Gå til innhold

Ebay - leveringstid/"Processed Through Facility"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Ebay shoppers!

Jeg har for første gang kjøpt noe gjennom Ebay. En enkel DVD fra en fyr i USA med full score på troverdighet.

Varen er sendt og jeg ser via trackingnummeret at den ankom Norge 29. februar. Siden da har den tydeligvis vært stuck i "Processed Through Facility". Sjekket trackingnummer gjennom Posten og ser at den ligger på Oslo Letter Center. Er det vanlig at varen blir liggende så lenge der? Anyone?

Anonymkode: 3d564...816

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ooog, når jeg ser på "details" på Posten står det at pakken veier 2,7kg. Det er one heavy DVD? :O

Skrevet

Jeg hadde samme opplegg. Varen ble stuck, tok ukesvis. Fikk til slutt ny vare fra selger. Og originale varen kom en uke etter erstatningsvaren.

AnonymBruker
Skrevet

Hva står som estimert leveringstid da? 

Mange ting kommer før datoen, mens andre ting kan ta mye lengre tid. 

Anonymkode: e28e9...06f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg hadde samme opplegg. Varen ble stuck, tok ukesvis. Fikk til slutt ny vare fra selger. Og originale varen kom en uke etter erstatningsvaren.

Wonderful! :S

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står som estimert leveringstid da? 

Mange ting kommer før datoen, mens andre ting kan ta mye lengre tid. 

Estimated delivery : Wed. Mar. 2 - Mon. Mar. 14

Så de har strengt tatt ikke gått over fristen. Jeg begriper bare ikke hvorfor den trenger ørten dager på sorteringssentralen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Estimated delivery : Wed. Mar. 2 - Mon. Mar. 14

Så de har strengt tatt ikke gått over fristen. Jeg begriper bare ikke hvorfor den trenger ørten dager på sorteringssentralen. 

Da venter du til 15.03 og er tingen ikke kommet, kontakter du høflig selger via ebay og gjør oppmerksom på at varen ikke er mottatt. (Ikke gjør som hun med vesken i den tråden!)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da venter du til 15.03 og er tingen ikke kommet, kontakter du høflig selger via ebay og gjør oppmerksom på at varen ikke er mottatt. (Ikke gjør som hun med vesken i den tråden!)

Will do. Men jævlig kjipt for selger at han må shippe nye varer fordi en eller annen surrebukk nede i Schweigaardsgate ikke gjør jobben sin i tide. Er liksom ikke hans skyld. Men det er vel sånn det fungerer. 

Kjenner ikke til "hun med vesken".

Skrevet

Jeg har handlet ekstremt mye fra utlandet, både USA og Europa. Hvis sendingen din er lagt til side for en stikkprøve-kontroll (sjekke etter ulovligheter, narkotiske stoffer, osv) så blir den liggende i kø og vente på tur. Tollbetjentene jobber så fort de kan, men er det mye pakker som skal sjekkes akkurat for tiden, kan ting ta tid.

To-tre uker er ikke unormalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...