Gå til innhold

Home start - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tøff familiesituasjon og har kontaktet Home start, er det noen som har erfaring med dette tilbudet som vil fortelle litt? 

Anonymkode: 62b54...d02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt hjelp av dem, men har vært med i Home start, og hatt egen familie. :)

Man kommer hjem til familien og er tilstede. Jeg håper jo at de familiene jeg har vært hos, har følt at det har hjulpet dem litt. Alle har forskjellige behov, så det første møtet med familien er å kartlegge hva familien trenger hjelp til, og hva vi kan gjøre for dem. Hos den ene familien ville de ha litt hjelp til småsøsken, slik at de kunne få alenetid med eldstemann. En annen trengte hjelp til å komme seg ut av huset med baby og ta med baby på aktiviteter. Noen trenger bare en å snakke med, som har erfaring med barn.

Anonymkode: 354c4...22d

Skrevet

Jeg hadde en veldig snill dame som kom til gutten min og meg en dag i uka i 6mnd da gutten min var litt over 1år. Ingen fysiske/psykiske utfordringer, men jeg var 100% alene om omsorgen. Jeg hadde stor glede av både litt avlastning slik at jeg kunne sette meg ned litt, men også en å prate med. Om alt mulig. Hverdagen var ganske ensformig så besøket av hennes var et kjærkomment avbrekk. 

Jeg anbefaler å søke home-start, det er gull verdt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, KatyP skrev:

Jeg hadde en veldig snill dame som kom til gutten min og meg en dag i uka i 6mnd da gutten min var litt over 1år. Ingen fysiske/psykiske utfordringer, men jeg var 100% alene om omsorgen. Jeg hadde stor glede av både litt avlastning slik at jeg kunne sette meg ned litt, men også en å prate med. Om alt mulig. Hverdagen var ganske ensformig så besøket av hennes var et kjærkomment avbrekk. 

Jeg anbefaler å søke home-start, det er gull verdt.

Takk! Både jeg og datteren vår har helseutfordringer, så håper vi kan få hjelp og støtte  

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Både jeg og datteren vår har helseutfordringer, så håper vi kan få hjelp og støtte  

Da er home start gull verdt! Det er lettere å komme seg gjennom litt tunge stunder når man vet at det kommer avlastning. Dessuten er det alltid hyggelig med nye mennesker😊

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er dårlig. vi kontaktet de og skulle høre tilbake fra de, men hørte aldri noe. Vet ikke hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Missy1 skrev:

Min erfaring er dårlig. vi kontaktet de og skulle høre tilbake fra de, men hørte aldri noe. Vet ikke hvorfor. 

Leit å høre. Vi har allerede avtalt første møte neste uke. 

Ts

Skrevet
Den ‎09‎.‎03‎.‎2016 at 16.51, Missy1 skrev:

Du vurderte ikke å purre eller kontakte dem på nytt, i stedet for å bare avfeie dem som en dårlig erfaring?

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Siri_H skrev:

Du vurderte ikke å purre eller kontakte dem på nytt, i stedet for å bare avfeie dem som en dårlig erfaring?

Joda. Hehe. Jeg husker ikke helt hva som skjedde der for det er så lenge siden, men tror det var sånn at vi hadde fått sendt en "forespørsel" til de (helsesøster som hjalp til med dette) også ble vi kontaktet med beskjed om at vi skulle få nærmere beskjed om dato og tid for avtale, men så ble det stille fra de. 

Så ble det bare ikke noe mer. vi hadde det veldig tøft på denne tiden, så det kan godt hende at jeg ikke brukte så veldig mye tid og energi på å ringe for å purre på de, men det burde vel ikke være nødvendig? Vi mistenkte autisme hos sønnen vår og om det ble nevnt da vi kontaktet de, så ser jeg ikke bort ifra at det er årsaken til at det ikke ble noe mer. Har erfart at en del instanser tar avstand når det er snakk om hjelp til familier som har barn med autisme (fordi de vet for lite om diagnosen og er redd for å gjøre noe feil) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har familiekontakt fra Homestart. Veldig fornøyde! 

Anonymkode: 34ec7...95b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...