AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Del Skrevet 9. mars 2016 Noen her med erfaring av denne type hund eller lignende? Noe man bør være obs på osv? Bjeffer den mye/lite. Sykdommer? Anonymkode: 588ce...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 9. mars 2016 #2 Del Skrevet 9. mars 2016 Det er en jakthund og den skal ha MYE mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Del Skrevet 9. mars 2016 Denne hunden er 4 år og selges fordi han ikke fungerer på jakt. Anonymkode: 588ce...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. mars 2016 #4 Del Skrevet 9. mars 2016 Rasen har et utpreget jaktinstinkt (Drivende hund) og du kan aldri regne med å kunne ha den løs. Annet enn på jakt da og at man driver med det er etter min mening en forutsetning for å kunne ha rasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 9. mars 2016 #5 Del Skrevet 9. mars 2016 Det er flere og flere beagleoppdrettere (i norge) som begynner å nekte salg av beagle, hvis kjøper ikke driver med jakt. Men her er litt info http://www.beagleringen.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 9. mars 2016 #6 Del Skrevet 9. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne hunden er 4 år og selges fordi han ikke fungerer på jakt. Anonymkode: 588ce...d61 Da så. De er vel nesten verdens snilleste rase. Ikke helt uten grunn at de er den mest brukte hunden i forsøk på dyr (laboratorie). Har bare gode erfaringer med de! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 9. mars 2016 #7 Del Skrevet 9. mars 2016 HD er jo ganske vanlig, så kanskje greit å se litt på stamtavlen, eventuelt røntgen ..Og som Genevieve sier , trenger den MYE mosjon, og stimulans. Min erfaring er at Beagle er verdens beste familiehund... Men den bør strengt tatt ikke være så mye løs ute. Da blir`n borte en stund... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Del Skrevet 9. mars 2016 Veldig deilig å høre. Noen i min familie har drever så jeg er jo litt kjent med hvordan den typen er. Men de vi snakket med (eiere ) la veldig press på at de var ute etter hund som kunne jakte noe denne ikke kunne. Det er også veldig fint at han er 4 år og litt opplært. Har lest om HD. Så tenkte å kikke på sånne ting ja. Blir spennende å sjekke kjemien bare. Ingen andre ting å kommentere på hunden? Anonymkode: 588ce...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 9. mars 2016 #9 Del Skrevet 9. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig deilig å høre. Noen i min familie har drever så jeg er jo litt kjent med hvordan den typen er. Men de vi snakket med (eiere ) la veldig press på at de var ute etter hund som kunne jakte noe denne ikke kunne. Det er også veldig fint at han er 4 år og litt opplært. Har lest om HD. Så tenkte å kikke på sånne ting ja. Blir spennende å sjekke kjemien bare. Ingen andre ting å kommentere på hunden? Anonymkode: 588ce...d61 Det jeg vil si er at Beagle, som andre hunder, kan oppdras. Vi hadde blant annet en som ikke gikk ut av huset , selv om døra sto oppe.. Du får selvsagt ikke vekk instinktet for jakt, men man kan lære en gammel hund nye triks.. . Innkalling med godbit i lomma for eksempel. Bare å være litt tålmodig. Kosete og barnevennlig hund. Godt lynne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg hadde beagle før. Den var svært sosial og "blid" av seg sånn generelt, men veldig dominant og sta. Den måtte oppdras med en fast hånd, ellers hadde den tatt over sjefsrollen i huset. Før vi begynte med dette, viste den tegn til aggressiv dominans ovenfor både eiere og andre. Den var ikke den enkleste å dressere, for den ville gjerne bestemme selv. Vi måtte være ekstremt konsekvente og faste. Den ble ikke brukt til jakt, men det blir jo ikke nødvendigvis andre jakthunder heller, uten at det byr på problemer. Min Beagle var krevende, og jeg kjenner til andre som har tilsvarende erfaring med sine Beagler. Men jeg har også hørt om de som har motsatt erfaring. Så det varierer nok, men jeg har fått et sterkt inntrykk av at Beagler flest er ganske sta av seg. Men de er utrolig vakre, da. Anonymkode: c24c3...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Del Skrevet 9. mars 2016 Glimrende og kjærlig familiehund. Min ble 14 år. Bør gå.i bånd ellers stikker den. Absolutt en hund å anbefale Anonymkode: f02e7...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Del Skrevet 9. mars 2016 Herlige hunder, men alle jeg har møtt har MYE lyd i seg! Og de bjeffer liksom ikke, de HYLER. Bare sånn at du er obs på det Anonymkode: af1d1...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishus Skrevet 9. mars 2016 #13 Del Skrevet 9. mars 2016 Mil beagle (5 år gammel hannhund) er kjempesnill, supersta, kosete og svært mat-drevet. Han var ikke flink på jakt og endte derfor opp hos oss. Han kan ikke gå løs og har svært selektiv hørsel. Han kan ikke være alene, men det jobber vi mye med og håper at kastrering kan hjelpe litt. Det er lite lyd i ham, bortsett fra når han er alene eller ikke får hilse på andre hunder på tur. Jeg kan ikke anbefale beagle til folk som ikke har minst et par timer hver dag til fysisk aktivitet og enda en time til mental trening, pluss ekstra i helgene. Min hund er svært avhengig av "flokken" (samboeren min og meg), men det kan være på grunn av at han ikke hadde noen ordentlig flokk de første årene av livet sitt og derfor er redd for å være alene igjen. De fleste beagleeiere vi har snakket med er helt enige om at det er fantastiske hunder, men de krever mye og er veldig sta. Det hadde nok vært lettere å ha en beagle utenfor de store byene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå