Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva man har krav på av lønn i daglivare handelen på påskaften?

Anonymkode: ec00c...cbe

Skrevet

Sjekk din tariffavtale?

Påskeaften er vel for øvrig en helligdag og da mener jeg at du skal få 100% tillegg.

Skrevet

Hvis du har tariffavtale (Handel og kontor), har du krav på fri med lønn hvis påskeaften faller på en dag du vanligvis jobber. Hvis du jobber får du 100% (tror jeg). 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, karlakarl skrev:

Sjekk din tariffavtale?

Påskeaften er vel for øvrig en helligdag og da mener jeg at du skal få 100% tillegg.

Påskeaften er som julaften frem til 12/14/16, men er inneklemt for de som har det nevnt i tariffen.

Anonymkode: c1de4...276

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe påskeaften i år, men trodde det ikke er noe tillegg i det hele tatt? Er det ikke "vanlig" arbeidsdag? 

Anonymkode: 32b99...f5b

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hva man har krav på av lønn i daglivare handelen på påskaften?

Anonymkode: ec00c...cbe

Det er vanlig arbeidsdag og en får ikke ekstra for det i den jobben du har.

Anonymkode: b53fb...526

• Liker 1
Skrevet

Påskeaften er IKKE en helligdag. 🤓

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Påskeaften er en helt vanlig dag, så ingen tillegg da.

Anonymkode: 5e126...5e8

• Liker 1
Skrevet

påskeaften er ingen helligdag nei, men vi får helligdagstillegg på 133% i kommunen i hvertfall fordi dagen er inneklemt mellom andre helligdager.. veit ikke åssen det er i butikk

Skrevet

Påskeaften er ikke helligdag nei, men tariffavtaler kan ha spesielle regler for denne dagen, som f.eks Handel og kontor som nevnt over. Også for de som jobber turnus er det egne regler.

Arbeidsmiljøloven opererer med utvidet døgn i forbindelse med helgedager.

Arbeid i tidsrommet fra 18.00 dagen før en helgedag og til 22.00 dagen før neste virkedag blir som hovedregel regnet som helgedagsarbeid.

Så langt det er mulig, bør det derfor unngås å fordele arbeidstiden slik at den går inn i denne tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...