Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg jobber i butikk hvor jeg går og trør i 7-8 timer hver eneste dag, men jeg er flink til å bytte på skoene mine.

men nå har det seg slik at ALLE skoene jeg bruker på jobb lukter så ille at når jeg tar de av, til og med når jeg bare går med dem, kjenner jeg lukten snike seg innpå. Og det lukter SURT!!!!!!!:( jeg hater det, det er så flaut å ta av se skoene når jeg skal noe rett etter jobb også kjenner jeg lukt mens jeg går..

det florerer jo av tips ute på nett, men er det noen som har prøvd noe som faktisk funker? Setter stooooor pris på tips 😳👍

edit; skrifefeil

Endret av Blablaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mine joggesko lukter fælt løper jeg i havet eller i et egnet vann. Så tørker jeg dem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke materiale er skoene laget av? Kan de vaskes? 

Anonymkode: 965f0...10c

• Liker 1
Skrevet

Det er Nike sko, og noen ballerina, converse og et PST av disse 

Gjest Dwight
Skrevet

Mine tips er;

1. Bytt ut syntetiske sokker med ullsokker.

2. Ballerina sko hiver du i fryseren i en tett pose, nike sko og converse i vaskemaskinen med masse håndkler. Husk at sko ikke skal tørkes med varme, så sett de på håndkler på kjøkkenbordet feks. Da ødelegger du ikke evnt gel demping i nike skoen.

Skrevet
1 minutt siden, Dwight skrev:

Mine tips er;

1. Bytt ut syntetiske sokker med ullsokker.

2. Ballerina sko hiver du i fryseren i en tett pose, nike sko og converse i vaskemaskinen med masse håndkler. Husk at sko ikke skal tørkes med varme, så sett de på håndkler på kjøkkenbordet feks. Da ødelegger du ikke evnt gel demping i nike skoen.

Men ullsokker, blir ikke det varmt? Tenker på svette da. Får prøve meg på vaskemaskinen! Men det som er er at det smitter over på strømpebukse og strømper så de også lukter, vet ikke om det er føttene mine da som er sånn naturlig:S

Gjest Dwight
Skrevet
Et øyeblikk siden, Blablaa skrev:

Men ullsokker, blir ikke det varmt? Tenker på svette da. Får prøve meg på vaskemaskinen! Men det som er er at det smitter over på strømpebukse og strømper så de også lukter, vet ikke om det er føttene mine da som er sånn naturlig:S

Svetten setter seg i det syntetiske og trekker ut til sålen i skoen. Ull er naturlig antibakterielt, og lukten sprer seg ikke på samme måte. Gjerne ta med et ekstra par som du kan bytte i løpet av arbeidsdagen. Ull blir ikke så varmt som du tror, det finnes ullsokker som er tynnere enn normale bomullssokker.

Når lukten først har satt seg i skoene, så betyr det at det er bakterier tilstedet. Hver gang du blir varm og svett, så vokser dette sammen og lukten blir bare verre og verre. Vask de nå, men ta tak i problemet med en gang neste gang du kjenner lukten :)

Skrevet

Jeg bruker sko deodorant fra Bianco.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...