Gå til innhold

Smågodt krig- hva synes dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Butikker setter end prisen til 2.90 hektoet, samtidig som nordmenn blir mer usunn og over halvparten av nordmenn er overvektig. Er det helsefarlig og burde være ulovlig, eller er det greit med slik konkurranse mellom butikker?? Hva synes dere? 

Anonymkode: 2938d...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt i orden. Som med alle andre supertilbud så trenger man faktisk ikke kjøpe det. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom butikken i dag og der dro folk med seg hele bokser med smågodt! Synes mange overdriver når det er priskrig. Jeg kjøper 2 bokser vaniljesukker - andre kjøper 32. Jeg kjøper en kilo smågodt - andre kjøper 10 tokilos bokser... Det er sykt hvordan prisene får visse til å gå helt av hengslene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Veit om folk som har kjøpt 10 og 20 KILO(!!!) med smågodt! Altså, eg er heilt imot kjøp 3 store sjokoladeplater til 100,- eller 2,9,- hekto på smågodt! Er det rart vi blir feite og usunne?? Nei, ein må sjølvsagt ikkje kjøpe det, men for veldig mange blir der utrulig fristande, og det er enklare å kjøpe masse smågodt når det er billig. Og det er elt problem!

Så glad eg ikkje liker godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser egentlig ikke problemet. Med mindre butikkene velger å sette prisene kraftig oppover i etterkant, for å hente inn igjen alle pengene de har tapt ved å selge små-godteriet så billig som de gjør akkurat nå...

Anonymkode: 96dad...464

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit med tilbud på usunne varer, men vi skal ta vare på folkehelsen også. Derfor burde slike tilbud være forbeholdt de som er normalvektig og undervektig.

Anonymkode: 8a0ef...ee6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit, man må jo ikke kjøpe. For min del var det veldig greit, har utrolig dårlig råd og har som regel ikke råd til smågodt, men nå kunne jeg også kjøpe en pose for å ha til helgen! :) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et offer som er rammet av denne krigen. Det er uansvarligt av butikker å krige på denne måten. Tenker de ikke på at det går utover uskyldige? Jeg har over 7 Kg goderi og jeg har godt lei.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser egentlig ikke problemet. Med mindre butikkene velger å sette prisene kraftig oppover i etterkant, for å hente inn igjen alle pengene de har tapt ved å selge små-godteriet så billig som de gjør akkurat nå...

Anonymkode: 96dad...464

Det var vel det de gjorde før jul, da hadde de en masse basisvarer som folk trengte til julebaksten til slikk og ingenting, mens clementiner som alltid pleier å være til 9,90 kr før jul, gikk ikke under 20 kr kiloet denne julen som var. Det var sikkert andre eksempler også, men dette jeg la merke til. 

Hilsen ei som måtte på Meny, som ikke var med i priskrigen for å finne vaniljesukker og lys sirup, som jeg da betalte full pris på der, alle andre var utsolgt, det er bare de 5 første som får varen sa ei som jobbet i butikk som var med i priskrigen, for de tar alle selv sa hun. Jeg synes ikke det er bra med disse priskrigene.

Anonymkode: be2e6...41a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt greit med tilbud på usunne varer, men vi skal ta vare på folkehelsen også. Derfor burde slike tilbud være forbeholdt de som er normalvektig og undervektig.

Tykke skal ikke få lov å kjøpe snop, altså?  TS

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du veie folk før de får betale? Smartingen.

Anonymkode: d2fc2...89e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tykke skal ikke få lov å kjøpe snop, altså?  TS

Klart de skal få kjøpe! Til normalpris :) På den måten støtter vi ikke at de blir enda mer tykk enn hva de allerede er. Det er vel derfor folk reagerer på at det er tilbud på usunne varer? Fordi at folk hamstrer og blir tykkere..? Normalvektige og undervektige viser jo at de ikke har et kosthold som innebærer å spise alt for mye, så det er nok større sannsynlighet for at de ikke vil hamstre usunne matvarer enn at overvektige vil gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk ikke kan styre seg selv når det er tilbud på ting, er deres eget problem. Hvis det er tilbud på smågodt, så kjøper jeg bare litt mer enn normalt, sånn at jeg handler for samme prisen som jeg ellers ville gjort uten tilbud. 

Jeg er selv overvektig og synes egentlig den sunne maten burde vært mye billigere. Når man er en stor familie og har akkurat sånn at man klarer seg, så blir det lett for å ta noe lettvint mat, for det er faktisk lettere å lage og billigere enn den sunne maten. Butikkene bør gjøre den sunne maten mer tilgjengelig og sette ned prisen. Jeg prøver å velge den sunnere maten hver gang jeg handler, men jeg hadde handlet mye mer hvis det ikke hadde kostet så mye.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor burde slike tilbud være forbeholdt de som er normalvektig og undervektig.

Dette var nå litt lavmål, var det ikke? Tilbud skal gjelde alle eller ingen. Man skal ikke bli satt i en bås bare fordi man har noen kilo for mye.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klart de skal få kjøpe! Til normalpris :) På den måten støtter vi ikke at de blir enda mer tykk enn hva de allerede er. Det er vel derfor folk reagerer på at det er tilbud på usunne varer? Fordi at folk hamstrer og blir tykkere..? Normalvektige og undervektige viser jo at de ikke har et kosthold som innebærer å spise alt for mye, så det er nok større sannsynlighet for at de ikke vil hamstre usunne matvarer enn at overvektige vil gjøre det.

Jeg har noen kilo for mye, spiser relativt sunt. Venninnen min er undervektig og spiser kun junk og drittmat, masse junk og drittmat. Kan du ikke bare slutte å være dum? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor, hvor, hvor ? Bare fortell meg hvor det er !!

Anonymkode: ff504...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, incognita skrev:

Ingen som tvinger deg til å kjøpe.

DET ABNORMALE SJOKOLADESUGET TVINGER MEG TIL DET!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor, hvor, hvor ? Bare fortell meg hvor det er !!

Anonymkode: ff504...038

Rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...