Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett boliglån hvor vi betaler 2,4% nominell rente (DNB). Lånet er nå på 2,6 millioner. Boligen er verdt rundt 4,2 millioner om det har noe å si. Er 24 år gamle.

Er dette en høy rente? Hva betaler du? Hvilke argumenter kan man bruke for å få ned renta? 

Anonymkode: bb841...c4b

AnonymBruker
Skrevet

DNB er en dyr bank vi stadig får høre økonomer anbefale folk om å bytte seg bort fra. 

Anonymkode: 99a1e...f84

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke ta en ringerunde og spørre andre banker hva de kan tilby? DnB tilbyr lån til 1.95 med 3 års fastrente, det høres jo mye bedre ut enn 2.4? Men jeg ville ikke tatt fastrente.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

DNB er en dyr bank vi stadig får høre økonomer anbefale folk om å bytte seg bort fra. 

Det spørs nok helt på rådgiveren man har hos DnB. Vi har nettopp signert lånepapirene på et lån på nesten fem mill hos DnB, hvor av 600.000 av det til og med er et såkalt "topplån", altså et lån utover 75 % av boligens verdi. Vi fikk rente på 2,1 % på hele lånet. (Men så har vi også vært kunde i DnB i mange år, dette er det tredje boliglånet vi tar opp hos dem og vi har aldri misligholdt noe osv. Sånne ting spiller nok også inn i forhold til hvilke vilkår banken gir deg).

Anonymkode: ee382...71d

AnonymBruker
Skrevet

Du må låne endel millioner for å få den laveste renter, eller være ung. Vi vanlig lønnsmottakere utenfor de gyldne årene og med delvis nedbetalt lån må betale mest.

Anonymkode: f8a7e...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ett boliglån hvor vi betaler 2,4% nominell rente (DNB). Lånet er nå på 2,6 millioner. Boligen er verdt rundt 4,2 millioner om det har noe å si. Er 24 år gamle.

Er dette en høy rente? Hva betaler du? Hvilke argumenter kan man bruke for å få ned renta? 

Anonymkode: bb841...c4b

Er ett år eldre, min bank tilbyr 2,15 i nominell rente. 

Anonymkode: db3ef...f90

AnonymBruker
Skrevet

På finansportalen.no kan du sjekke hva renten ligger på i de forskjellige bankene, 

Som eksempel tilbyr Skandiabanken 2,129% nominell rente for lån på deres størrelse og sikkerhet. Ta kontakt med Dnb og hør om de kan matche dette. Gjør de ikke det er det bare å bytte bank tvert. Det finnes sikkert andre banker som er billigere.

Anonymkode: ec912...2f4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull, alt kommer an på vilkårene du som enkeltkunde får. Vi har 2,04 % eff rente på vårt boliglån i DnB. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 % i DnB, men det er et resultat av at vi ringer og forhandler rente hver gang sentralbanken setter ned renten. I tillegg er jeg medlem av Akademikerne, og har mulighet til å få veldig gode vilkår hvis jeg bytter til Danske Bank (noe jeg argumenterer med når vi forhandler renta). 

Anonymkode: b5c93...118

Skrevet
Den 9.3.2016 at 10.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2% rente på mitt boliglån i DnB...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...