Gå til innhold

Min mor spurte ut ny kjæreste om tidligere sexliv!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en ny kjæreste, vi har vært sammen i 4 mnd, og jeg er 24 og han 26. Det er ganske seriøst (ja, vi har enda ikke vært sammen så lenge, men det er liksom trygt og godt, og vi planlegger at det blir oss liksom), og jeg har fortalte allerede hjemme før vi ble sammen at jeg hadde møtt en mann. Nå etter 4 mnd sammen tenkte vi at det var greit å møte hverandres foreldre, og vi ble tilfeldigvis invitert hjem til mine foreldre på en casual lørdagsmiddag (kvelds). Jeg har aldri tatt med en fyr hjem til mine foreldre, bortsett fra vgs-kjæresten. 

Altså! Hvor skal jeg begynne! 

Vi kommer, de hilser og det er relativt god stemning. Jeg har forståelse for at foreldre kan være bekymra og vil spørre litt spørsmål rundt hvilken type person dette her er, men man kan jo få et ganske godt bilde av hvilken type person det er utifra vanlig bli kjent prat, og se an oppførsel som gjest. Uansett så stiller min mor ganske sånn ... hva skal jeg si, direkte spørsmål, om arbeidet hans og de vanlige tingene, helt vanlig det altså, men på en ... direkte måte, og litt fiendtlig? Ikke direkte fiendtlig da, men ikke sånn det er helt hyggelig småprat liksom. Mer sånn "har du godt forhold til arbeidsgiveren din?", "hvor mange år har du hatt trygg inntekt?", rett og slett sånn spørsmål for å sjekke ut hans "credentials", hun kunne spurt alt dette men på en mer vanlig og hyggelig måte synes jeg. Jeg prøver å hinte frempå at det var da voldsomt itl "avhør", men hun fortsetter. Jeg og kjæresten sender noen blikk, og han beroliger meg at det går greit. 

Men så kommer problemet! hun begynner å spørre om hans tidligere sexliv! Først om han har hatt mange kjærester, og det er helt OK spørsmål, men så om han har hatt mye tilfeldig sex. Jeg sier at han ikke trenger å svare på det, og om mamma kan slutte med de gravende spørsmålene. Men hun fortsetter "hva tenker du om utroskap?", "jeg regner med du ikke liker sær sadistisk sex?", jeg prøver å stoppe henne, men det er liksom ... hun bare fortsetter, når vi prøver å få samtalen over på noe annet, så kommer hun med oppfølging. Hun spør til og med om han har sjekket seg for kjønnssykdommer før han møtte meg! Min mor har aldri snakket noe særlig med sex med meg, og bare at hun kan snakke om sadistisk sex foran meg er helt sært, men det er jo totalt feil å spørre kjæresten min om det!? Hva har hun med det å gjøre, og hvorfor bryr hun seg!? Jeg sa at om hun ikke kunne slutte å spørre om slike ting så var det kanskje på tide vi gikk. Hun skjerpa seg litt da. Senere spør hun når kjæresten min er klar for å få barn, og at hun håper han vet at noe barn utenfor ekteskap ikke er greit i denne familien (noe min mor aldri en gang har ytret til meg). Vi går like etterpå. 

Jeg og kjæresten har snakket om det, og han tok det greit, men ble litt satt ut. Jeg er nok mer satt ut, og jeg har beklaget til kjæresten, og vi klarte i det minste å le litt av det. Men jeg er så sykt flau av mamma! Er dette grei oppførsel? Kan det unnskyldes med at hun er en bekymret mor, og er redd for at "veslejenta" skal bli såret? Jeg synes dette er LANGT over streken, det er å tråkke meg og kjæresten på tærne, og superfrekt, og respektløst. Jeg har rett og slett ikke lyst til å ta med kjæresten på besøk dit mer, eller at de skal måtte treffes mer. Sendte en melding til mamma om at jeg synes hun burde tenke over hvordan hun hadde oppført seg, og at jeg håpte hun kunne unnskylde seg til kjæresten min. 

Hva tenker dere? Tar jeg feil? Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: b0216...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fortelle din mor at dere rett og slett ikke kan være sammen med henne om hun ikke kan oppføre seg. Langt over streken, og jeg mener at kjæresten din skal skjermes for den slags avhør i fremtiden. Om hun gjør det igjen, ville jeg tatt med meg kjæresten og gått med en gang hun begynte. Hver gang. Helt til hun skjønner at hun er mor til en voksen kvinne, og ikke mafiaboss eller hva hun innbiller seg.

• Liker 7
Skrevet

Haha! Utrolig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, unnskyld at jeg ler, men ser det for meg. :fnise:   Mammaen din som avhører fyren din, du er muggen og han svetter.. :P 

Om dere overlever dette, og han ikke rømmer, så er han en fyr som sikkert er verdt å ta vare på.. Grei test...

Når det gjelder moren din, så ville jeg tatt en ordentlig prat om det, og si at dette ikke skal skje igjen!

Anonymkode: 282d1...e1f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette ikke er en trolletråd (noe det nesten må være?) så vil jeg si kjæresten din er en pushover. Du skal være glad for at det ikke var meg som var med hjem for å møte foreldrene dine for første gang for å si det sånn, jeg ville ha satt ned foten allerede ved spørsmål som "har du godt forhold til arbeidsgiver" og "hvor lenge du har hatt trygg inntekt". Den slags "avhør" har jeg blitt utsatt for en gang for mye da jeg var yngre og aldri igjen for å si det sånn, og det hadde selvsagt vært ennå mindre greit med spørsmål som handler om tidligere kjærester og attpåtil sexliv!

Jeg kan være ganske tøff om jeg føler meg konfrontert, noe du og moren din ville ha merket om det var meg. Jeg hadde ganske enkelt forklart at dette samtaletemaet er dødt og at jeg går om det ikke respekteres. Etter det ville jeg ha bedt deg ta det opp og sagt til deg at jeg ikke hadde funnet meg i dårlig oppførsel fra familie. I ytterste konsekvens hadde jeg revurdert forholdet (dvs. ikke med en gang, men mer som en følge av at jeg ikke hadde forestilt meg at dette kunne endre seg). Joda, det er mange som sier at det ikke er familien man er sammen med, noe som for så vidt er sant. Men treffer man noen på et såpass seriøst grunnlag som noen å leve sammen med og potensielt stifte egen familie med så er den øvrige familiens oppførsel viktig. Det å "gifte meg inn i" en familie der flere av medlemmene er såpass ressurssvake rent sosialt er helt uaktuelt. 

Anonymkode: d3cdb...2f8

• Liker 2
Skrevet

Tøff mor! Herlig.  😂

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har tre spørsmål til deg:

1) Hva er faren din laget av, er det ikke mulig for han å stoppe ufinhetene fra din mor?

2) Hvorfor tok du ikke din mor til side og forklarte på en skikkelig måte at hvis det kommer et nærgående spørsmål til så reiser dere dere og går?

3) Hvorfor i all verden degraderer du en alvorlig krenkelse av din og kjærestens privatliv til en SMS? Slike ting prater man om, en SMS er ikke egnet også fordi du fritar motparten for enhver form for respons. Telefonsamtale er minimumskravet, men egentlig bør du dra dit og snakke med henne og konfrontere henne skikkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Jerry Lee skrev:

Tøff mor! Herlig.  😂

Snarere frekkhet og manglende sosiale antenner. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo skammelig at hverken du eller din far brøt inn! Spesielt deg. Du burde jo eksplodert hvis det kom så langt, eller tydelig stoppet henne lenge før. Jeg hadde aldri tilgitt kjæresten min om han hadde latt familien sin snakke slik til meg. 

Anonymkode: ddf0d...6b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva i? Dette høres jo nesten ut som en episode av "friends" eller evt "meet the parents". Hadde hun forventet et ærlig svar dersom han faktisk hadde likt BDSM? Synes jeg ser for meg kjæresten min sitter ved middagsbordet til min mor og legger ut om brystvorteklyper, pisker, floggere og plugger.

Anonymkode: 68bc0...bb2

Skrevet

Jeg ville vært veldig skeptisk til å gifte meg inn i din familie. Det virker jo som om det har gått bra med deg, men å få en svigermor (og svigerfar som ikke brøt inn) helt uten sosial IQ er en potensiell fremtidig bombe! Ser for meg når familiene fra begge sider skal møtes, sammen med venner.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg ville vært veldig skeptisk til å gifte meg inn i din familie. Det virker jo som om det har gått bra med deg, men å få en svigermor (og svigerfar som ikke brøt inn) helt uten sosial IQ er en potensiell fremtidig bombe! Ser for meg når familiene fra begge sider skal møtes, sammen med venner.

Helt enig.

Dessuten er det helt jævlig å sitte der å få alle spørsmålene. Ja, vi er sammen fortsatt, men jeg har ikke noe forhold til de som stilte alle spørsmålene (ikke svigers, men andre i min kjærestes familie.)

Jeg finner det også rart at du ikke tok din mor der og da, og at din far ikke brøt inn.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hulderen skrev:

1 minutt siden, Jolene skrev:

Helt enig.

Dessuten er det helt jævlig å sitte der å få alle spørsmålene. Ja, vi er sammen fortsatt, men jeg har ikke noe forhold til de som stilte alle spørsmålene (ikke svigers, men andre i min kjærestes familie.)

Jeg finner det også rart at du ikke tok din mor der og da, og at din far ikke brøt inn.

Til dere, og de andre som kommenterer at vi ikke brøt inn: pappa virket skjemmet han også, og jeg var det, og jeg skulle nå ønske at jeg hadde sagt sterkere i fra. Pappa prøvde også å komme inn på andre samtaleemner. Det som var så rart ... som gjorde at jeg ikke fyrte opp var liksom at hun gjorde det så ... smidig? liksom inni mellom, vi begynte å snakke om noe annet, ble litt god stemning igjen, og så var hun på an igjen. som om det var greit. Som om jeg ikke hadde noe å bli sint for. Og det som er så rart er at min mor er da for søren ikke slik til vanlig. Jeg er så flau over henne. Og etter at flere har kommentert det også litt meg selv også, at jeg ikke bare gikk med det samme. Men det var liksom, hver gang jeg sa fra, så tenkte jeg at nå kom hun til å stoppe, jeg forventet jo ikke at det skulle bli slik utover kvelden. Jeg har beklaget på mine egne vegne overfor kjæresten nå. Han tar det helt fint, og som sagt vi lo litt av det. Han følte heldigvis ikke at jeg hadde overlatt ham til "gribben", og han skjønte at det var vanskelig for meg å si ifra på en bedre måte, han følte ikke at jeg hadde latt mamma tråkke på ham. 

Jeg tror min far var mer perpleks, eller sånn at han ble så satt ut, og prøvde bare å dekke over med å snakke videre blidt om andre ting. Så kjæresten fikk i det minste godt inntrykk av ham, de hadde en god tone. 

Grunnen til at jeg kun har sendt SMS er at jeg rett og slett ikke har orket å høre noe fra min mor. Jeg er så sint og flau. 

TS.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snarere frekkhet og manglende sosiale antenner. 

Du har din mening, jeg har min. ☺

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere, og de andre som kommenterer at vi ikke brøt inn: pappa virket skjemmet han også, og jeg var det, og jeg skulle nå ønske at jeg hadde sagt sterkere i fra. Pappa prøvde også å komme inn på andre samtaleemner. Det som var så rart ... som gjorde at jeg ikke fyrte opp var liksom at hun gjorde det så ... smidig? liksom inni mellom, vi begynte å snakke om noe annet, ble litt god stemning igjen, og så var hun på an igjen. som om det var greit. Som om jeg ikke hadde noe å bli sint for. Og det som er så rart er at min mor er da for søren ikke slik til vanlig. Jeg er så flau over henne. Og etter at flere har kommentert det også litt meg selv også, at jeg ikke bare gikk med det samme. Men det var liksom, hver gang jeg sa fra, så tenkte jeg at nå kom hun til å stoppe, jeg forventet jo ikke at det skulle bli slik utover kvelden. Jeg har beklaget på mine egne vegne overfor kjæresten nå. Han tar det helt fint, og som sagt vi lo litt av det. Han følte heldigvis ikke at jeg hadde overlatt ham til "gribben", og han skjønte at det var vanskelig for meg å si ifra på en bedre måte, han følte ikke at jeg hadde latt mamma tråkke på ham. 

Jeg tror min far var mer perpleks, eller sånn at han ble så satt ut, og prøvde bare å dekke over med å snakke videre blidt om andre ting. Så kjæresten fikk i det minste godt inntrykk av ham, de hadde en god tone. 

Grunnen til at jeg kun har sendt SMS er at jeg rett og slett ikke har orket å høre noe fra min mor. Jeg er så sint og flau. 

TS.

Jeg skjønte at du hadde prøvd å stoppe henne, det kom godt frem av hovedinnlegget. 

Hun virker ikke som hun respekterer deg, siden hun ikke lot seg stoppe. Så det er nok ikke lett å kneble henne i en annen setting heller. Du får bare prøve å holde henne unna din kjærestes familie, ikke godt å vite hvilke spørsmål hun kan finne på å stille dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde min mor vært som din hadde jeg spart meg for minst to idioter...

Like greit å få avklart ting først som sist:danse:

Anonymkode: 4a3c1...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynnende demens? Eller har hun tidligere hatt maniske perioder eller annen psykisk sykdom?

Anonymkode: eedce...578

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kansje kjæresten din skulle snudd spørsmålene til din mor:hoho:

Anonymkode: 210df...4a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i? Dette høres jo nesten ut som en episode av "friends" eller evt "meet the parents". Hadde hun forventet et ærlig svar dersom han faktisk hadde likt BDSM? Synes jeg ser for meg kjæresten min sitter ved middagsbordet til min mor og legger ut om brystvorteklyper, pisker, floggere og plugger.

Anonymkode: 68bc0...bb2

Innlegget til TS høres faktisk ut som dagens episode av Svenske Hollywoodfruer hvor så og si akkurat det samme skjedde, bare at det var kjæresten til den ene fruens sønn som fikk gjennomgå samme type spørsmål..

Anonymkode: f0769...41e

Skrevet

:skratte:

Du burde snakke med både faren og moren din. Faren din for å avklare om hun har begynt å oppføre seg merkelig i det siste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...