Gjest Roy_Bjarne Skrevet 20. oktober 2004 #21 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg vil gjerne fjerne forhuden jeg! Jo faktisk! Syns det som samler seg under forhuden ikke er noe kos. Har tidligere vært plaget av sopp og kløe, og har fått vite at plagene er mye mindre for omskjærte menn. -Dessuten skal den visst se større ut når den er "barhodet", ha ha!
Gjest omskjært Skrevet 22. oktober 2004 #22 Skrevet 22. oktober 2004 jeg er omskåret, gjorde det når jeg var 22 er nå 26. hadde litt vondt den første uka, men ikke så vondt att jeg måtte ta smertestillende. og hva følelsen angår, tja merker ikke forskjell jeg nei, dessuten så synes jeg det er mye finere uten forhud
kitty Skrevet 27. oktober 2004 #23 Skrevet 27. oktober 2004 Tror denne tråden skled litt ut... MIn mann ble omskjært da han var liten gutt pga problemer med forhuden. Han mener i allefall at han er mer følsom enn andre med forhud, så det skal du i hvertfall ikke være redd for. Regner med at det blir litt sårt i starten, men det kan umulig bli så lenge. dessuten så likte jeg tanken om at det blir mer renslig. Må legge til at vi har et fantastisk seksualliv med omskjært penis,.
Gjest anonym kg-bruker Skrevet 27. oktober 2004 #24 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg har nettopp gjennomgått en slik operasjon. Jeg hadde moderat finmose, som det kalles, og måtte gjennomgå en circumcisjon. Under operasjonen fikk jeg heftig med lokalbedøvelse. Sprøytestikkene gjorde selvsagt vondt, men selve operasjonen kjente jeg ingenting av. Etterdønningene var selvsagt veldig ubehagelige. Kroppen min var ikke helt vant med at penis skulle være eksponert og den var atpåtil ubehagelig følsom. Det svimlet endel for meg da jeg skulle urinere de første dagene, men etterhvert gikk det mye bedre. Som sagt kroppen var ikke helt vant med endringene. Jeg har opplevd hittil at sårene har grodd ganske så bra, utenom på undersiden. Skal til lege snart for å få vite litt mer, om dette er unormalt eller ikke. De på Urologisk Senter i Oslo er veldig flinke og har vært støttende gjennom hele perioden. Noen nevnte at man måtte vente i 2 uker før man kunne ha sex? I wish... 6 uker har jeg fått beskjed om. Såret skal mer eller mindre ha grodd etter 2-3 uker. de siste ukene er rett og slett renslighet og forsiktighet. Og man kan velge snitt eller omskjæring. Jeg valgte det siste, og tror nok jeg kommer til å være fornøyd med det. Ved et snitt får man gjerne hudfolder som ligger til sides, noe som ikke er spesielt pent. Dessuten skal visstnok sexen bli mye bedre ved omskjæring, både for han og henne. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for følsomheten. Du sa selv han hadde veldig tynn forhud? Veldig mulig at den er såpass tynn at følsomheten egentlig ligger rundt glans? Jeg tror nok at sexen deres vil bli mye bedre etter operasjonen. Og en Urolog kan gi veldig mye bedre informasjon enn det fastlegen kan. Et tips? Har du sjansen så vær med han til urologen dagen han skal opereres. Jeg vet jeg savna noen da jeg var ferdig iallefall.. Lykke til til dere begge to uansett! Og det kommer nok uansett til å bli bedre!
Salamandra Skrevet 27. oktober 2004 #25 Skrevet 27. oktober 2004 Mannen min er også omskjært (riktignok da han var barn så jeg vet ikke så mye om selve inngrepet), men det er ingen problemer forbundet med det for han, hverken når det gjelder følsomhet eller andre ting. Utseendemessig ser det mye bedre ut enn med forhud synes jeg da, tror ikke dere får problemer med å venne dere til det. Er litt enig med de andre som sier at du kanskje overdramatiserer dette noe.. Det er kanskje ikke noen ønskesituasjon (selv om mange menn lar seg omskjære selv om de ikke har problemer med forhuden), men så langt fra noen tragedie.. Lykke til!
Gjest Mann 28 Skrevet 28. oktober 2004 #26 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg blir like overrasket hver gang jeg ser jenter svare på tråder om omskjæring som om de var rene eksperter på området. Greit at dere har en partner som er omskjært, men hans opplvelse av dette, er ikke ensbetydende med at det blir likt hans tilfeller for andre menn som omskjæres. Jeg er selv omskjært som liten gutt, og vet dermed ikke helt hvordan det er å ha en forhud. Det jeg derimot vet, er at omskjøring medfører en redusert mulighet for å onanere, uten at man må bruke glidemidler for at det skal fungere tilfredsstillende og ikke blir sårt. Jeg har f.eks. ingen forhud jeg kan skyve opp og ned når jeg onanerer. En annen ting, folk skriver her at de er skråsikre på at penis blir mer følsom uten forhud, vel jeg vet ikke om jeg kan si meg enig i det. Når man ikke lenger har forhuden inntakt, da ligger penishodet hele tiden i berøring med trusa/buksa. Den blir med andre ord vant til å være i kontakt med "ting", og ergo mer vant til berøring. Dette medfører så vidt jeg kan skjønne at penishodet blir mer herdet, og dermed mindre følsom. Det går fint ann å ha et godt sexliv selv om man er omskjært, men du og din mann kan nok med rette ha litt sund skepsis mot et slikt inngrep. Hvordan resultatet blir og hvordan det vil oppleves for din partner kan ingen her svare på. Kanskje opplever han det negativt, kanskje syns han det er lik bra eller bedre enn før. Jeg tror det er lurt å tenke slik, så slipper skuffelsen å bli stor i etterkant når "alle" liksom har påstått at alt blir så bra. Til slutt vil jeg si til hovedinnlegger når det gjelder dette med strengen bak/på undersiden av penishode, denne fjernes ikke ved omskjæring.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #27 Skrevet 28. oktober 2004 Takk for alle svar. Nå har han vært hos urolog og fått beskjed om at full omskjæring ikke er nødvendig. Istedet har han fått anbefalt tre snitt i forhud, så det skal bli interessant å se resultatet... klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir, men i desember blir jeg litt klokere. Da har han nemlig time. Og ja, jeg skal være til stede. Dere som har gjort dette i voksen alder og husker det: hvordan var det rett etter operasjonen? Jeg mener samme dag. Ble dere bandasjert? Var det vondt å ha på seg vanlige klær? Bør jeg booke en taxi som kan kjøre oss hjem? (har ikke bil) Og er det noe jeg kan gjøre for ham for at han skal få det bedre/føle seg bedre etc?
Gjest anonym kg-bruker Skrevet 28. oktober 2004 #28 Skrevet 28. oktober 2004 Takk for alle svar. Nå har han vært hos urolog og fått beskjed om at full omskjæring ikke er nødvendig. Istedet har han fått anbefalt tre snitt i forhud, så det skal bli interessant å se resultatet... klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir, men i desember blir jeg litt klokere. Da har han nemlig time. Og ja, jeg skal være til stede. Dere som har gjort dette i voksen alder og husker det: hvordan var det rett etter operasjonen? Jeg mener samme dag. Ble dere bandasjert? Var det vondt å ha på seg vanlige klær? Bør jeg booke en taxi som kan kjøre oss hjem? (har ikke bil) Og er det noe jeg kan gjøre for ham for at han skal få det bedre/føle seg bedre etc? Rett etter operasjonen var det ubehagelig. Jeg hadde ikke spist eller drukket nok på forhånd så jeg ble skikkelig svimmel. Han skal ikke drikke eller spise noe 4 timer før operasjonen. Dette er veldig viktig med tanke på bedøvelse. Dersom det er Urologisk Senter i Oslo får dere taxirekvisisjon. Det kunne jeg få iallefall. Han skal holde seg i ro de første 3 dagene, og kun bevege seg når han må. Han bør absolutt ikke ha stramme klær, men gjerne posete bukser/joggebukser. Det kan være ubehagelig å ha på seg boxer, men det er sånt som man venner seg til. Stram boxer er igrunn det beste, for da slipper ting å dingle rundt. Det kan være veldig ubehagelig i begynnelsen. Dette er selvsagt smak og behag. Ja, penis blir bandasjert i og med at det er snakk om operasjonssår. Detaljer om hygiene o.l. får dere nok vite hos urologen. Tro meg, det er ingenting å grue seg til. Det kommer til å bli så mye bedre at de 6 ukene man må avstå fra sengehalmen kommer til å virke som ingenting. Den sexuelle opplevelsen for både deg og mannen din kommer til å økes, hvertfall i følge de ryktene jeg har hørt! Om det er noe du kan gjøre for at han skal føle seg bedre? Vet ikke, det er din mann, du vet hva som gjør han glad. Han kommer nok til å være veldig sliten de første dagene etter operasjonen, så å varte litt opp for ham hjelper nok Igjen, lykke til begge to!
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2004 #29 Skrevet 30. oktober 2004 jeg syns det er sexy uten forhud
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2004 #30 Skrevet 2. november 2004 Jeg synes også det er mest sexy uten den fæle forhuden.... men nå har jeg lest så mye på denne tråden at jeg synes det har begynt å lukte tissetass her.... og akkurat nå var ikke det så innmari digg Æsj - må gå og hente meg en kaffe jeg......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå