AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Hva gjør man med en ung gutt på 15 år. Som kjefter på moren sin, skriker til henne,dytter henne og det verste av alt truer henne med kniv osv? Hun klarer ikke få kontroll på han! Takk på forhånd Anonymkode: 51433...9d7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Får hjelp av barnevernet! Anonymkode: 46cc8...0b0 4
Outlander Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Er det et far i bildet? Ja, truet med kniv? Da er "all bets off" imo. Ring og snakke med noen i BV for å få veiledning. 1
EvaLena Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Her trengs det profesjonell hjelp - barnevernet i morra den dag 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Nei. Faren døde for noen år siden. Moren har et møte med barnevernet på fredag, men hun nevner ikke det.Fordi hun er redd for sønnen sin! Anonymkode: 51433...9d7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Faren døde for noen år siden. Moren har et møte med barnevernet på fredag, men hun nevner ikke det.Fordi hun er redd for sønnen sin! Anonymkode: 51433...9d7 Så send inn en bekymringsmelding. Anonymkode: af5ae...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Pust rolig inn og uuut.. det hjelper å holde seg rolig under slike situasjoner som dette. Ingen barn er vanskelige, det er alltid en årsak bak all negativ adferd. All neagtiv adferd skal også få konsekvenser, MEN hvordan vi skal takle det, finne løsninger sammen er jo såklart ulike. Mor MÅ, jeg mener MÅ mestre klar grensesetting og ikke finne seg i noe av "ikke aksetabel adferd."Så negativ adferd må få konsekvenser SAMTIDIG som dette barnet får hjelp til sinnemestring, andre tiltak for HVA som trigger dette sinnet mot mor. ((Som regel er det de vi er trygg på og glad i som får merke slik adferd) MEN det betyr ikke at man skal akseptere det. Hardt mot hardt. Hvordan sette "hardt mot hardt," varierer. Ungdommen må veiledes i og ta rette valg, ansvarliggjøres for egen adferd og konsekvenser av det. Hvordan dette løses best er det bare mor som vet, kanskje det er en i familien som kan tre støttende til? Mener det jeg sier om HARDT MOT HARDT, om det er så er avskillelse en periode som må til, slik som det beskrives her har det allerede gått langt, men er ikke tapt. Håper det ikke er rusmidler med inn i bildet her. Anonymkode: e5cea...c6f
Vera Vinge Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Hun må jo si fra til barnevernet om dette. Dette er ikke noe som bare blir bedre av seg selv. Og hadde jeg vært deg, og mor ikke fortalte, hadde jeg sendt en bekymringsmelding. At en 15-åring truer sin mor med kniv er jo svært alvorlig, både for mor og sønn. Endret 9. mars 2016 av Vera Vinge 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå