Gå til innhold

Virke usikker på seg selv: Profilbilde på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bytter ofte, fordi jeg stadig tar nye bilder. Liker forandring. Jeg bytter ikke for å få likes og kommentarer.

Anonymkode: 8ee45...7cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva poster du på fb da? Vitenskapelige artikler? Bilder fra museum i Italia? Hva er vitsen med å være på fb dersom du ikke poster noe? Er det ikke det som er vitsen? Atlså - vet mange bruker den kun til kommunikasjon, og det er jo såklart helt greit, og også forståelig. Men det er latterlig om du ser ned på dem (ser på dem som usikre +++, "synes de fleste gjør dette alt for mye") so bruker fb slik som den faktisk er tenkt. 

Anonymkode: 242d1...118

Jeg bruker det slik det er tenkt. Arrangementer, følge med på nyheter og f.eks. nye konserter, kommuniserer med venner på en lett måte og legger ut bilder av milepæler i livet mitt. En sjelden gang (og bare fordi venner/familie vil) legger jeg ut bilder av meg med venner/familie på f.eks. restaurantbesøk eller andre sammentreff. En sjelden gang. Absolutt ikke hver helg. Sist gang jeg la ut et sånt bilde var i julen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hva definerer du som ofte? 

En gang i måneden.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, WinterDawn skrev:

Siste gang du byttet var i oktober? Bytt i vei! Kan innrømme at jeg noen ganger tenker at folk som bytter veldig ofte er usikre, eller eventuelt bare liker å få mye oppmerksomhet. Men dette gjelder folk som bytter til tilsvarende selfie-bilde tre ganger i uken, og gjelder ikke i din situasjon. Når det er sagt, så tenker vi alt for mye på hva andre folk tenker. Bytt til det fine bildet uavhengig av hva vi mener her :) 

Hehe, takk takk! Men så byttet jeg bare en uke før der igjen, da - vet ikke om du fikk med deg det. :) Men du har vel kanskje rett, dette er vel noe jeg overtenker veldig. 

26 minutter siden, morhjertegod skrev:

Legg ut et nytt bilde om du har lyst, drit i hva andre måtte tenke. Jeg tenker ikke at personer som skifter ofte er usikre, jeg tenker eller at  de liker sitt nye profilbilde. Jeg har ikke skiftet bilde av meg selv på lenge, men det er jo kun fordi jeg ikke har noe nytt bilde jeg er fornøyd med. Hvem bryr seg i hva andre gjør på fb, kjør på :)

takk, fint å høre.

TS

Skrevet

Dette kommer 100% an på utseende til personen. Mindre pene mennesker som skifer profilbilde ofte søker stadig etter bekreftelse. Pene mennesker som skifter profilbilde ofte gjør det utelukkende for å hovere.  

Skrevet

Bare bytt bilde, jeg har aldri hørt noen snakke om dette.

Jeg vil faktisk si at du virker usikker som ikke tør. Drit i hva andre sier og gjør som DU vil 😊 Har fremdeles tilgode å høre at noen har dødd av å bytte profilbilde 😜

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Cashbah skrev:

Jeg bruker det slik det er tenkt. Arrangementer, følge med på nyheter og f.eks. nye konserter, kommuniserer med venner på en lett måte og legger ut bilder av milepæler i livet mitt. En sjelden gang (og bare fordi venner/familie vil) legger jeg ut bilder av meg med venner/familie på f.eks. restaurantbesøk eller andre sammentreff. En sjelden gang. Absolutt ikke hver helg. Sist gang jeg la ut et sånt bilde var i julen.

Hvor finner jeg denne fasiten om hva Facebook er tenkt å brukes til? Er det noe av det som står som liten skrift under betingelsene?

Til HI - jeg syns de som legger ut så godt som identiske bilder av seg selv flere ganger i uka kan virke usikre. Jeg skifter profilbilde med jevne mellomrom, men gjerne da til noe som er relatert til årstiden, høytider eller noe annet relevant i livet mitt.

• Liker 3
Skrevet

jeg satt å bytta bilder hyppig i fjor høst fordi jeg hadde tatt så mange fine sommerbilder. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Altså, jeg har bekjente jeg er venn med på facebook som skifter profilbildet flere ganger i uken konstant, og det er så irriterende. Det er på grensa til at jeg fjerner vedkommende som venn liksom, men det du beskriver; at du bytta i oktober og vil bytte nå; det syns jeg er helt greit. Selv prøver jeg bare å skifte en gang i året, men hendte i høst at jeg bytta i juli og bytta igjen etter en måned fordi jeg var usikker på det jeg la ut i juni; så til spm. ditt; Ja jeg syns de som bytter for ofte er de som virker usikre på seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare bytt, jeg tenker ikke over sånt. Å bytte regelmessig en gang i uka, er litt ekstremt, men dersom man finner et nytt bilde man synes man ser pen ut på bør man jo få lov til å bytte. Noen er kanskje usikre og behøver bekreftelse, men jeg bryr meg ikke så veldig mye. Du slår ikke venninna mi som annonserte at hun skulle bytte profilbilde på facebook og dermed arrangerte fotoshoot som alle venninnene i gjengen hennes måtte delta på. Det er samme prosedyre hver gang hun skal ha nye profilbilder: En står for styling av hår, en må holde aluminiumfolie for å sikre god belysning, en må ta bilder og en må dirigere poseringene hennes. Det er ikke tull, og det skjer også regelmessig at snappene hennes må dirigeres på samme måte. DA er man usikker på seg selv. Om man tar en selfie i ny og ne og velger å bytte bilde av og til, så er ikke det noen stor sak.

Anonymkode: bf23a...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst: JA - dette er et såkalt I-landsproblem, og i den store sammehengen en bagatell, og nesten ikke det en gang - jeg er klar over det. :)

Likevel: Synes dere folk som skifter profilbilde på fb ofte virker usikre? (Og hva er "grensa" for hyppighet i så fall?") . Har oppdrevet et nytt, og veldig fint bilde av meg selv nå, som jeg veldig gjerne skulle skiftet til - men tørr ikke! Sist gang jeg skiftet var i slutten av oktober, men før der var det bare en uke siden jeg skiftet. (Skjedde noe i livet som gjorde jeg byttet.) Og utover det byttet jeg kanskje 3 ganger i tilegg til dette forrige år... 

En venninne av meg snakket så mye om det sist vi drakk kaffi sammen: At de som eksponerer seg mye gjerne er usikre. Jeg kan jo se at det stemmer, og jeg vil også si at jeg på flere områder er usikker, men ikke mer enn normalt. Grunnen til at jeg vil bytte er rett og slett at jeg vil vise et fint bilde av meg. 

Hva er deres tanker rundt dette?

I alle fall sånne blondiner som skifter profilbilde flere ganger i uken, eneste forskjellen er litt annen sminke, en litt annen vinkel...

men fortsatt duckface... hehe :D 

Jeg tenker at de har dårlig selvtillit og stadig må ha bekreftelse i form av likes for å føle seg verdifulle og sett...

og de blir skikkelig lei seg om det nye profilbildet fikk færre likes enn det forrige, så da tar de et nytt og håper å få flere likes.

Anonymkode: a4ab9...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misunner de som kan ha profilbilde! :) 

Har aldri profilbilde, fordi jeg er redd for hva andre mener om utseendet mitt og fordi jeg er VELDIG ufotogen

Anonymkode: f68e0...472

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misunner de som kan ha profilbilde! :) 

Har aldri profilbilde, fordi jeg er redd for hva andre mener om utseendet mitt og fordi jeg er VELDIG ufotogen

Anonymkode: f68e0...472

Nå kjenner jeg de fleste på vennelista mi, og de vet allerede hvordan jeg ser ut. Så jeg skjønner ikke helt problemet ditt.

Skrevet

Jeg kjenner en jente som skifter profilbilde gjerne flere ganger daglig. Legger ut mange bilder av seg selv, mange som er omtrent helt like. 

Mitt profilbilde er 2 år gammelt. 

• Liker 1
Skrevet

Drit da i hva andre tenker om det! Har du lyst til å bytte bilde hver dag, så gjør det, og har du lyst til å bytte hvert skuddår, så gjør du det. Alt folk skal legge seg bort i... 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bytt, jeg tenker ikke over sånt. Å bytte regelmessig en gang i uka, er litt ekstremt, men dersom man finner et nytt bilde man synes man ser pen ut på bør man jo få lov til å bytte. Noen er kanskje usikre og behøver bekreftelse, men jeg bryr meg ikke så veldig mye. Du slår ikke venninna mi som annonserte at hun skulle bytte profilbilde på facebook og dermed arrangerte fotoshoot som alle venninnene i gjengen hennes måtte delta på. Det er samme prosedyre hver gang hun skal ha nye profilbilder: En står for styling av hår, en må holde aluminiumfolie for å sikre god belysning, en må ta bilder og en må dirigere poseringene hennes. Det er ikke tull, og det skjer også regelmessig at snappene hennes må dirigeres på samme måte. DA er man usikker på seg selv. Om man tar en selfie i ny og ne og velger å bytte bilde av og til, så er ikke det noen stor sak.

Tuller du??!!

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker de selvsikre. Ikke at folk som oppdaterer sjeldent-aldri virker mindre selvsikre. 

Jeg er en relativt selvsikker person selv, så klart jeg vil se selvsikkerhet i andre og vice versa. Når jeg tenker folk er usikre, så tenker jeg mer på det og innser at de kun er en refleksjon av meg selv. 

Anonymkode: a467a...8af

Gjest revestrekjenta
Skrevet

Folk som skifter mer enn 1 gang i halvåret burde skamme seg. Folk som skfiter hver uke.. OMG! sinnyskt!

Gjest The damned
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker de selvsikre. Ikke at folk som oppdaterer sjeldent-aldri virker mindre selvsikre. 

Jeg er en relativt selvsikker person selv, så klart jeg vil se selvsikkerhet i andre og vice versa. Når jeg tenker folk er usikre, så tenker jeg mer på det og innser at de kun er en refleksjon av meg selv. 

Anonymkode: a467a...8af

Enig. Folk som er usikre har ofte et gammelt bilde eller ikke noe bilde i det hele tatt. Tenker heller at de som skifter bilde veldig ofte er ute etter oppmerksomhet og det er jo helt greit det.

Bryr meg fint lite egentlig og man kan faktisk slutte å følge innleggene til folk hvis det er SÅ vannvittig irriterende som noen skal ha det til at det er

Hva folk vil bruke facebook til er da deres sak. Akkurat som det er noen mal som alle må følge..

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, super-s skrev:

Tuller du??!!

Nei det er ikke tull - men hun er et ekstremt tilfelle. Det er noen som legger veldig mye betydning i snapper, bilder på facebook og særlig profilbilder på facebook. Egentlig betyr ikke dette noen ting i det store bildet, men noen virker å leve mer gjennom sosiale medier og arrangerer livet på en sånn måte at livet deres fremstår som attraktivt for andre mennesker på sosiale medier og tenker og lever gjennom facebook, insta, osv. Moralen i historien er: Ingen bryr seg like mye som man tror folk gjør. De som går rundt og irriterer seg hardt over hva folk foretar seg på sosiale medier (som profilbilder) og tenker mye over hva andre folk gjør, tror jeg er de som også lever gjennom sosiale medier. Folk tillegger så mye mening i sosiale medier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...