AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Personlig elsker jeg å synge, og liker derfor å synge god natt-sanger til barna mine når de skal legge seg. Vanligvis går jeg for Edelweiss, la vie en rose og godnattsang for nissunger (noe modifisert). Jeg lurer på hvilke sanger dere synger til barna deres? Anonymkode: 6b737...4fd
Gneis Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Yngste er snart atten...så nå legger de seg selv...vanligvis☺ Men jeg sang: Trollmors vuggesang, Lykkeliten, Vår herres klinkekuler, En gressehoppefar og en gresshoppesønn, Bånsull, Sulla meg litt, Ole lukkeøye og noen til dom jeg ikke kommer på akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Trollmors vuggesang So ro lille mann, nå er dagen over Anonymkode: 196ab...b0d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Kvelden lister seg på tå En liten vise Vinden rider høyt mot sky Den fyrste song Og nattasangen fra Elias Anonymkode: 6e75a...ac9
Gråtass Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Blinke blinke stjerne lill Jeg folder mine hender små Brannmann Sam So ro lille mann Natta sangen til Fantorangen
KatyP Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Kjære Gud so ro lillemann trollmor lykkeliten nissemors nattasang (amalies jul) hvem kan segla Av og til synger jeg den fyrste song og et par engelske😊
Gjest blåbærpike Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Kvelden lister seg på tå er favoritten til jentene, så det blir som oftest den.
Amarone Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Byssan lull Sov i ro, slumre inn Jeg synger for min lille venn So ro, lillemann Når trollmor har lagt sine elleve små troll
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Jeg kan ikke synge.. Ikke i det hele tatt. Høres ut som en hylende gris! Det er så ille at eldste pleide å klappe når jeg var ferdig.. men.. Har lært meg en sang som jeg kan synge nogenlunde rent og pent.. So ro lillemann. Anonymkode: e775c...67e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Vi synger hver kveld Diverse sanger fra barnetv bl.a nattasangene fra Amalies Jul og Jul på Månetoppen, Fantorangens nattasang, Jon blund, osv. Trollmors vuggevise Kjære Gud jeg har det godt Jeg folder mine hender små So, ro lillemann Blåmann Ro, ro til fiskeskjær Den fyrste song Hush little baby You are my sunshine ++++ Alle jeg kan komme på. Liker å variere litt! Når jeg blir lei de over synger jeg sanger som Lys og varme, Stort og svart, Å kunn æ skrive, osv. Bare fantasien setter grenser Anonymkode: 9200b...7cc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Jeg synger Byssan Lull, trollmor og River Lullaby fra prinsen av Egypt vanligvis, innimellom lykkeliten pappaen synger Ole lukkøye, so ro lillemann og byssan lull Anonymkode: 9bf0b...5e2
Havmus Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 Sulla meg litt Trollmors vuggevise Blinke blinke stjerne lill Lykkeliten Kvelden lister seg på tå Bjørnen sover Mannen og kråka Den siste er yndlings nattasangen til eldste på 3. Det er ytterst sjeldent at jeg synger alle 18 versene for jeg bruker å sovne selv 😂
atropos Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig elsker jeg å synge, og liker derfor å synge god natt-sanger til barna mine når de skal legge seg. Vanligvis går jeg for Edelweiss, la vie en rose og godnattsang for nissunger (noe modifisert). Jeg lurer på hvilke sanger dere synger til barna deres? Anonymkode: 6b737...4fd Jeg synger so ro lille mann, ro ro din båt og langt inni skogen lå et lite berg. Og i det siste må jeg synge Daniel tiger på do😂 Endret 9. mars 2016 av atropos Autokorrekt
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 Synger hver dag: lykkeliten vi har en tulle nisser og griser (eller hva den nå heter, nattasangen fra månetoppen) nattasangen i karsten og petra trollmor so ro lillemann er de vi synger mest. Men ungene kommer ofte med diverse ønsker, så blir litt kardemommeby, hakkebakkeskogen, bæbæ lille lam, og en hel del annet Anonymkode: 5490b...d43
stjernefrukt Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Vi må alltid avslutte med bæ bæ lille lam og nattasangen fra Karsten og Petra - men før det er det alt fra trollmor til pink floyd. :-) Jeg er spesielt glad i nattasang for nisseunger, den fyrste song, vuggevise av Jens gundersen og fola fola blakken.
Zienna Skrevet 9. mars 2016 #17 Skrevet 9. mars 2016 Jeg sang alltid "Trollmors vuggevise" til sønnen etter at vi hadde lest. Morsomt nå å se at han synger det samme til sine to små. I tillegg synger alltid "Så lager vi en sang..." hvor alle familiemedlemmer huskes på. Også mamma og hennes familie, selv om foreldrene er gått i fra hverandre. Det synes jeg er flott at han gjør
EEØm Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Kjære Gud Nå lukker solen sitt øye Trollmors vuggevise Lille måltrost Jeg folder mine hender små Ingen er så trygg i fare Byssan lull Den fyrste song Treet ligger langt nord i skogen Og noen flere som jeg ikke kommer på nå
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 3 faste til eldstemann: Fola fola blakken, På låven sitter nissen () og Lille kattepus. Minsten liker Blinke blinke stjernelill. Begge begynner å gråte av So ro lille mann, av en eller annen grunn. Anonymkode: 8cb22...1e9
kisskissbangbang Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 Jeg synger Du har to øyne, trollmors vuggevise og Lykkeliten fast. Så ønsker de seg ofte noen andre, en stund hadde de Bæ bæ lille lam/kaptein sabeltann-mashup som favoritt. Det savner jeg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå