Gå til innhold

Hvem ser du opp til,og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Selv ser jeg opp til barna mine: -) de har holdt ut meg som mor,og skjønner meg attpå til: -) jeg ser opp til min bror som er psykisk syk,men som står på hardt. Ser opp til John Irving som har skrevet verdens morsomste og tragiske historier: -) ser opp til Ac/Dc som må ha største selvironien ever i deres sjanger! Ser litt opp til meg selv som holder ut alt fra meg og andre. Dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rannveig, hun er så søøøt.

Gjest Genevieve
Skrevet

Picasso og skaperevnen hans

Gjest Blomsterert
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Rannveig, hun er så søøøt.

Ser du opp til henne fordi hun er søt? Ok. Hva innebærer søt sånn egentlig? :-)

Gjest Blomsterert
Skrevet
1 minutt siden, Genevieve skrev:

Picasso og skaperevnen hans

Ah ja det skjønner jeg!

Skrevet

De gamle kvinnesakskvinnene som risikerte noe for sine standpunkter. Noen ble drept fordi de ønsket likestilling. 

Folk som vil legalisere narkotika og kjemper for dette. 

Mindreårige som griper inn når barn med Downs syndrom o.l. blir plaget. 

Tor Erling Staff

Per Fugelli

Gjest Blomsterert
Skrevet
3 minutter siden, Smultring skrev:

De gamle kvinnesakskvinnene som risikerte noe for sine standpunkter. Noen ble drept fordi de ønsket likestilling. 

Folk som vil legalisere narkotika og kjemper for dette. 

Mindreårige som griper inn når barn med Downs syndrom o.l. blir plaget. 

Tor Erling Staff

Per Fugelli

Var en del enig her! Men ikke legalisering(subjektiv grunn,så kan jo sees bort fra).

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Har dere ingen å se opp til dere andre her?

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg ser ikke opp til noen

Skrevet (endret)

Jeg ser opp til moren min som har måttet taklet alt pappa gjorde mot henne og for at hun har hjulpet meg, støttet meg, forsvart meg og vert der for meg siden jeg var liten. Uten henne hadde jeg ikke vert her idag.

Endret av Aye
Skrevet

Jeg ser opp til min mor, det snilleste mennesket jeg noensinne kommer til å møte. Ukorrumperbar, og med tanke for alt og alle. Hun har en styrke hun ikke er klar over selv :) 

Ron Paul er heller ikke så verst, utenom det faktum at hans frihetstolkning dekker sivil/allmen bevæpning som en grunnleggende menneskerettighet(lol).

Skrevet

Det er flere mennesker jeg ser opp til, både kjente og ukjente. Det jeg ser opp til er: godhet, raushet, omtenksomhet. Folk som taler de svakes sak og som står opp for seg selv og andre, selv om det er upopulært og vanskelig. Som reiser ned til utsatte områder for å bistå med hjelpearbeid og livsviktig medisinsk arbeid, opplæring og forebygging. Mennesker her hjemme i Norge som bidrar til et bedre samfunn. Som tar til seg mennesker som et ekstra familiemedlem, gir de en de kan stole på, stabilitet, trygghet, omsorg, et håp for fremtiden. Mennesker som gjør gode ting fordi de mener det er det riktige å gjøre, ikke fordi de forventer noe igjen.     

Gjest cheshirecat
Skrevet

Malala, Adelle, Jens Stoltenberg, Per Fuggeli, Hadja Tajik, Pink, John Lennon, Karpe Diem, Pushwagner, Live, Bono, Stephen Hawking, Martin L. King, Malcom X,  Marilyn Manson, Marilyn Monroe, hun som tegner "Nemi", og maaaange flere. Jeg er ikke nødvendigvis enig i absolutt alt disse har sagt og/eller gjort, men de har visse utsagn/kvaliteter jeg beundrer og ser opp til. Kan også nevne mennesker som jeg kjenner som reiser jorda rundt for å jobbe med ulike humanitære kriser, mennesker som lever litt "free spirit" og ute av A4 boksen liv. Humanetikere, Barna mine, mannen min, foreldrene mine, veganere/vegetarianere, mennesker som lever umaterialistiske liv. Barn, da de er stort sett født med en naturlig åpenhet og kjærlighet for alt og alle. - å ha forbinder tror jeg er veldig bra.  Så kanskje etterstreber man å være lik inspirasjonskilden sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen.

Beundrer de som jobber for menneskerett med liv på spill, men det blir noe annet.

Anonymkode: 2627d...13e

• 11 måneder senere...
Gjest Yellowrose
Skrevet (endret)

Så motiverende tråd! :) Jeg ser opp til Marte (casakaos) fordi hun tørr å være seg selv på godt og vondt, hun viser at det er helt greit å ikke sette lista så høyt hele tiden og det tror jeg vi trenger. 

Jeg ser også veldig opp til: Kong Harald, fordi han som menneske og konge er veldig snill og folkelig, vi er veldig heldige som har han som konge.

Sophia Bush, fordi hun bruker kjendisstatusen sin (på rett måte!) til å fremme gode saker. Hun kjemper for rettigheter til homofile, hun snakker varmt om og anbefaler å adoptere hjemløse dyr istedenfor å støtte oppdrettere som selger. 

Voltaire. fordi han var en forkjemper for borgerrettigheter og frihet, han var også en fan av vegetarianisme.

Endret av Yellowrose
Skrevet

Min oldemor!

En sterkere og flottere dame skulle man lete lenge etter! Hun har hatt så mye motgang og så mange problemer, men allikevel alltid blid. Og ufattelig klok. Brydde seg aldri om hva andre sa om henne og hadde virkelig et hjerte av gull  :rodmer: 

• 2 år senere...
Skrevet

Henriette steenstrup, fordi hun er ekte og inspirerer meg. Shabana rehman Gaarder, fordi hun har gjort en viktig jobb for dyrene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...