AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Hei! Jeg har egne barn, samboer har egne barn, og vi har ett sammen. Vi sliter litt med dette med dine, mine.. Samtidig som jeg og mine barn savner stedet vi bodde på før, fire mil herfra. Vi, mest jeg kanskje, har begynt å tenke på om det kunne vært en ide å kjøpe et nytt hus/ leilighet sammen, og at han kjøpte en mindre leilighet til seg og sine barn, men bir sammen m oss når vi ikke har samvær m særkullsbarn Både mine og hans barn er hos den andre forelderen annenhver uke. Vi kan jo selvsagt være sammen alle sammen innimellom og i ferier og slikt. Det er veldig dårlig stemning i heimen for tida, mest mellom meg og stebarn, jeg syns det er en fryktelig vanskelig rolle, for å være helt ærlig... Og jeg lurer på om dette kan være en konstruktiv løsning, selv om den er uvanlig. Er det noen som gjør dette, eller kjenner til noe om det? Råd og tips taes i mot m takk 😊 Anonymkode: d1c32...2e0
Elefantenirommet Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Nei, dette høres ikke bra ut. Hvordan tror du dine stebarn ville tolket det at dere alle flytter vekk og at far har en liten pendlerleilighet han kan være i når han skal møte dem? Jeg synes du bør gå i deg selv her. Dere har valgt å slå sammen to familier. Attpåtil har dere bragt inn enda et nytt barn i miksen. Da må dere stå i det. Det at du ikke kommer overens med hans barn skulle dere tenkt på før dere flyttet sammen — nå er det gjort og dere må gjøre det beste ut av det. Og du må jobbe med å akseptere stebarna dine. Tenke over hvordan du kan bli en bedre stemor for dem og hvordan forholdet dere i mellom kan bli bedre. Og så må du og mannen din sammen jobbe for at deres familie blir mer sammensveiset. 3
Hulderen Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Et vennepar av meg med hver sine sine barn valgte å flytte fra hverandre fordi barna ikke gikk sammen. De fortsatte som kjærester. Dette har fungert for dem i ti år nå. Men de har ikke fellesbarn.
Zienna Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Jeg kjenner flere om er særbo, nettopp fordi det ikke er enkelt med "mine" og "dine". Fungerer veldig fint, hører jeg. . Men jeg leser at dere har et barn felles, og kanskje gjør det ting vanskeligere da?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Vært gjennom noe lignende.der var det hans barn og ett felles. Vi skulle bo vær for oss en periode.det var begynnelsen på slutten. Anonymkode: 36b14...fc1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Er det ikke litt dårlig gjort overfor yngstemann at han ikke får samvær med sine halvsøsken? Anonymkode: 85891...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 HI her. Jo, fellesbarnet og halvsøsknene må selvfølgelig få være sammen. Jeg tenker ikke at vi skal leve totalt atskilte liv de ukene særkullsbarn er hjemme, men at vi kan være sammen og gjøre hyggelige ting, som å dra på turer, spise middag sammen, men at vi på denne måten unngår mer av det negative, som krangel, mas og uenigheter om rot og slikt. Anonymkode: d1c32...2e0
KG deltager Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Hva med å ha dine barn en uke og hans barn den andre uka? Eller var det slik at det var du og stebarna som ikke gikk sammen? - da er det vel mer naturlig at du bor i en liten leilighet mens barna dine er hos sin far og så har mannen din sine barn i huset.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Det er jo du som er den voksne her. Er det ikke bedre om hele hurven bor i huset, og så holder du deg litt på siden i ekstraleiligheten? Tror det blir dårlig stemning om det er barna som må vike. Barna bør få bo under samme tak. Anonymkode: b1f7e...38c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er jo du som er den voksne her. Er det ikke bedre om hele hurven bor i huset, og så holder du deg litt på siden i ekstraleiligheten? Tror det blir dårlig stemning om det er barna som må vike. Barna bør få bo under samme tak. Anonymkode: b1f7e...38c Vil legge til at jeg tror dere bør endre litt fokus. Ikke tenk mine,dine og våre. Prøv heller å se ungen som en helhet(søskenflokk). Det bør jo gå fint siden det er du og hans barn som ikke kommer så godt overens. Om dine og hans barn også krangler, mer en det som er vanlig blant barn, er jo saken lott annerledes. Anonymkode: b1f7e...38c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Hvorfor er det dårlig stemning mellom deg å stebarn? Ville ikke det mest konstruktive vært å ordne opp i dette så dere kan leve som en familie? En familie har alltid gnisninger. Du kan ikke fjerne barna fra søsken, og fellesbarnet er søsken til både dine og hans barn. Anonymkode: f1cd3...f23 1
Lou Salome Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 Så du og dine barn skal ha ett nytt hjem, det er fellesbarn og mannen din som skal ha to nye, og stebarn (og fellesbarn) som skal ha to der det ene er en hybel der de skal oppholde seg for ikke å bo hjemme hos deg... Jeg har ingen erfaring, men jeg kan ikke se at det skal kunne være gunstig med mindre begge hjem er fullverdige boliger og HJEM. Hvorfor ser du ikke for deg at DU kjøper en "mindre leilighet" der du ønsker å bo, og at du kommer hjem til hjemmet deres/hans hjem/der dere bor nå i de ukene hans særkullsbarn er borte? Hva er forskjellen?
Gjest Jon Are Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 5 timer siden, Lou Salome skrev: Så du og dine barn skal ha ett nytt hjem, det er fellesbarn og mannen din som skal ha to nye, og stebarn (og fellesbarn) som skal ha to der det ene er en hybel der de skal oppholde seg for ikke å bo hjemme hos deg... Jeg har ingen erfaring, men jeg kan ikke se at det skal kunne være gunstig med mindre begge hjem er fullverdige boliger og HJEM. Hvorfor ser du ikke for deg at DU kjøper en "mindre leilighet" der du ønsker å bo, og at du kommer hjem til hjemmet deres/hans hjem/der dere bor nå i de ukene hans særkullsbarn er borte? Hva er forskjellen? Litt enig med deg her. Reagerte på at mannen skulle ha en LITEN leilighet med sine barn og det felles huset skulle hun bo i:-) Ser ikke sin egen egoisme. Med hilsen fra Jon Are
minister-mio Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Jeg syntes du må gjøre det du kan for å komme overnens med stebarna dine. Ungen deres bør bo med begge foreldrene så lenge dere er sammen syntes jeg. fungerer det ikke bør dere ikke være sammen
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 Jeg trodde først du mente dere skulle bli flytte fra hverandre igjen og ha to hjem, og det er jo en løsning når dere sliter slik med dine og mine barn. Ble veldig overrasket når jeg forsto at du mente far skulle bo i en liten leilighet med barna sine når de ukene han hadde dem. Skal dette fungere bør de iallfall være likeverdige hjem. Jeg heller nok også mer til at det kanskje er du som bør benytte et eventuelt andre hjem for å få litt avstand. På den måten kan far og ungene og felles barn treffes sammen i hjemmet de er vant til. Anonymkode: 0d691...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå