dagene før forventet mens, uten at det kom noe. Har vært mye trøtt, svimmel, hodepine, veeldig tydelige blodårer på brystene og generelt magemurringer og litt småkvalme. Tok en test dagen etter forventet mens, men den var negativ. På tirsdag begynte jeg å få litt brun/rosa utflod når jeg tørker meg, og igår hadde jeg ganske mye helt mørkebrun utflod. På kvelden kom det en del friskt blod, og jeg trodde det var mensen som kom. Hadde samtidig en del magesmerter, og litt svie/smerter i underlivet(kjentes nesten ut som UVI). Det viste seg å ikke være mensen, da blødningene stoppet samme kvelden. UVIsmertene ga seg også da. Tok en ny graviditetstest etter alt dette igår kveld, og den var også negativ. Idag har jeg igjen brun utflod når jeg tørker meg.(Har aldri vært plaget med dette før) Vi hadde ganske hard sex i helgen, har det noe å si? Veldig bekymret her nå....

Kan jeg ha hatt en spontanabort? :-(

Anonymkode: aa962...6b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du har sex uten prevensjon så er du aktiv prøver. Hva er definisjonen på en aktiv prøver ellers? 

Hvilken type test har du tatt?

Anonymkode: c1665...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med flere negative tester er det lite sannsynlig at du har hatt en spontanabort.

Anonymkode: 7ccec...993

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har sex uten prevensjon så er du aktiv prøver. Hva er definisjonen på en aktiv prøver ellers? 

Hvilken type test har du tatt?

Anonymkode: c1665...f78

Mente bare at vi ikke tar eggløsningstester, måler temp. osv. Typen jobber noen mnd borte nå og er ikke hjemme mer enn annenhver helg, så vi ses ikke oftere enn det for tiden, og da klaffer det sjelden med fruktbare dager. Vet ikke hva definisjon av en aktiv prøver er, men uansett.

Tok en a1 test dagen etter forventet mens, og en RFSU test fra matbutikken igår. Kan det bare være mensen som en rar?Vet at det brune kan være gammelt blod, syns bare det er rart at det kom en ganske stor blødning med frisk blod igår, før det gikk tilbake til å være mørkebrunt.

TS

Anonymkode: aa962...6b1

AnonymBruker
Skrevet

En graviditetstest blir positiv selv om man har en sa, da hcg ikke forsvinner med en gang. Kanskje kroppen er litt i ubalanse hvis du nylig har sluttet på pillene, stresser, har mistet mye vekt. Det er sånt som skjer...

Anonymkode: 1991f...96e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke testen vært positiv så har du heller ikke vært gravid....HCG henger igjen i kroppen en stund etter SA.

Anonymkode: 951a6...307

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på de andre at hvis du ikke har hatt noen positiv test så er det nok ikke en SA. 

Mensen er veldig sjeldent helt lik fra første dag man får den til man slutter å ha den. Det er normalt at det kan komme uregelmessige ting rundt en menstruasjon. Du kan ha regelmessig menstruasjon og plutselig kommer den i ubalanse. Har du lyst til å bli gravid vil du nok med all sannsynlighet bli mer oppmerksom på den også. 

Hvis du vil bli gravid burde du prøve å ha sex rundt eggløsning, men noen ganger kan den være uregelmessig også. Hvis du ikke føler det er noe hast holder det med å ha sex uten prevensjon, men hvis det går veldig langt tid før du blir gravid. Burde du begynne å jobbe litt mer for det. Altså ta test på når du har eggløsning osv. Det er en fin start du er i nå ved å ikke stresse så mye med det. Det er mulig å bli gravid selv om man ikke teller dager, ta temp og tester.

Lykke til :)

Anonymkode: 62b6a...54c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk masse symptomer da jeg ikke var gravid, mensen ble til og med flere dager forsinket og jeg har ALLTID hatt en syklus paa 28 dager. Tror rett og slett at hvis man haaper for mye faar man plutselig masse symptomer. Men, for all del, det kan vaere du var gravid. 

Anonymkode: ab842...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...