AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Jeg har 50% AAP, jobber 50% Hvem betaler når jeg er syk? Hadde influensa forrige måned. Jeg har fått mye mindre i lønn fra jobben, men ikke mer utbetalt av NAV. Betyr det at jeg taper inntekt på å være syk? Har ikke råd til det. 😟 Anonymkode: 7ac64...b03
Million Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Fikk du ikke sykemelding av lege da? Hvem sendte du den til? Jeg ville ringt NAV og forhørt meg.
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Du har en halv stilling, og skal ha sykepenger når du er sykmeldt fra denne. Hvis ikke arbeidsgiver betaler de første 14 dagene av sykefravær (kanskje det er mindre med ansatte i halv stilling) så er det NAV. Jeg hadde som Million foreslår, forhørt meg med NAV.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 50% AAP, jobber 50% Hvem betaler når jeg er syk? Hadde influensa forrige måned. Jeg har fått mye mindre i lønn fra jobben, men ikke mer utbetalt av NAV. Betyr det at jeg taper inntekt på å være syk? Har ikke råd til det. 😟 Anonymkode: 7ac64...b03 brukte du egenmelding da du var syk? For det tror jeg ikke du kan bruke når du i tillegg har AAP. Jeg ble fortalt at det må leveres sykemelding fra lege. Men Nav kan svare bedre på dette. Anonymkode: 27a9f...2f6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: brukte du egenmelding da du var syk? For det tror jeg ikke du kan bruke når du i tillegg har AAP. Jeg ble fortalt at det må leveres sykemelding fra lege. Men Nav kan svare bedre på dette. Anonymkode: 27a9f...2f6 Ja, det er sykemelding fra lege jeg har levert. Anonymkode: 7ac64...b03
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er sykemelding fra lege jeg har levert. Anonymkode: 7ac64...b03 Da har du også levert den delen som skal til NAV - om krav om sykepenger?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Du skal ha 100% AAP for dagene med sykdomsfravær fra arbeid. For å ha rett på sykepenger må du være 100% friskmeldt i 26 uker. Du er kun 50% friskmeldt, og tjener dermed ikke opp rett til sykepenger. Anonymkode: 7442e...9e2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha 100% AAP for dagene med sykdomsfravær fra arbeid. For å ha rett på sykepenger må du være 100% friskmeldt i 26 uker. Du er kun 50% friskmeldt, og tjener dermed ikke opp rett til sykepenger. Anonymkode: 7442e...9e2 Ganske stor forskjell på å få 70% av tidligere lønn og 0,- ved sykdom. Så lenge jeg har rett på -noe- når jeg er syk, så er jeg fornøyd. Ellers går ikke ting rundt. Har ganske lav inntekt for tiden, men må betale regninger og spise. Anonymkode: 7ac64...b03 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #9 Skrevet 11. mars 2016 100 % AAP 0 % lønn Har nylig vært gjennom det. Du har ikke rett på sykepenger fra arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden eller rett til å ta ut egenmelding. Anonymkode: a2d6c...ce1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå