AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Behandleren min har vært syk. Jeg har ikke fått time, og jeg har selv ikke vært syk. Eller jeg er jo syk siden jeg er sykemeldt, men ikke den type syk at jeg ikke kunne ha møtt opp. Men hva skal jeg krysse ut da på meldekortet. Det går nemlig ikke an å sende det uten å krysse ut minst én dag i løpet av 14-dagers perioden jeg har vært i behandling eller vært syk. Skal jeg bare krysse ut en dag og satse på at det går greit? Jeg vet at NAV og staten er superstrenge på alle slike ting, så jeg er redd for å gjøre feil. Men jeg må få sendt det meldekortet, og det går ikke uten å krysse ut en dag jeg har vært i behandler eller jeg har vært syk. Finnes ingen alternativ om behandleren har vært syk. Anonymkode: dc3be...b2b
ajarRun Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Hvorfor ringer du ikke deres nummer og spør dem? Be om å få referat fra samtalen skriftlig. Da vil du ha bevis på at du handlet i god tro. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Hvorfor ringer du ikke deres nummer og spør dem? Be om å få referat fra samtalen skriftlig. Da vil du ha bevis på at du handlet i god tro. de er ikke åpen nå, og tenkte å bare få det unnagjort, men spør her siden jeg har veldig sosial angst. Så dersom jeg ringer de og er nervøs så kommer det faktisk ingen lyd ut av meg. Håpte på noen har vært i samme situasjon og visste hva man fyller ut da. Anonymkode: dc3be...b2b
ajarRun Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: de er ikke åpen nå, og tenkte å bare få det unnagjort, men spør her siden jeg har veldig sosial angst. Så dersom jeg ringer de og er nervøs så kommer det faktisk ingen lyd ut av meg. Håpte på noen har vært i samme situasjon og visste hva man fyller ut da. Anonymkode: dc3be...b2b Har de ikke nettsider der du kan skrive spørsmål i tekstform? Hvordan fyller du det ut i ferier og andre perioder der du ikke får behandling?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Har de ikke nettsider der du kan skrive spørsmål i tekstform? Hvordan fyller du det ut i ferier og andre perioder der du ikke får behandling? det kan være, takk Jeg har alltid fått behandling så langt og ikke hatt ferie. Har ikke vært sykemeldt så lenge. Anonymkode: dc3be...b2b
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Dersom du har sosial angst så kan dette være en god øvelse for deg. Eksponeringsterapi fungerer veldig bra, så bare stikk til nærmeste nav kontor og spør dem.
ajarRun Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 3 minutter siden, Coolaid skrev: Dersom du har sosial angst så kan dette være en god øvelse for deg. Eksponeringsterapi fungerer veldig bra, så bare stikk til nærmeste nav kontor og spør dem. EksponeringsTERAPI funker bra, i samråd med behandler og struktur. Å operere bort betente mandler fungerer også veldig bra, men ingen vil foreslå at du gjør det på deg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Går du på AAP? Jeg møtte ikke på en time en gang fordi jeg ikke fikk startet bilen. Krysset ikke av for at jeg hadde vært der. Hørte aldri noe Anonymkode: a9821...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Jeg får fint levert meldekort uten å krysse av for en eneste dag. Så rart at du ikke får det. Anonymkode: 97473...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får fint levert meldekort uten å krysse av for en eneste dag. Så rart at du ikke får det. Anonymkode: 97473...4a0 skal du skrive nei på at du har møtt opp til avtalt aktivitet da? Man får vel trekk om man trykker nei, og ikke trykker av for å ha vært syk selv. Anonymkode: dc3be...b2b
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Det er ikke din skyld at behandleren din er syk eller har ferie, så du krysser av for at du er i behandling i hele perioden. Hadde du ringt Nav hadde du fått samme svar. Det var det svaret jeg fikk av dem under en periode jeg skulle sende meldekort. Endret 9. mars 2016 av Evilposelos 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 7 minutter siden, Evilposelos skrev: Det er ikke din skyld at behandleren din er syk eller har ferie, så du krysser av for at du er i behandling. men jeg må fylle ut minst én konkret dag i løpet av 14 dager jeg har vært i behandling, skal jeg bare ta en dag? Eller skal jeg fylle ut at jeg ikke har møtt opp på avtalt aktivitet :s Da har jeg hørt at man får trekk dersom man ikke har vært syk og fyller ut det. Får sikkert spørre de på nav sin hjemmeside. Anonymkode: dc3be...b2b
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: men jeg må fylle ut minst én konkret dag i løpet av 14 dager jeg har vært i behandling, skal jeg bare ta en dag? Eller skal jeg fylle ut at jeg ikke har møtt opp på avtalt aktivitet :s Da har jeg hørt at man får trekk dersom man ikke har vært syk og fyller ut det. Får sikkert spørre de på nav sin hjemmeside. Anonymkode: dc3be...b2b Du er under behandling alle dagene. Jeg gikk til psykolog en gang i uka, fikk beskjed om at jeg skulle krysse av alle dagene. Om du bare krysser av en dag, får du bare betalt for en dag. Det er ikke vanlig å gå til behandling mer enn en gang i uka. 1
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 (endret) 4 timer siden, ambivalentReaction skrev: EksponeringsTERAPI funker bra, i samråd med behandler og struktur. Å operere bort betente mandler fungerer også veldig bra, men ingen vil foreslå at du gjør det på deg selv. Det er tull at livet alltid trengs å ligge i hendene på en behandler. Det er heller en unnskyldning. Nå skal vi ikke kimse av angst og depresjon for eksempel, men man kan alltid gjøre ting selv - som å utfordre seg selv litt. Man dør ikke av å gjøre det, man blir bare mer levende. Prøv å stå på det høyeste stupetårnet og så hopper du. Første gangen er det jævlig, neste gang blir det litt mindre jævlig. Man kan øve seg på det man ikke tør. Det er kjekt å få hjelp av profesjonelle, det er positivt. Men man kan fint klare masse selv. Endret 9. mars 2016 av Coolaid
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 8 minutter siden, Coolaid skrev: Det er tull at livet alltid trengs å ligge i hendene på en behandler. Det er heller en unnskyldning. Nå skal vi ikke kimse av angst og depresjon for eksempel, men man kan alltid gjøre ting selv - som å utfordre seg selv litt. Man dør ikke av å gjøre det, man blir bare mer levende. Prøv å stå på det høyeste stupetårnet og så hopper du. Første gangen er det jævlig, neste gang blir det litt mindre jævlig. Man kan øve seg på det man ikke tør. Det er kjekt å få hjelp av profesjonelle, det er positivt. Men man kan fint klare masse selv. Joda man kan fint dø av det. Se for deg at du er så redd at du besvimer på toppen der, det er fult mulig. Plutselig ramler du fordi du besvimte, skaller hodet i stupebrettet under, der det er lagd av stein og faller feil i vannet. Det er for høyt for en mild landing, så du brekker nakken og vips er du enten død eller har blitt grønnsak når badevakta henter deg opp fra bunnen. For noen vil ikke det å gå opp igjen på den høyden kurere svimmelheten som til slutt får dem til å svime av. 2
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Joda man kan fint dø av det. Se for deg at du er så redd at du besvimer på toppen der, det er fult mulig. Plutselig ramler du fordi du besvimte, skaller hodet i stupebrettet under, der det er lagd av stein og faller feil i vannet. Det er for høyt for en mild landing, så du brekker nakken og vips er du enten død eller har blitt grønnsak når badevakta henter deg opp fra bunnen. For noen vil ikke det å gå opp igjen på den høyden kurere svimmelheten som til slutt får dem til å svime av. Wow..... ( Man velger selvfølgelig noe som man kan mestre med litt øvelse, ikke dø av.. du skjønner egentlig dette,,,, )
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. mars 2016 #17 Skrevet 9. mars 2016 29 minutter siden, Coolaid skrev: Wow..... ( Man velger selvfølgelig noe som man kan mestre med litt øvelse, ikke dø av.. du skjønner egentlig dette,,,, ) Det er ikke alt som kan fikses like enkelt som du tror. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #18 Skrevet 9. mars 2016 Du krysser av for alle dager selvsagt. Du krysser da vel ikke bare av for den ene dagen du er i behandling ellers? Da får du jo ikke for resten. Om tiltaket ditt er behandling på AAP, så går du til behandling alle dager, selv om du kun har time en gang i uka. Eller om behandler er syk. Du følger jo planlagt tiltak. Anonymkode: 6c4df...531
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #19 Skrevet 9. mars 2016 Er det endringer på dette siste 6 mndr? Da jeg sendte meldekort under AAP, så skulle jeg huke av de dagene jeg hadde utført avtalt aktivitet(altså det som står i aktivitetsplanen med nav) om det er behandling,gå turer for helsen osv er det samme.... Jeg gikk ikke til behandling hver uke, varierte, noen ganger hver 14. dag, noen ganger 1 gang pr mnd, noen ganger hver uke og flere ganger.... Da huket jeg av dagene med utført aktivitet, men noen meldekort hadde jeg ikke hatt aktivitet, huket av for uten aktivitet akkurat da, ingen problemer... i sommerferie f.eks er det jo sjelden behandling.... og man mister jo ikke aap om det ikke er behandling/aktivitet på akkurat det meldekortet, de ser jo fort at på neste f.eks er det aktivitet igjen.... Aldri noe problem og jeg ble overført til aap da det bli innført og frem til i høst, altså noen år.... Anonymkode: 81796...82a
Gjest Coolaid Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 19 timer siden, Evilposelos skrev: Det er ikke alt som kan fikses like enkelt som du tror. Hvem har sagt noen om at det skal være enkelt eller bli fikset? Man øver seg,.... litt etter litt. Man blir flinkere til å takle det....litt etter litt..... å bestemme seg på forhånd at det er umulig er en annen ting.... da har man gitt opp. Alle kan litt..... Jeg kjenner til angst og depresjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå