Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står det i ultralydskjemaet jeg fikk i dag. Jordmor sa at alt var bra og sa ikke stort om neste ul. Den er om to mnd

. Jeg har hatt det bra i sv.skapet og ingen blødninger eller noe. Men hva i alle dager betyr dette? Hun sa at morkaka lå på bakre vegg og at det var bra. 

Kan noen berolige meg? Veldig bekymra.

Anonymkode: 2c1c1...685

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står det i ultralydskjemaet jeg fikk i dag. Jordmor sa at alt var bra og sa ikke stort om neste ul. Den er om to mnd

. Jeg har hatt det bra i sv.skapet og ingen blødninger eller noe. Men hva i alle dager betyr dette? Hun sa at morkaka lå på bakre vegg og at det var bra. 

Kan noen berolige meg? Veldig bekymra.

Jeg hadde det samme, blødde ikke en dråpe hele svangerskapet ☺ trente hver dag og levde som før😉 tror grunnen til at man finner skrekkhistorier på nett er at folk det gikk bra med ikke skriver noe☺ morkaka trakk seg fint unna i god tjd før fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det samme på oul. Slet med en del småblødninger langt ut i svangerskapet. Alt gikk fint, morkaken flyttet seg godt opp og fødte normalt uten store vansker.

Anonymkode: 7009a...d32

Skrevet

Ville ikke stresset med det før du evt får vite noe negativt på neste ul. Har også marginalis, men morkaka på framsida. Velger å ikke bekymre meg før evt etter ul i uke 28. Bonusen er at jeg får hilse på mini en ekstra gang :)

AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, March 09, 2016 at 16.57, Surriball skrev:

Ville ikke stresset med det før du evt får vite noe negativt på neste ul. Har også marginalis, men morkaka på framsida. Velger å ikke bekymre meg før evt etter ul i uke 28. Bonusen er at jeg får hilse på mini en ekstra gang :)

Takk for svar. Jeg vet at det undersøkes mer når morkaka ligger foran. Men min ligger bak og i følge jordmor så er det slik det skal være. Hvis tilfelle, hvorfor får jeg ny time da? Hmmm

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg vet at det undersøkes mer når morkaka ligger foran. Men min ligger bak og i følge jordmor så er det slik det skal være. Hvis tilfelle, hvorfor får jeg ny time da? Hmmm

Fordi jeg tror morkaka di ligger inntil mormunnen og at det kan hindre normal fødsel hvis den ikke flytter seg i løpet av svangerskapet. Men som sagt, jeg ville ikke bekymret meg for det før ekstra ul, fordi den flytter seg hos de aller fleste. Det er bare en cm eller to klaring mellom morkaka og mormunnen som skal til for at du skal kunne føde normalt.

Skrevet

Jeg fikk også ny time i uke 32 etter å ha vært på oul i går. De har utelatt grad av dette på mitt skjema. Men jordmora sa det er rutine å ha en ekstra kontroll og for de fleste har morkaka da flyttet seg og det er ikke noe i veien for å føde normalt. Så man får bare se på den ekstra kontrollen som en bonus til å se den lille igjen :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk også samme beskjed i uke 20, morkaka langt ned og på bakre vekk. Har hatt en del blødninger i svangerskapet men det gikk helt fint :-)  var nå på ny kontroll i uke 32, blødningene har sluttet og morkaka ligger nå høyt oppe :-)

Det var også veldig morro å se lillemann ligge med hode rette veien ( altså med hode ned) og sutte på tommelen:hjerter_rundt:

Det går helt fint :klem: de er så flink å følge opp !

Endret av Thefrost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...