AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Er gravid i uke 8, og jeg har vært helt utslitt fra dag 1. Er det noen som har tips og råd til å bli mer opplagt? Kan man eventuelt snakke med legen og få hjelp? Anonymkode: d6532...ad8
Beccy87 Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Det er helt vanlig å være kjempe sliten i første trimester og de fleste opplever at energien kommer tilbake etter uke 12. Råder deg til å lytte til kroppen og hvile når du kan. Ellers kan du ta kontakt med lege og få tatt et par blodprøver. Kan hende du har jernmangel, det er veldig vanlig i første trimester og gjør at man blir super sliten, trøtt og slapp. Enkelt å fikse ved å spise jerntabletter men det kan være lurt å ta kontakt med lege for å finne ut hvor sterke type du burde ta.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har det slik. Er gravid i uke 9 og er dausliten og trøtt. Jeg er sykemldt på 2.uken. Jeg klarte ikke å følge opp sønnen min. Jeg sover bortimot 18 timer i døgnet. Er sjelden våken mer enn 2 timer tilsammen. Anonymkode: 7a8bb...874
Gjest Annypanny Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Helt normalt. Jeg var helt ubrukelig frem til 12.uke fordi jeg var så himla trøtt. Kunne sove døgnet rundt om jeg hadde fått lov. Det ble lettere nesten umiddelbart etter at jeg rundet 12 uker. Nå er jeg bare litt kveldstrøtt. Sovner som regel mellom 21 og 22, men det er greit. Bedre enn å gå rundt i svime hele dagen. Det er lite å gjøre med det, du må bare sove så mye du kan, det er det eneste som hjelper
Harlekin Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Jeg er like lagt på vei og har det likt. Det er knalltøft å komme seg opp om morgenen, jeg går egentlig i svime store deler av dagen, og legger meg så snart jeg har klart å putte datteren min i seng. Takk og pris at det snart er påskeferie Det hjelper meg å tenke på at det bare er en (veldig tøff) periode. Hold ut - kanskje er det over om en måneds tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå