AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Jeg trener et fullkroppsprogram. Si at jeg har tre øvelser som går på lår/rumpe. Må/bør disse trener etter hverandre, eller kan jeg trene en øvelse for rumpe/lår, så feks. en øvelse for rygg, en for bryst, for så å trene en øvelse for lår/rumpe igjen? Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi senteret jeg trener på ikke er så stort, så da er ikke alltid det "neste" på treningsprogrammet mitt ledig, så da trener jeg heller noe annet istedet for å stå og vente.. Merker også at jeg klarer å presse meg bedre når jeg venter ikke trener øvelser for samme muskelgruppe etter hverandre.. Men hva er det optimale? Anonymkode: 20b19...769
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Det viktigste er vel i bunn og grunn at du gjennomfører økta, ikke nødvendigvis ikke hvilken rekkefølge. Hvis jeg skal ta utgangspunkt i egen erfaring, synes jeg det er greit å ta benøvelser og overkroppsøvelser annenhver gang, men det er jo ingen regel som sier at det må være sånn... Så det må du nesten finne ut av selv. Og dersom du blir "tvunget" til å endre rekkefølgen på programmet ditt, så er det ingen krise det:) Anonymkode: 6327f...202
Gjest Spiderman Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Hva er formålet med treningen din? Hvis du trener for å få større muskler så spiller det det en rolle hvis du skal følge prinsippene for mest effektiv muskelnedbrytning.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste er vel i bunn og grunn at du gjennomfører økta, ikke nødvendigvis ikke hvilken rekkefølge. Hvis jeg skal ta utgangspunkt i egen erfaring, synes jeg det er greit å ta benøvelser og overkroppsøvelser annenhver gang, men det er jo ingen regel som sier at det må være sånn... Så det må du nesten finne ut av selv. Og dersom du blir "tvunget" til å endre rekkefølgen på programmet ditt, så er det ingen krise det:) Anonymkode: 6327f...202 1 time siden, Plaskebrus skrev: Hva er formålet med treningen din? Hvis du trener for å få større muskler så spiller det det en rolle hvis du skal følge prinsippene for mest effektiv muskelnedbrytning. Tusen takk for svar begge to! Akkurat nå så ligger jeg i kaloriunderskudd, så målet atm er vel å opprettholde muskelmasse/evt. bygge litt. Øker iallefall jevnt i styrke selv om jeg ligger litt i underskudd. Men over tid er målet mitt å få større muskler. Hva er det beste da? Anonymkode: 20b19...769
Gjest Spiderman Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar begge to! Akkurat nå så ligger jeg i kaloriunderskudd, så målet atm er vel å opprettholde muskelmasse/evt. bygge litt. Øker iallefall jevnt i styrke selv om jeg ligger litt i underskudd. Men over tid er målet mitt å få større muskler. Hva er det beste da? Anonymkode: 20b19...769 Flere øvelser som angriper en muskelgruppe på rad stimulerer muskelvekst best mulig så lenge du finner en motstand som gjør at du holder ut øvelsene samtidig som du kjenner at det brenner i muskelen på slutten. Siden det virker som om du ikke stresser med å bygge muskler tror jeg ikke du trenger å være veldig nøye på om du lar det gå en øvelse mellom. Når jeg trente på med samme formål som deg hadde jeg god effekt av å trene 5sets x5reps på de store muskelgruppene etterfulgt av en øvelse på 3set x8-10reps. Ville også splittet programmet ditt over to dager for å trene fullkropps med flere øvelser per muskelgruppe høres litt mye ut. :).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå