Jens Skrevet 19. oktober 2004 #1 Skrevet 19. oktober 2004 Har nå kommet meg ut i uke 13 og har såvidt nå vent meg til tanken på att jeg faktisk skal ha barn. Derfor har jeg nå begynnt tenke litt på barnerom. Men, hvordan innreder man ett rom til baby?Hva sover de i?Ser for meg en nydelig vugge, litt sånn gammeldags. Hvor får man kjøpt baby rom effekter?Er vugge en dum ide?Er jo helt grønn.
Elbereth Skrevet 19. oktober 2004 #2 Skrevet 19. oktober 2004 Til mine barn hadde jeg vugge i stua, hvor de sov på dagtid. De sov gjerne et lur i vogna utendørs, evt i gangen hvis været var dårlig. På soverommet hadde jeg sprinkelseng med bunn som kan reguleres opp og ned, og den kunne de bruke til de var ca 2-3 år. Ei vogge er grei å bruke de første månedene, men når ungene begynner å bevege seg mye, kan det blir litt usikkert. Møbler til barnerom finner du på vanlige møbelhus og på litt mer velassorterte babyutstyrsforretninger. Sjekk gule sider for stedet du bor.
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #3 Skrevet 19. oktober 2004 Har nå kommet meg ut i uke 13 og har såvidt nå vent meg til tanken på att jeg faktisk skal ha barn. Derfor har jeg nå begynnt tenke litt på barnerom. Men' date=' hvordan innreder man ett rom til baby?Hva sover de i?Ser for meg en nydelig vugge, litt sånn gammeldags. Hvor får man kjøpt baby rom effekter?Er vugge en dum ide?Er jo helt grønn.[/quote'] Sprinkelseng, vugge og vogn er alle ypperlige å bruke- Her i gården blir det vugge de første mnd, vogn ute og så sprinkelseng. Noen har stellebord på banrerommet , andre har på badet. Ellers så trenger man ikke så mye i begynnelsen, men en sånn musikk uro er koselig og ha over sengen. Myke tepper og barnedyne ( ikke pute!) er også kjekt og ha. Voksipose ( til vogn ) er kjempe kjekt når de er noen mnd større og om vinteren :-)
Fakse Skrevet 19. oktober 2004 #4 Skrevet 19. oktober 2004 Denne har min søster til sin baby, og hun er veldig fornøyd med den. Det kan kjøpes en ekstra del, sånn at sengen kan være liten når barnet er nyfødt og større når barnet vokser. Bunnen kan reguleres i høyden.
Elbereth Skrevet 19. oktober 2004 #5 Skrevet 19. oktober 2004 Denne har min søster til sin baby' date= og hun er veldig fornøyd med den. Det kan kjøpes en ekstra del, sånn at sengen kan være liten når barnet er nyfødt og større når barnet vokser. Bunnen kan reguleres i høyden. Den så jo veldig grei ut. Praktisk med de hjulene.
*Emma* Skrevet 19. oktober 2004 #6 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har kjøpt vugge (på bruktmarked) og betalte 300,- for den. De har også endel på Finn som ser helt fine ut. De har massevis av flotte vugger på feks babyshop men jeg vil ikke betale 30000,- for en vugge som babyen kun skal ligge i noen få mnd. Min erfaring fra forrige barn er at sprinkelsengen ble alt for stor de første mnd. Vi prøvde nemlig å legge han rett i den og det virket som den "skremte ham" for han fikk så god plass. Vi måtte etterhvert la han sove i vognen inne på soverommet vårt men det kommer jo litt ann på hvordan man bor om det er praktisk eller ikke.
Cilla Skrevet 19. oktober 2004 #7 Skrevet 19. oktober 2004 Vi hadde vugge nede i stua og sprinkelseng oppe på soverommet. Vugga brukte Ida de første 3 mnd ca, etter det sovnet hun ikke i den lenger. Vi fikk den i julegave av mine foreldre, og synes det er litt dumt å ha fått en dyr gave som knapt hat blitt brukt. Mange nyfødte sovner ikke i den stoooooore (for dem) sprinkelsenga, det løste vi med å ha en mykt pledd som vi formet som er "krybbe" rundt henne. Vi pakket henne også godt inn i et teppe rundt henne. etter det fikk hun sove ganske fort. Hadde aldri kjøpt en vugge til mange tusen for å ha som seng, for den holder bare noen få mnd, så må en gå over til spinkelseng for hvis ikke så kan de rulle ut over kanten. Vet mange bruker en kurv de først mnd, det er et billigere alternativ.
Plonk Skrevet 19. oktober 2004 #8 Skrevet 19. oktober 2004 Vi har også vugge i stuen og sprinkelseng på soverommet. Kjøpte begge brukt - sengen gjennom annonse i avisen, den er kanonfin og vi betalte bare 300 kroner for den (med nesten ubrukt madrass og alt) - og vuggen gjennom noen bekjente, den er også utrolig flott og vi fikk den for kr 500. Det lønner seg absolutt å kjøpe brukt! Vi har kjøpt nesten alt brukt, fikk barnevogn i bruktbutikk til 3000 spenn. Siden nesten alle folk synes de må kjøpe flunkende nytt til sin lille spire, blir det veldig mye flott og lite brukt å få tak i på bruktmarkedet for oss andre som ikke tar det SÅ nøye. Mye blir jo bare benyttet i noen måneder, og siden markedet flommer over av brukte ting blir prisen lav også. Og klær har vi ikke kjøpt i det hele tatt, bare et par bodyer på H&M. Har fått tonnevis av klær av venner som er ferdige med småbarn, pluss alle gavene vi har fått etter at Plonkeliten ble født, store mengder med klær i alle størrelser!
monja Skrevet 19. oktober 2004 #9 Skrevet 19. oktober 2004 Vår lille gutt elsker å sove i vogna si, og gjør det både på dagen og på natta.
Elle Melle Skrevet 19. oktober 2004 #10 Skrevet 19. oktober 2004 Men for all del, ikke bruk en madrass du har kjøpt brukt! Skal du kjøpe EN ny ting, må det være madrassen. Gamle madrasser kan øke risikoen for krybbedød, og det er ikke en besparelse man bør gjøre.
diddi Skrevet 19. oktober 2004 #11 Skrevet 19. oktober 2004 Vugge er en koselig ting som kan gå i arv i familien. Vi fikk låne den som min søster hadde som liten og begge barna mine lå i den i ca 6 mnd. (Liten Ikea-vugge) Så siden mannen min sier det ikke blir fler enn to så skal hun få den tilbake nå. Etter på har de brukt/bruker sprinkelseng. (Også arvet). Bunnen kan senkes når barnet blir større, slik at det ikke faller ut. (Kjøp gjerne på loppis og mal/dekorer som du ønsker.) På dagtid sov/sover barna mine i vogna si utendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå