Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fått tilbud på jobb hos glitter, men er sjokkert over hvor dårlig betalt det var!

er 32 år gammel med masse erfaring innen servicebransjen( hotell, butikk), jobbet siden jeg var 17 år.

har også fagbrev men det er ikke innen butikkyrket, men at ingenting av dette skal påvirke lønnen er jo....rart? jeg er nå på 2 års ansinnitet etter glitters målestokk??  da 144 kr timen!  er dette normalt i disse yrkene?! har en annen jobb innen hotel som jeg tjener mye mer..

Anonymkode: efa5a...e3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"i disse yrkene" ? 

Hvis du ser på www.butikksjef.com kan du se tarifflønn og se hvordan du ligger an å ift det

Du kan snakke med fagforbundet hvis du er organisert 

Du kan ta dette opp med din leder / HR i glitter

Så mye man kan gjøre istedenfor å sutre på KG :D 

Anonymkode: dae2e...ef8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"i disse yrkene" ? 

Hvis du ser på www.butikksjef.com kan du se tarifflønn og se hvordan du ligger an å ift det

Du kan snakke med fagforbundet hvis du er organisert 

Du kan ta dette opp med din leder / HR i glitter

Så mye man kan gjøre istedenfor å sutre på KG :D 

Anonymkode: dae2e...ef8

Herregud hvor frekk du er! Fikk du det godt inni deg nå av å være ekkel mot noen som stiller et helt kurrant spørsmål på et forum? Good for you.

Ts:

Er du organisert? Isåfall ta det opp med de, hør hva som er rette tarifflønn for deg. Det høres rart ut at du skal ha så lav timelønn. Jeg har en bror på 18 som jobber som ekstrahjelp i kassa på en matvarebutikk, helt ufaglært og hans første jobb, og han har nesten 200kr i timen, i tillegg til kveldstillegg og helgetillegg. 

Anonymkode: ba941...092

Skrevet

Det hørtes veldig lite ut. Du har mer erfaring enn meg og jeg har 155 kr timen i butikk. Hør med en evnt fagforening før du godtar det

AnonymBruker
Skrevet

144 var lite ja. De som ikke har fullført VGS (ved at de enten går i 3.året og er 18 år, eller rett og slett ikke er ferdige) har hos oss 156.4. Så får de kveldstillegg og sånn der vanlige ting, samt en viss økning i lønn hvis de har jobbet en stund eller har erfaring. Dessuten får man et lite tillegg når man er ferdig med videregående og kan vise til studiekompetanse.

Du skal ha minst 10 kr mer i timen syns nå jeg. 

Anonymkode: 96ade...27c

Skrevet

Viktig å være obs på hvor man søker butikk jobb, til og med de butikkene med tariff har sjefer som vil gi lavere tariff..Du skal i teorien ha den høyeste tariffen som er lønnstrinn 6. Jeg takket selv nei til jobber som ville gi meg dårligere trinn, er 30 og over ti års erfaring selv og heller ikke organisert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...