Gå til innhold

Krimgåten på Tines melkekartonger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd deg på årets påskekrim på melkekartongene, og har du funnet hvem som er den skyldige?
Jeg tror jeg vet det! :jepp:  Tips: Se på Tines nettside, der er bildene større enn på melkekartongene. 

Spoiler

Å nei du din juksemaker, jeg vil ikke avsløre svaret mitt riktig enda! :nigo:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns den var enklere enn fjorårets hvertfall. Skal ikke avsløre fasiten jeg heller, men løsningen er åpenbar om man bare bruker par minutter på hver rute.

• Liker 2
Skrevet

Denne løste jeg på kun et par minutter. Løsningen finnes i bildene. Tidligere har jeg syntes at krimgåtene har hatt helt tullete og lite logiske løsninger, mens i år var det nesten for lett... ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling på logikken? Synes fremdeles den var helt randomisert selv om svaret i år gav seg selv.

Anonymkode: a8870...0c5

• Liker 1
Skrevet

Logikken er å forvirre og lede sporet fra den skyldige. Det er typisk at forfatteren lager noen mistenksomme karakterer og litt innviklede dialoger. Men som oftest ligger ikke hintene i dialogene men i selve tegningene.

AnonymBruker
Skrevet

Denne var overdrevet enkelt ja, og jeg som trodde det faktisk var et mysterie man måtte tenke litt på :P

Anonymkode: ebd0d...103

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare det at han Riisegrisen stikker fingrene sine nedi den eggekassen for å få lim på fingrene?

Anonymkode: 3d137...28b

Skrevet
9 minutter siden, Devilheart skrev:

Syns den var enklere enn fjorårets hvertfall. Skal ikke avsløre fasiten jeg heller, men løsningen er åpenbar om man bare bruker par minutter på hver rute.

8 minutter siden, Viand skrev:

Denne løste jeg på kun et par minutter. Løsningen finnes i bildene. Tidligere har jeg syntes at krimgåtene har hatt helt tullete og lite logiske løsninger, mens i år var det nesten for lett... ;)

Ja, enig med dere. Det gjelder å studere detaljene i hver av rutene.

Men hva er egentlig motivet for gjerningspersonen?  Jeg lurer på h*n har avtalt et samarbeid med en av de andre?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare det at han Riisegrisen stikker fingrene sine nedi den eggekassen for å få lim på fingrene?

Anonymkode: 3d137...28b

Riisegrisen :ler: 
Det er ganske tydelig at noen av figurene hinter til virkelige personer. Slik har det jo vært tidligere også.

• Liker 1
Skrevet

Enig i at denne var for enkel, men savner også et motiv. (Ja, leser for mye krim.....)
Selv 9-åringen tok denne på første gjennomlesning.

• Liker 1
Skrevet

Årets oppgave var skuffende enkel, og det gir ikke mening, da det ikke blir presentert noe konkret motiv for at gjerningspersonen skulle gjøre det. Løsningen var egentlig bare forvirrende, og litt skuffende. :P

• Liker 1
Skrevet

Tidligere år har løsningen ikke vært så tydelig på bildene, men handlet mer om å finne et skjult motiv.

Skrevet

Flere som er for for å ikke avsløre fasiten før påske? De som ikke klarer å vente, kan gå til Tines side på Facebook. Folk pleier å komme med sine løsninger der, og jeg også har samme konklusjon som er skrevet der.

Skrevet
7 minutter siden, Devilheart skrev:

Flere som er for for å ikke avsløre fasiten før påske? De som ikke klarer å vente, kan gå til Tines side på Facebook. Folk pleier å komme med sine løsninger der, og jeg også har samme konklusjon som er skrevet der.

God idé! Det ødelegger spenninga hvis svaret blir avslørt for tidlig.

Skrevet (endret)

Føler meg dum som ikke klarer å finne ut av denne :klo:

edit:
hahahahaahah nå så jeg det!!!!

Endret av duftlys
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper dere Tine-produkter i det heile tatt?

Jeg boikotter i alle fall disse produktene alt jeg klarer.

Det er utelukkende positivt at Tine for en del konkurranse. (for eksempel Q-meieriene)

Anonymkode: 90c9b...cf4

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper dere Tine-produkter i det heile tatt?

Jeg boikotter i alle fall disse produktene alt jeg klarer.

Det er utelukkende positivt at Tine for en del konkurranse. (for eksempel Q-meieriene)

Anonymkode: 90c9b...cf4

Du trenger ikke kjøpe Tine-produkter for å se krimgåten, den ligger også på nettet.

• Liker 6
Skrevet

Oppdaget en ny detalj, vet ikke om det er relevant eller helt ubetydelig, men når de plukker eggene så er lokkene på kasse B og C helt åpent, mens A holder på å lukke seg igjen. Tenker enten det er Geir selv som ikke åpnet lokket helt, eller så har den mistenkte tuklet med det. Ellers har jeg ikke lagt merke til andre mistenkelige detaljer enn det åpenbare.

Skrevet

Den var lett. Var som å løse krimgåta i et Donald-blad jo... Skuffende..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet juksemakeren og forstår hva motivet er. Litt irriterende at jeg ikke kan avsløre motivet her, for da avslører jeg jo samtidig svaret på gåten. Hrmpff.

Anonymkode: c29f6...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...