AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Virker det som. Jeg har sensitiv kombinert til normal hud, og har begynt å få litt gode hudrutiner, men trenger litt råd. Jeg bruker Dermalogica active moist, og en mild gelerens, toner fra eucerin (dermatoclean), men likevel kjennes huden min veldig ru ut. Jeg har sebore, og det er nok årsaken til den litt grove huden. Har faktisk lagt merke til at å rense huden har gitt den mer jevnere farge, men vet ikke om det er akkurat det da som har gjort det. Er redd for å gjøre huden mer sensitiv så renser kun om kvelden. Om morgenen bruker jeg en krem med spf 15, men hvis jey.g skal være mye ute/sole meg bruker jeg en oljefri solkrem fra cliniderm. Det virker som huden min skriker etter fuktighet, og jeg tenker kanskje det hadde vært lurt å investere i en fuktspray? Noen som kan abefale en? Jeg har multiactive toner fra Dermalogica, men har ikke brukt den enda. Jeg er også usikker med valg av sminke. Er "acne prone" så får lett utbrudd i form av nupper hvis jeg bruker en for tung foundation. Ønsker meg en BB krem, eller CC krem. Hva er forskjellen? Vil bare ha noe som jevner ut hudtonen og dekker litt. Prøvde en slik krem engang og tok mineralpudder opp på og da ble det et meget dekkende resultat så det hadde jo gått an hvis jeg skal ha plettfri hud en gang. :-) Men til daglig er jeg bare ute etter noe som dekker lett. Er ikke glad i flytende foundation da jeg føler det blir for tungt. Noen som har noen råd? Anonymkode: 8ebc8...bee
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Bruk vann. Både innvortes og utvortes. Anonymkode: 678eb...4a5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Jeg drikker masse vann. Anonymkode: 8ebc8...bee
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Men takk for råd. :-) Hydrering innenfra er selvsagt viktig. Anonymkode: 8ebc8...bee
Gjest Citronella Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Anbefaler å finne produkter som inneholder bra mengder med hyaluronsyre. Dette er en fuktbinder som jeg synes er svært effektiv. Mener Dermalogica har en hydrating booster som er bra. Ellers så anbefaler jeg ebay, da slike produkter er mye billigere der enn hos norske forhandlere.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Takk! Den har jeg faktisk tenkt litt på. Men er det ikke lett å få falske produkter på ebay? Jeg er mest usikker på dette med rensing av huden. Jeg er så redd for å overstimulere huden, men synes som nevnt tidligere at huden virker jevnere etter jeg begynte å rense hver kveld. Anonymkode: 8ebc8...bee
Kvark22 Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk vann. Både innvortes og utvortes. Anonymkode: 678eb...4a5 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker masse vann. Anonymkode: 8ebc8...bee Så lenge du ikke er dehydrert vil ikke mer vann gjøre noen forskjell for huden din. Ellers er jeg enig med Citronella hva angår hyaluronsyre. Jeg har kjøpt en haug med produkter fra ebay. Har aldri blirt lurt. Kjøp kun fra top ratede selgere. Gjerne de som har solgt mye og holdt på en stund. Du kan også kjøpe produktet i butikk eller fra kjente nettbutikker først. Da har du et produkt du vet er ekte å sammenligne med.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Takk for råd om ebay, skal faktisk vurdere det. Synes Dermalogica er veldig dyr, men jeg er veldig glad i active moist. Bruker og en solfaktor 15 fra clear start serien da den er rimelig og god, men når det blir varmere blir jeg nødt til å investere i en solkrem jeg kan ha på dagtid/nr jeg skal være mye ute og da blir det fra apoteket. Jeg har og lyst til å kjøpe meg en bb krem, men kom over cosmica sin, dog det er jo en CC krem. Noen som har prøvd denne? Anonymkode: 8ebc8...bee
LeilaS Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Invister i en fuktmaske. Jeg bruker den fra Matis og er strålende fornøyd med den Huden føles myk og fin etterpå En fuktighetskrem med mye fukt er bra. Jeg bruker Active Moist fra Dermalogica
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Jeg prøvde faktisk den fra Matis for noen år siden, men jeg likte den ikke. :/ Men tusen takk likevel for tips! Jeg tenker på den fra Dermalogica. Husker ikke navnet. Anonymkode: 8ebc8...bee
LeilaS Skrevet 11. mars 2016 #11 Skrevet 11. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde faktisk den fra Matis for noen år siden, men jeg likte den ikke. :/ Men tusen takk likevel for tips! Jeg tenker på den fra Dermalogica. Husker ikke navnet. Anonymkode: 8ebc8...bee Den gjennomsiktige? Tror den heter Hydrating masque eller noe
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #12 Skrevet 11. mars 2016 Ja, det stemmer! Den ser god ut. Anonymkode: 8ebc8...bee
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #13 Skrevet 11. mars 2016 Å bruke krem på huden, kan faktisk ha stikk motsatt effekt slik at huden blir verre av dette! Kutt ut alt som er av kremer og annet dilldall til ansiktet, og se hvordan huden blir da... 0g hvor ofte vasker du ansiktet med vanlig vann? Eventuelt med littegrann vanlig såpe? Anonymkode: 4b7f3...687
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #14 Skrevet 11. mars 2016 Det gjorde jeg et forsøk på en stund. Var fæl til å peele da jeg var yngre. Slet med flassing så ville liksom ha vekk det og den urene huden. Så en periode "peelet" jeg huden med en varm klut for å få det vekk. Ikke lurt, men vi har vel alle gjort våre feil med å behandle kviser i tenårene. :-) Man blir jo så lei. Jeg slet også litt med akne, men plutselig ble huden min markant bedre da jeg ble eldre. Og jeg brukte ikke mye renseprodukter på den tiden så jeg er sikker på at jeg overstimulerte huden, men selv om jeg sluttet å styre med huden (en periode renset jeg ikke heller) så ble ikke fuktbalansen bedre. Og den vil jeg gjerne ha opp nå så jeg har begynt å rense igjen på kvelden og smøre med active moist fra Dermalogica. Og jeg synes huden min er blitt jevnere. Jeg tenker at det må gå an å ha en mellomting. Jeg renser ikke hver morgen og kveld, kun kveld. Det blir passe. Og noen kvelder renser jeg ikke heller hvis jeg kun har vært inne. Peeler aldri, og ikke noe maske heller. Så jeg vil si at jeg gjør lite med huden. Anonymkode: 8ebc8...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå