lakrisbåten Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Jeg har fått utredning hos gynekolog og de har ikke funnet noe fysisk galt med meg. Jeg lurer likevel på forskjellige ting som jeg ikke føler jeg får til noen dialog med gynekologen rundt. For eksempel hva betydningen av kosthold har å si for fertilitet. Er det slik at hvis jeg har normal eggløsning så har ikke kostholdet mitt ikke har noe å si? Feks drikker jeg altfor mye pepsi max og spiser en del snop (prøver å kutte ned). En annen ting er lutealfaser: mine er litt korte og jeg har lange faser før eggløsning, rundt 17 til 20 dager, og jeg lurer på om det har noe å si. Men hun svarer ikke skikkelig på spørsmålene mine. Jeg synes det er frustrerende, tiden går og jeg vil gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre annerledes og hva som kanskje er grunnen til at vi sliter sånn med å bli gravide. Føler dere at dere kan snakke om slikt med gynekolog eller er de bare opptatt av det medisinske?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Hva/hvordan svarer hun da, og hva gjør du når du føler du ikke får svar på det du spør om? Det kan også være du spør på litt feiltidspunkt, at hun konsentrerer seg om det hun holder på med, og ikke svarer ordentlig fordi hun har fokus et annet sted. Vent med å spørre til du har hennes fulle oppmerksomhet, ikke mens hun graver rundt oppi huttetua. Om hun gir et svar du føler ikke holder mål, spør igjen, omformuler, og vær litt mer pågående. Og om du ikke føler du kommer frem, be evt om å få en annen gynekolog. Anonymkode: 044af...e57
Biloba Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Gynekologen har trolig lite kunnskap om kostholdets betydning. Temaet er ikke ferdigstudert, det er ikke sikkert hun er spesielt interessert i kostholdets innflytelse, og hun vil nok ikke gi råd ut fra små enkeltstudier av usikker kvalitet hvis hun ikke føler seg kompetent på temaet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå