Gå til innhold

Bilbur til Samojed, Volvo v60.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får snart en liten Samojed, og lurer på om det er noen som har tips om hvilke bilbur jeg bør velge og hvilke størrelse. Jeg har Volvo v60. 

Anonymkode: ddfee...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det finnes bur til volvo som man kan bygge inn. Aner ikke pris, men hør med forhandler. Skal finne bilde\link..

Anonymkode: 7633f...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta med hund og bil til en forandler av bur og prøv. Variocage er vel det eneste som dekkes av Agria og Gjensidige ved eventuelle skader. ( Hvis du krasjer f.eks og hunden blir skadd ). Det ble i allefall sagt det tidligere.

Ellers har du jo Kela, Trixie, Trønderburet ( tilpasses hund og bil ) og Herkules som er alle gode transportbur.

Anonymkode: 415d6...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med hund og bil til en forandler av bur og prøv. Variocage er vel det eneste som dekkes av Agria og Gjensidige ved eventuelle skader. ( Hvis du krasjer f.eks og hunden blir skadd ). Det ble i allefall sagt det tidligere.

Ellers har du jo Kela, Trixie, Trønderburet ( tilpasses hund og bil ) og Herkules som er alle gode transportbur.

Jeg må kjøpe buret før jeg henter hunden siden det er langt for oss å hente han 😊 Men takk for gode tips.

Anonymkode: ddfee...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Okei, da blir det kanskje litt vanskeligere. Buret i bil skal helst ikke være for stort for hunden, de skal ha plass til å snu seg, men de trenger ikke plass til å bevege seg helt fritt. De trenger heller ikke plass til å kunne stå oppreist. Jo bedre plass, jo større sjanser for skader ved en evnt kollisjon. I tillegg er det en fordel at de ligger ved skarpe svinger o.l

Kanskje oppdretter har en formening om hvor stort bur dere trenger til valpen?

Dersom du skal ha bur inne bør du kjøpe et i tillegg, inne er størst mulig best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Mazda 6, og eurasier, det er jo noenlunde samme str på hunden. Endte med å kjøpe bur fra hundebur.com, han bygger spesialbur til bilen, og har mål på de fleste mest kjente modellene. Det er helsveiset, så det knekker ikke slik sammenleggbare bur vil gjøre i kollisjon. Det var ikke plass til hercules eller variocage i vår bil pga hundens str. 

Han holder til i Askim, men det finnes noen som gjør det i trøndelag også, på trønderbur.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...