Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 (endret) Æsj, har havnet i en irriterende situasjon. Er for tiden på utveksling, og overtalte ei venninne til å dra på ferie et sted i spring break i april fordi hun aldri har vært i det landet og jeg fikk lyst til å dra dit igjen. Kjøpte flybilletter med Ryanair for ca. 700 kroner hver, men ingenting annet er booket. Nå har vi nettopp fått mail fra studentforeningen vi er med i om at de skal på reise akkurat samme uke, hvor det blir studier, møte med folk som studerer det samme i et naboland og en siste sjanse til å være med denne gjengen vi har blitt kjent med dette året (vi er sammen flere ganger i uka, og er en liten, sammensveiset gjeng). Vi hadde en vag anig om at det kanskje kom til å bli en tur med dem en eller annen gang den måneden, men tenkte at vi i hvert fall kunne bli med på deler av turen, men de har valgt AKKURAT samme dager som turen vår. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg reiser alltid alene, og da kan jeg jo endre reiseplaner akkurat slik jeg ønsker det, men jeg føler at vi har betalt en del for disse flybillettene, og jeg får utrolig dårlig samvittighet om jeg skal spørre om venninna mi bare vil kaste de pengene ut av vinduet for å heller dra på tur med gjengen. Det var jeg som overtalte henne til å dra. (Vi kommer dog ikke til å tape på det, da vi får en del av turen med foreningen sponset slik at den turen blir mye billigere enn ferien vår.) Vanskelig Ja, så spørsmålet er, hva synes dere? Skal jeg ta det opp med henne? Endret 10. mars 2016 av Linaria
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Er det slik at venninen din er her i Norge? Hvis ja, så syns jeg faktisk at du skal droppe den skoleturen. Det var tross alt du som overtalte henne så da må du holde den avtalen om at dere skal reise sammen. Ingenting er verre enn når venner bryter viktige avtaler, spesielt når de gjør det for sitt eget beste uten å tenke på andre
Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 (endret) 6 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Er det slik at venninen din er her i Norge? Hvis ja, så syns jeg faktisk at du skal droppe den skoleturen. Det var tross alt du som overtalte henne så da må du holde den avtalen om at dere skal reise sammen. Ingenting er verre enn når venner bryter viktige avtaler, spesielt når de gjør det for sitt eget beste uten å tenke på andre Nei, vi er begge i utvekslingslandet. Hun er også en del av denne foreningen og dette er sannsynligvis vår siste mulighet til å være med dem før vi alle skal hjem til våre egne land. Dette er så vi begge får dratt på denne turen, ikke bare for min egen del. Jeg har også dårlig samvittighet fordi jeg føler litt at jeg har fratatt henne muligheten fra å dra på denne studieturen, for jeg tror det kommer til å bli utrolig gøy for begge to. Hadde jeg overtalt ei venninne til å komme fra Norge for å dra på tur med meg og bare droppet det for at JEG skulle ha det gøy med en annen vennegjeng, så hadde det vært utrolig dårlig gjort, det vet jeg. Har sendt henne melding nå og spurt hvilken tur hun helst vil dra på. Endret 10. mars 2016 av Linaria
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 7 timer siden, Linaria skrev: Nei, vi er begge i utvekslingslandet. Hun er også en del av denne foreningen og dette er sannsynligvis vår siste mulighet til å være med dem før vi alle skal hjem til våre egne land. Dette er så vi begge får dratt på denne turen, ikke bare for min egen del. Jeg har også dårlig samvittighet fordi jeg føler litt at jeg har fratatt henne muligheten fra å dra på denne studieturen, for jeg tror det kommer til å bli utrolig gøy for begge to. Hadde jeg overtalt ei venninne til å komme fra Norge for å dra på tur med meg og bare droppet det for at JEG skulle ha det gøy med en annen vennegjeng, så hadde det vært utrolig dårlig gjort, det vet jeg. Har sendt henne melding nå og spurt hvilken tur hun helst vil dra på. Så bra! Det beste er egentlig å snakke med henne og spørre hva hun syns, også kan dere bli enige om noe.
ajarRun Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 7 timer siden, Linaria skrev: Nei, vi er begge i utvekslingslandet. Hun er også en del av denne foreningen og dette er sannsynligvis vår siste mulighet til å være med dem før vi alle skal hjem til våre egne land. Dette er så vi begge får dratt på denne turen, ikke bare for min egen del. Jeg har også dårlig samvittighet fordi jeg føler litt at jeg har fratatt henne muligheten fra å dra på denne studieturen, for jeg tror det kommer til å bli utrolig gøy for begge to. Hadde jeg overtalt ei venninne til å komme fra Norge for å dra på tur med meg og bare droppet det for at JEG skulle ha det gøy med en annen vennegjeng, så hadde det vært utrolig dårlig gjort, det vet jeg. Har sendt henne melding nå og spurt hvilken tur hun helst vil dra på. Dra til Dublin du
Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 57 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Dra til Dublin du Hvem har sagt at jeg skal til Dublin?
ajarRun Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 33 minutter siden, Linaria skrev: Hvem har sagt at jeg skal til Dublin? Jeg har!
Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 8 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg har! Uansett, jeg kan jo ikke bare dra uten at hun går med på det også. Og jeg aner ikke hva hun vil. Hun sier bare "jeg vet ikke, jeg" -.- fristen for å bestemme oss er mandag så jeg får sikkert ikke svar fra henne før søndag kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå